donkfraft i Aldi
Fra : Repete

Dato : 13-08-05 12:23

Er denne her donkraft noget værd ?
Blot til husbehov (skift vinter-sommerhjul) eller bredere anvendelig ?

Peter

http://www.aldi.dk/SUNDAY_DK/OFFER_32/OFF07.HTM

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 13-08-05 12:28

Repete wrote:

> Er denne her donkraft noget værd ?
> Blot til husbehov (skift vinter-sommerhjul) eller bredere anvendelig ?

Jaja. Tror at jeg har købt 5 af den slags i gennem årene. Nu er den
dunkraft så billig at nu har du råd til at gå ud og købe et par kvalitets
bukke også.

mvh
Henning

Fra : Mogens

Dato : 13-08-05 12:30

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.valid> wrote in message

> Jaja. Nu er den dunkraft så billig, at nu har du råd til at gå ud og købe
> et par kvalitets bukke også.

Jep - og det gjorde "vi" så...

--
Mvh Mogens
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Martin Petersen

Dato : 13-08-05 13:19

Repete (phe@jubii.com) skrev i
42fdd811$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> Er denne her donkraft noget værd ?
> Blot til husbehov (skift vinter-sommerhjul) eller bredere anvendelig ?

Det er vist den samme som koster under 100 kr. i jem og fix og råd og dåd.
Blot uden i kuffert i nævnte butikker.

> Peter
>
> http://www.aldi.dk/SUNDAY_DK/OFFER_32/OFF07.HTM

--
Martin Petersen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-08-05 14:24

On 2005-08-13 13:22:55 +0200, "Repete" <phe@jubii.com> said:

> Er denne her donkraft noget værd ?
> Blot til husbehov (skift vinter-sommerhjul) eller bredere anvendelig ?

Jeg har en med samme godkendelser og fysisk størrelse.

Jeg bruger den til _alt_ men skulle jeg ud og købe ny i dag ville jeg
vælge en model-meget-større, da jeg er træt af at skulle klodse den op
for at få bilen højt nok op fx.

MVH

Fra : Repete

Dato : 13-08-05 15:11

Men du kan fx. uden problemer skifte hjul uden yderligere tilbehør eller
afstivninger ?
Peter

Fra : John Sahl

Dato : 13-08-05 15:44

Repete wrote:
> Men du kan fx. uden problemer skifte hjul uden yderligere tilbehør
> eller afstivninger ?

Sagtens, du kan roligt købe den...

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Mogens

Dato : 13-08-05 16:39

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in message

> Sagtens...

Medmindre du har en lav bil, som min Camaro Z28.
Der skal min liiige lægge et brædt under hjulet således,
at man kan få donkraften under bilen!

>du kan roligt købe den..

Jow, jow...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-08-05 17:05

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Medmindre du har en lav bil, som min Camaro Z28.
> Der skal min liiige lægge et brædt under hjulet således,
> at man kan få donkraften under bilen!

Nogen biler har faktisk så meget motorkraft at de kan køres op på et brædt,
Mogens ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Mogens

Dato : 13-08-05 17:11

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message

> Nogen biler har faktisk så meget motorkraft at de kan køres op på et
> brædt, Mogens

Jow, men det er sgu da uhensigtsmæssigt, Per... :)

--
Mvh MK
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-08-05 02:41

On 2005-08-13 16:11:16 +0200, "Repete" <phe@jubii.com> said:

> Men du kan fx. uden problemer skifte hjul uden yderligere tilbehør
> eller afstivninger ?
> Peter

Det kommer an på bilen, men jeg er fristet til at sige ja.

På min bil kan du foran, men i bag kniber det.

MVH

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-05 18:00

"Repete" <phe@jubii.com> skrev i en meddelelse
> Er denne her donkraft noget værd ?
> Blot til husbehov (skift vinter-sommerhjul) eller bredere anvendelig ?
>
> Peter
>
> http://www.aldi.dk/SUNDAY_DK/OFFER_32/OFF07.HTM

Jeg har en fuldstænding mage til. Den er fin nok, man skal bare passe på at
hjulene kan køre problemfrit på det underlag man bruger den på. Dette er
MEGET MEGET MEGET vigtigt.
Min bil faldt ned af donkraften fordi donkraften var kilet fast i et lille
hul i fliserne.
Det er jo sådan at når bilen løftes op så skal donkraften faktisk en smule
længere ind under bilen og derfor skal hjulene kunne køre. Da hjulene på
donkraften var blokeret på min, ja så var det kanten af bilen der rykkede
hen over den lille skål på donkraften som holder bilen og kloonk så faldt
min bil ned.

Var dog forberedt på at det altid kan ske, så jeg smider altid det
afmonterede hjul ind under bilen så den ikke falder helt ned på jorden.

--
Tom

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 13-08-05 18:42

Den ligner meget den min kammerat brugte. Løftearmen bøjede til siden og
bilen faldt ned. Køb nummeret større til en 4-500,- Det kan blive dyrt hvis
bilen falder ned. Det var ikke lige her jeg ville spare. Brug den ikke til
at skifte udstødning mv. uden du har klodset bilen ordentligt op, uanset
hvilken donkraft du bruger, så kan man ikke rode rundt under bilen....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 13-08-05 23:40

Henrik Nielsen wrote:
> [...]
> at skifte udstødning mv. uden du har klodset bilen ordentligt op, uanset
> hvilken donkraft du bruger, så kan man ikke rode rundt under bilen....

Hvis man alligevel skal have en større donkraft, så smut i Harald
Nyborg. De har en ordentlig 3-tons børge, med temmelig stor løftehøjde,
til 599,- tror jeg. Man kan godt fornemme at den er lavet i østen, men
den funker fint til hobbybrug. Køb nogle opklodsningsbukke hvis man
alligevel er i HN.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Basil

Dato : 14-08-05 14:29

Repete wrote:
> Er denne her donkraft noget værd ?
> Blot til husbehov (skift vinter-sommerhjul) eller bredere anvendelig ?
>
> Peter
>
> http://www.aldi.dk/SUNDAY_DK/OFFER_32/OFF07.HTM

Jeg har lige købt den, den er 10-4, og magen til en jeg købt for 15 år
siden.
Der er vist ikke sket det store på den front
Kai

Fra : Uffe Ravn

Dato : 14-08-05 22:02

"Basil" <but@but.com> skrev

> Jeg har lige købt den, den er 10-4, og magen til en jeg købt for 15 år
> siden.
> Der er vist ikke sket det store på den front

HÆVET over enhver tvivl

Mvh. Uffe Ravn