Klapsalver til klippekort
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 13-08-05 11:19

Hola

Tjoeh, bare min reaktion på klippekort-systemet pr. 1. september 2005. Der
er sikkert mange, der vil bande og svovle over dette, men summa summarum er
vel, at det uomtvisteligt vil ændre mange's køreadfærd. Især helt unge
mennesker vil vel(?) få en bedre opdragelse fra starten. Selvfølgelig vil
der stadig være typen, der er ligeglad med, om de faktisk har kørekort
eller ej, men alligevel..

Link: http://www.sikkertrafik.dk/1a3000a

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Brian

Dato : 13-08-05 12:58

Bo Kamp Dudek wrote:

> [...]
> opdragelse fra starten. Selvfølgelig vil der stadig være typen, der
> er ligeglad med, om de faktisk har kørekort eller ej, men alligevel..

Jeg synes også det er en fin ting, der skulle være indført for længe siden.
Det glæder mig dog at se at begrebet "nye bilister" dækker over hvor
længe man har haft kortet, fremfor en fast aldersgrænse på f.eks 25 år.

/Brian

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 13-08-05 13:35

[...]

> Jeg synes også det er en fin ting, der skulle være indført for længe siden.
> Det glæder mig dog at se at begrebet "nye bilister" dækker over hvor
> længe man har haft kortet, fremfor en fast aldersgrænse på f.eks 25 år.

yes, det er da en essentiel ting..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-08-05 16:35

Hej,

On Sat, 13 Aug 2005 12:18:44 +0200, Bo Kamp Dudek <bo@FJERNbodudek.dk>
wrote:

> [...]
>mennesker vil vel(?) få en bedre opdragelse fra starten. Selvfølgelig vil
>der stadig være typen, der er ligeglad med, om de faktisk har kørekort

Jeg tror bestemt det vil virke. Her i det svenske hvor jeg residerer
hedder det noget med "+30 km/t og du slipper for kørekortet i en
måneds tid". De inddrager det på stedet, du får en køreseddel der er
gyldig i 24 timer så du kan komme hjem. Efter nogen dage får du så
bøde (max satsen heroppe er i øvrigt 1.800 sek så vidt jeg husker, væk
var snakken om "pengemaskine") og en besked om hvornår du kan forvente
at se dit kørekort igen

Nok præcist af den grund er det meget få man ser på fx. motorvejen der
kører hurtigere end 140..... Den med at risikere sit kørekort, blot en
kort periode - det virker altså.

** Lars

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 13-08-05 16:39

Lars Knudsen wrote:
> [...]
>
> Nok præcist af den grund er det meget få man ser på fx. motorvejen der
> kører hurtigere end 140..... Den med at risikere sit kørekort, blot en

Koster det så også 1800,- at køre uden kort?

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-08-05 17:11

Hej,

On Sat, 13 Aug 2005 17:38:31 +0200, "Lars L. Hansen"
<hop_i_havet@hotmail.com> wrote:

>Koster det så også 1800,- at køre uden kort?

Jeg ved faktisk ikke, og har egentlig også overvejet hvad konsekvensen
var hvis man så bliver stoppet i den periode man ikke har kort. De
1.800 sek var maxsatsen for fartforseeleser, ikke generelt.

Anyway så satser jeg på at undgå at skulle prøve det system i praksis,
så er man glad for sin fartpilot - det gør det meget nemmere på
motorvejen

** Lars

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-08-05 12:38

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nok præcist af den grund er det meget få man ser på fx. motorvejen der
> kører hurtigere end 140..... Den med at risikere sit kørekort, blot en

Burde kombineres med klippekortet, så et klip resulterer i en måneds
køreforbud.

--
mvh / regards Cruise music: http://yee-haw.dk
Christian

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 13-08-05 22:47

> Link: http://www.sikkertrafik.dk/1a3000a

Det eneste der mangler er at man får et klip hvis man snakker i mobil, mens
man kører! Det undre mig at folk har biler og mobiler for adskillige tusinde
kroner. Men er for nærrige til at købe en håndfri installation!

Stef

Fra : Mikael L

Dato : 14-08-05 15:17

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tusinde
> kroner. Men er for nærrige til at købe en håndfri installation!

Tja...Det har ikke en skid med økonomi at gøre. Jeg har alt betalt af den
slags via mit arbejde, men jeg bruger helst knoglen oppe ved øret, jeg har
endnu ikke oplevet et håndfri sæt der er godt nok til at jeg gider bruge
det.

Jeg kører endda i en bil der har fabriksmonteret telefon og betjening via
rattet, men det er ganske enkelt en lorte telefon som man dybest set ikke
kan bruge til noget, og så længe jeg har automatgear kan jeg ikke se det
store problem.

Når jeg kører i min egen bil med manuelt gear er det sjældent jeg taler i
telefon i byen, det er simpelthen for besværligt.

Mikael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-08-05 21:56

Mikael L skriver:
> [...]
> endnu ikke oplevet et håndfri sæt der er godt nok til at jeg gider bruge

Hold da op mand, hvad har du af telefon og HF kit ?

I min sportsvan havde jeg Nokia CK-91 med svanehalsmikrofon, ekstern
antenne og lyd ud via bilens højttalere. Der var _aldrig_ problmer med
det sæt. Hverken op mod en 6150 og en 6310 og 6310i. Ren og klar lyd
samt pissegod lyd fra mig, når mic'en var nede foran min mund.

I den nuværende Golf har jeg "blot CK-1W bluetooth sæt med lille
højttaler (mangler kablet op til radioen), højttaleren er ikke så fed,
men resten virker til kryds og slange....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-08-05 12:40

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> [...]
> det sæt. Hverken op mod en 6150 og en 6310 og 6310i. Ren og klar lyd
> samt pissegod lyd fra mig, når mic'en var nede foran min mund.

Det samme har jeg nu med 6310, og havde det med 3110 i den gamle Xsara.
Det er bare sagen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-08-05 12:37

"Bo Kamp Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> wrote in message
> [...]
> mennesker vil vel(?) få en bedre opdragelse fra starten. Selvfølgelig vil
> der stadig være typen, der er ligeglad med, om de faktisk har kørekort

Enig, det bliver en mærkedag 1 sept. 2005