Ny trailer ER købt - men er den ok?
Fra : Clausen

Dato : 12-08-05 17:13

Hej ng,

Tak for input til mit trailer køb. Det blev en ny Brenderup 2205 S.

Jeg har nu haft den i 1 dag og har observeret 2 ting som jeg synes er
underligt på en nyanskaffelse. Men jeg har aldrig købt en trailer før så det
er muligt det er "ok" - for en galvaniseret model i hvert fald. Jeg har lånt
lidt serverplads hos en kammerat så I kan se billeder af probemerne.

1. Rust??
Der er nogle "brune" pletter som mest af alt minder om rust - eller ir. Jeg
håber det er alm. pletter på en galvaniseret trailer, men det ser lidt
mærkeligt ud på en spritny trailer. Jeg har 2 fotos som illustrerer:
http://www.skovgyden.dk/images/trailerfotos/DSC00377.JPG
http://www.skovgyden.dk/images/trailerfotos/DSC00376.JPG

2. Våd??
Se lige nedenstående foto. Er det alm på en galv. trailer? Nej den _er_ ikke
våd :)
http://www.skovgyden.dk/images/trailerfotos/DSC00375.JPG

Jeg vil blot sikre mig at jeg ikke har givet 8K for nogle problemer.
Tak for input.

--
Clausen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-08-05 20:33

Clausen skriver:

> http://www.skovgyden.dk/images/trailerfotos/DSC00376.JPG

Kan du skrabe det af ?

> http://www.skovgyden.dk/images/trailerfotos/DSC00375.JPG

Er det galvanisering der løber ???

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Clausen

Dato : 12-08-05 20:38

Hej,

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Kan du skrabe det af ?

Nej ikke umiddelbart.
Det er muligt jeg kan få det af med en skruetrækker el. lign, meen jeg ville
lige vide lidt mere om hvad jeg skraber af inden. Hvad synes du det ligner?
Er det værd at reklamere?

> Er det galvanisering der løber ???

Det løber naturligvis ikke mere, men det ligner at det har løbet lige efter
det blev hevet op af Zink badet. Spørgsmålet er så om det har efterladt en
ringe kvalitet af galvaniseringen?

--
Clausen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-08-05 20:43

Clausen skriver:

> [...]
> lige vide lidt mere om hvad jeg skraber af inden. Hvad synes du det ligner?

Jeg ville da pænt spørge saælgeren om det er en rustvogn jeg har købt.

> Det løber naturligvis ikke mere, men det ligner at det har løbet lige efter
> det blev hevet op af Zink badet. Spørgsmålet er så om det har efterladt en
> ringe kvalitet af galvaniseringen?

Nej, nok tvært imod....

Om det er pænt ?
Nej, det syntes jeg ikke.

Fra : Clausen

Dato : 12-08-05 21:43

Hej,

> Jeg ville da pænt spørge saælgeren om det er en rustvogn jeg har købt.

Jo men jeg vil helst ikke spørge sådan hvis det nu ikke _er_ rust. Jeg
mener...den er jo helt ny. Chancen for at det ikke er rust - men bare noget
andet er vel tilstede - håber jeg.

> Nej, nok tvært imod....
>
> Om det er pænt ?
> Nej, det syntes jeg ikke.

Det er ok - jeg er ligeglad bare det ikke er kvaliteten det er gået ud over.
Men det er noget hø at købe et respekteret sted og så få den slags
problemer. Det var netop grunden til at jeg ikke købte en billig harald
nyborg model.

--
Clausen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-08-05 02:34

Clausen wrote:

> [...]
> håber det er alm. pletter på en galvaniseret trailer, men det ser lidt
> mærkeligt ud på en spritny trailer. Jeg har 2 fotos som illustrerer:

Det ligner lidt et eller andet fedtet stads der er kommet på, f.eks.,
fordi der har stået vand i traileren. Det syntes ikke rigtig at have den
rigtige farve til at være rust.

> http://www.skovgyden.dk/images/trailerfotos/DSC00376.JPG

Det der er rust.

> 2. Våd??
> Se lige nedenstående foto. Er det alm på en galv. trailer? Nej den _er_ ikke
> våd :)
> http://www.skovgyden.dk/images/trailerfotos/DSC00375.JPG

Det der ser ud som noget der er kommet fordi traileren har stået udendørs.

Den luft vi render rundt og regner med er ren er det jo slet ikke. Så
det vand, som vi jo har fået en del af i sommer, som kommer ned fra oven
er heller ikke særlig ren.

Det kan være noget så "simpelt" som kalkstriber.

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Clausen

Dato : 13-08-05 06:51

Hej,

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message
> Det ligner lidt et eller andet fedtet stads der er kommet på, f.eks.,
> fordi der har stået vand i traileren. Det syntes ikke rigtig at have den
> rigtige farve til at være rust.

Ja - jeg vil prøve om det kommer af med en vask.

> Det der er rust.

Øv tænkte jeg nok. Hader at reklamere :)

> [...]
> heller ikke særlig ren.
>
> Det kan være noget så "simpelt" som kalkstriber.

Tak for svaret.
Jeg vil vaske den og tilbage til forhandleren med de ting som er "tilbage".

--
Clausen

Fra : KASO

Dato : 15-08-05 07:05

> [...]
> heller ikke særlig ren.
>
> Det kan være noget så "simpelt" som kalkstriber.

Regnvand indeholder ikke kalk - så hvis det er kalk, skal den have været
"vandet" med vand fra vandhanen....