Felicia
Fra : Ukendt

Dato : 13-08-05 15:25

Så fik jeg endelig købt en bil - en herlig Felicia 1,6 fra slutningen af 98
:)

Jeg vil lige høre - hvor tit skal der skiftes olie og oliefilter på sådan
en? Og hvor tit luftfilter?

Tandremmen blev skiftet ved 78.000 - og Skoda siger den kan klare 90 på en
tandrem, så her bør der ingen problemer være (den har kørt 110).

/Kenneth

Fra : John N. H.

Dato : 13-08-05 16:28

"NumZie" skrev i en meddelelse:

> Så fik jeg endelig købt en bil - en herlig Felicia 1,6 fra slutningen
> af 98 :)

Til Lykke !

> Jeg vil lige høre - hvor tit skal der skiftes olie og oliefilter på
> sådan en? Og hvor tit luftfilter?

Jeg sidder og kikker i Haynes, og jeg tror ikke, der er særlig god
overensstemmelse med, hvad Skoda selv siger.
Olie og filter: 7500 km (jeg har altid kørt 15.000)

> Tandremmen blev skiftet ved 78.000 - og Skoda siger den kan klare 90
> på en tandrem, så her bør der ingen problemer være (den har kørt 110).

Her siger Haynes 60.000 (Jeg kørte 120.000 på den første rem). Det
oplyses, at Skoda ikke selv angiver noget skifteinterval, men tilråder
inspektion af remmen for hver 30.000.

Mvh
John

Fra : John N. H.