Hvad _var_ din lækreste bil gennem tiden?
Fra : Mogens

Dato : 13-08-05 17:03

Ubetinget min Fiat 125 Special - efterfulgte af Alfa'erne
og min knaldhamrende dejlige Omega 3000 24V...

--
Mvh MK
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 13-08-05 19:31

> Ubetinget min Fiat 125 Special - efterfulgte af Alfa'erne
> og min knaldhamrende dejlige Omega 3000 24V...

Opel Kadett 1,2N (55 hk) fra 1980.

Det var min første (helt egen) bil, og det var simpelthen dejligt at sætte
sig ned i den og køre en tur...

Tror aldrig, jeg vil opleve det samme med nogen anden bil - uanset hvor
lækker den måtte være.

/Jan W Nielsen

Fra : PMH

Dato : 14-08-05 09:27

Toyota Corolla GT - DOHC årg. 83.
Modellen lige før Twin Cam 16 V.

Baghjulstræk med 80 % spær.
Dobbeltkarburator med KN filtere.
Skarp knast. 128 HK
Lød jo som en rigtig rallybil.
Hvid med brun indtræk.. føj..
Sædeovertræk (farve : Hestedækken) føj føj..

Det var tider.. (1987)
Pigerne var viiiilde.. hehe

PMH

Fra : Basil

Dato : 14-08-05 10:29

PMH wrote:
> [...]
> Lød jo som en rigtig rallybil.
> Hvid med brun indtræk.. føj..
> Sædeovertræk (farve : Hestedækken) føj føj..

Det var satme også en rigtig lækker øse.
Det undrer mig Toyota gik over til forhjulstræk på deres topmodeller.
Kai

Fra : Brian Sørup

Dato : 13-08-05 19:37

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> Ubetinget min Fiat 125 Special - efterfulgte af Alfa'erne
> og min knaldhamrende dejlige Omega 3000 24V...

Det var min Escort RS Turbo - jeg havde drømt om at eje sådan een siden 1984
hvor den første model kom frem.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car - 4sale

Fra : MuLLe

Dato : 13-08-05 20:01

"Mogens" wrote
> Ubetinget min Fiat 125 Special - efterfulgte af Alfa'erne
> og min knaldhamrende dejlige Omega 3000 24V...

Min MR2..... Knald rød.....

Og så kom der børn.............. og ny bil......

MvH MuLLe

Fra : Peter

Dato : 13-08-05 21:47

Fiat X1/9. Læste alle bøger om den inden jeg havde råd til at købe en (det
var i 1987)

.... Har en nu! - og hus, kone, børn og 2 jobbiler

Jeg ligner stadigvæk en kat der har spist en mus når jeg kører sommertur i
den.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-08-05 22:00

Mogens wrote:
> Ubetinget min Fiat 125 Special - efterfulgte af Alfa'erne
> og min knaldhamrende dejlige Omega 3000 24V...

Det bliver nok min tidligere Mitsubishi L200 der var 20 cm breddere og 15 cm
højere end std...

Fra : John Sahl

Dato : 13-08-05 21:53

Mogens wrote:
> Ubetinget min Fiat 125 Special - efterfulgte af Alfa'erne
> og min knaldhamrende dejlige Omega 3000 24V...

Min lille beskedne, men peppede Fiat 127 med en Lancia Abarth
rallypræpareret motor, 96Hk i den lille potte var sgu underholdende,
og så den lyd.. Jeg kunne køre og køre og smile over hele ansigtet i
den bette bil

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Basil

Dato : 13-08-05 22:18

Mogens wrote:
> Ubetinget min Fiat 125 Special - efterfulgte af Alfa'erne
> og min knaldhamrende dejlige Omega 3000 24V...

Jeg må svare som Jan W Nielsen.
Min første bil var den lækreste.
Den frihed den gav, kan ikke opvejes af dagens aircon, kopholdere, fint
anlæg, driftsikkerhed osv.
En gammel Corolla KE20 som først blev "bygget" af min storebrors kammerats
storebror, sidenhen ejet af min bror, og med mig som sidste ejer.
Efter den tids målestok var den simpelthen bare for lækker, selv om den
sikkert i virkeligheden var noget værre bras
Jeg havde samme alusutter på som dem på billedet af den gamle Ford P7 (i en
tidligere tråd).
Hvad jeg dog ikke ville give for at få fat i den bil i dag, men den er
laaaangt væk og smeltet om 1000 gange
Kai

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-08-05 22:38

Basil wrote:
> Hvad jeg dog ikke ville give for at få fat i den bil i dag, men den er
> laaaangt væk og smeltet om 1000 gange

Er du sikker på at det er bilen og ikke den forsvunde tid du vil have fat
i...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-08-05 13:19

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in

> Er du sikker på at det er bilen og ikke den forsvunde tid du vil have
> fat i...

Nok nærmere den forsvundne tid :)

Jeg husker det bedst da jeg havde en C64 (computer). Det var min første og
den døede efter nogle år. Så fik jeg Amiga men jeg SAVNEDE den C64 som en
eks man bare ikke kunne glemme... så efter flere år fik jeg fat i en C64
igen, sætter den til og ... "var det bare det??" tænkte jeg. .. det var
_slet_ ikke som man huskede det.

Visse ting skal bare forblive som de gode minder.

Jeg er sikker på hvis jeg fik en Ford Fieste 1,0 årgang 1979 igen så synes
jeg bestemt ikke den er så dejlig som jeg husker den (min første bil).Vil
nok nærmere synes det er en værre pis-potte, men minderne OHH de kære
minder

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!

Fra : Psypher

Dato : 13-08-05 23:06

"> Mogens wrote:
> [...]

Helt klart min Escort MK2 1600 sport med ca 140 hk,
de to Webere brølede helt vildt, ville gerne have sådan
en igen, den var dyr at køre i men nøj hvor var den sjov.

--
Regards Psypher
CBR954RR Fireblade '02

Fra : Sven

Dato : 14-08-05 00:23

Det var min fra Florida importerede Chevrolet Camaro ´79. Da der blev
indført periodesyn var den dog knap så sjov, da den ikke var helt
"standard".
I dag er det min Pontiac Fiero 2,8 GT.

Min første bil var bestemt ikke min bedste, som mange andre herinde synes
deres var. Lige som det første knald, så var det bare noget der skulle ske
hurtigst muligt, så jeg endte op med en brugt Simca 1100, som rustede væk på
14 dage (næsten ikke overdrevet!).

Sven

Fra : Frederik C

Dato : 17-08-05 18:43

SNIP

det første knald, SNIP var SNIP bare noget der skulle ske
hurtigst muligt, så jeg SNIP brugt(e en) Simca 1100, som rustede væk på

Godt så...

Mvh.

Frederik

Fra : Thomas

Dato : 13-08-05 23:34

> Ubetinget min Fiat 125 Special - efterfulgte af Alfa'erne
> og min knaldhamrende dejlige Omega 3000 24V...

Ford Sierra Cosworth 4x4...

--
Mvh/TK

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-08-05 23:42

Mogens wrote:
> Ubetinget min Fiat 125 Special - efterfulgte af Alfa'erne
> og min knaldhamrende dejlige Omega 3000 24V...

Jeg har altid haft et godt øje til Escort Mk1 (måske fordi min første bil
var en '67 Escort 1100 )
Når jeg tænker tilbage på mine biler, så er der især 2 som træder frem som
de sjoveste.
1: 1973 Ford Escort med ilagt 1600 motor (132 HK) og med RS2000 (Mk2)
undervogn, bilen lignede iøvrigt noget der var løgn, orange bil, brune døre,
rød motorhjelm. Det eneste som røbede en lille smule om potentialet var
RS2000 stålfælgene, 2" udstødning samt recaro sæderne. Bare lyden fra de 2
dobb. webere var himmelsk
2: Autobianchi A112 Abarth (husker ikke årgangen, men mener det var en '78).
Men hvis vi snakker "lækreste bil" som værende flyder agtig (hvilket jeg
ikke kan forestille mig, når det er dig som spørger ), så må det være
enten min Granada 2600 GXL eller min Taunus 2,3 Ghia.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 14-08-05 02:14

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> Ubetinget min Fiat 125 Special - efterfulgte af Alfa'erne
> og min knaldhamrende dejlige Omega 3000 24V...

Min første bil.... En 1985 Sierra 1,6 Laser 3d, hvid, med peppet 1,8 kværn
fra en engelsk Capri....

-M

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-08-05 08:26

Mogens wrote:
> Ubetinget min Fiat 125 Special - efterfulgte af Alfa'erne
> og min knaldhamrende dejlige Omega 3000 24V...

Den første bil jeg selv købte, min Mitsubishi Galant 1.8 Sport Ltd. Edit.

Den bil blev passet og plejet i hoved og røv - og der var stort set
aldrig noget galt med den.

Dejligt køretøj

Lars B

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-08-05 10:04

Faktisk min nuværende Kadett GSi - dén motor er noget af en stram elastik -
og digitalinstrumentering og org. soltag forhøjer effekten
Hans
http://kortlink.dk/dkfritidbil/xq8

Fra : BJ

Dato : 14-08-05 13:33

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ubetinget min Fiat 125 Special - efterfulgte af Alfa'erne
> og min knaldhamrende dejlige Omega 3000 24V...

Min Morris Marina 1300 GT.

Alt andet derefter har været arbejds- og rejsevogne.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Teddy

Dato : 15-08-05 00:51

2002 (US-Ford) SVT Lightning.

Helt igennem dejlig ond vogn

Fik i øvrigt min første bøde i den i dag - SOLFILM - jeg vidste jo at det
ville komme, det gider jeg ikke mere, så filmen er afmonteret nu.

Teddy
www.smallblock.dk hvis du lige mangler en US bil...

Fra : Henrik B.

Dato : 15-08-05 16:56

"Teddy" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse

> Fik i øvrigt min første bøde i den i dag - SOLFILM - jeg vidste jo at det
> ville komme, det gider jeg ikke mere, så filmen er afmonteret nu.

Bøden velfortjent. )

Og tak for at du afmonterede igen.

Fra : Mogens

Dato : 15-08-05 17:09

> "Teddy" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse

Sideruderne? - min har det originalt på bagruden :)

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> Bøden velfortjent. Og tak for at du afmonterede igen.

Enig - skod med den slags... :)

--
Mvh MK
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk
Købes: Rød '91 AR 75 3,0 V6 som denne ->
http://www.tkrath.dk/forum/alfa/alfa75v6qv.jpg

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-05 09:17

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> Ubetinget min Fiat 125 Special - efterfulgte af Alfa'erne
> og min knaldhamrende dejlige Omega 3000 24V...

Peugeot's ur GTi, 205 1,6 GTi ( Rød), købte den fra ny i '86

Men ellers må jeg indrømme at C5'ern, som vi har nu, også er en utrolig
dejlig bil, selv om der er mere båd end sport over undervognen .......

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-08-05 21:26

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Ubetinget min Fiat 125 Special - efterfulgte af Alfa'erne
> og min knaldhamrende dejlige Omega 3000 24V...

Det må blive min kære gamle Taunus.
Den startede som 2,3 'et-eller-andet'
Endte som 2,3 'mere-end-Ghia'

Må mindet om den hvile i fred

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-05 21:54

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Det må blive min kære gamle Taunus.
> Den startede som 2,3 'et-eller-andet'
> Endte som 2,3 'mere-end-Ghia'
>
> Må mindet om den hvile i fred

Ja, jeg er sq også glad for min den gamle.
Igår blev det til små 800 km. på een dag
uden så meget som eet forkert stempelslag.
Og vurderet, så er olieforbruget ganske lav,
selvom paraplyerne er slidte, og den starter
med en lille fin røgsky. Jeg mener, forbruget
hedder noget med 1 ltr. pr. 8500 km.
Dêt synes jeg er fint.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-08-05 12:40

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message
> Ubetinget min Fiat 125 Special - efterfulgte af Alfa'erne
> og min knaldhamrende dejlige Omega 3000 24V...

Peugeot 605'eren
Men for dyr at holde kørende.

--
mvh / regards Cruise music: http://yee-haw.dk