/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvilken bil til 200.000
Fra : franksorensen@gmail.~


Dato : 12-08-05 09:11

Hej alle

Jeg står overfor snartligt at skulle anskaffe ny bil. Har pt en toyota
corolla fra 92, som jeg har været yderst glad for, så bilen der er
mest i søgelyset lige nu er osse en toyota.

Nærmere betegnet en Toyota Avensis 1,8 Vvt-i fra 2002 med 60.000 km
på klokken til 180.000,-.

Har osse kørt i en af slagsen og var meget tilfreds, men det ville jo
være synd at gå glip af andre fremragende til samme pris hvis jeg
ikke fik dem prøvet.

Mit kriterie er at komforten skal være i højsædet så lange ture
osse er behagelige. Klima er osse et must da jeg har savnet dette
længe. Prisen skal max ligge på de 200.000 og under 100.000 km på
klokken, efter dette så selvfølgelig så ny som mulig

Har I nogle bud på andre i samme klasse som kan matche avensisen eller
måske slå den?

Mvh
Frank


 
 
franksorensen@gmail.~ (12-08-2005)
Kommentar
Fra : franksorensen@gmail.~


Dato : 12-08-05 10:08

Hej Dennis

Bestemt et fornuftigt bud, kunne godt tænkes at jeg lige vil prøve
sådan en, men umiddelbart er jeg stadig mest til avensisen, men måske
fordi jeg er vant til toyotas design.

Andre der har nogle gode bud på andre relavante mærker/modeller?

Mvh
Frank


Charlotte (12-08-2005)
Kommentar
Fra : Charlotte


Dato : 12-08-05 10:22

Hejsa
Hvad med en peugeot 406 st. car? Har selv en jeg kører som taxa, den kører
altid og har masser af udstyr og de er ikke ret dyre nu hvor de nye 407
modeller er kommet..
<franksorensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1123837663.130446.245860@g49g2000cwa.googlegroups.com...
Hej Dennis

Bestemt et fornuftigt bud, kunne godt tænkes at jeg lige vil prøve
sådan en, men umiddelbart er jeg stadig mest til avensisen, men måske
fordi jeg er vant til toyotas design.

Andre der har nogle gode bud på andre relavante mærker/modeller?

Mvh
Frank


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 2020 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk



Brian Binnerup (12-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian Binnerup


Dato : 12-08-05 10:24

>Bestemt et fornuftigt bud, kunne godt tænkes at jeg lige vil prøve
>sådan en, men umiddelbart er jeg stadig mest til avensisen, men måske
>fordi jeg er vant til toyotas design.

Den gamle Avensis' design er efter min mening noget af de kedeligste....

Lækker bil - men kedelig.

Mvh

Brian



Smølferne lever! (12-08-2005)
Kommentar
Fra : Smølferne lever!


Dato : 12-08-05 11:53

Frank for søren da.

Hvis du har været glad for din Toyota, så hold dig til Toyota nu og i al
fremtid.
Du kan hver dag glædes over en fornuftig og driftsikker bil. Lidt kedelig
ja, men yderst fornuftig.
Toyota er ikke en bil der står og brænder helt umotiveret på en
parkeringsplads og serviceregningerne er til at overse.

Peugeut og Citroën er fine biler med masser af komfort, men det er en
elendig kvalitet. Du kommer til at fortryde det.
Og tro mig - der er virkelig forskel på kvaliteten. Jeg har altid været
total fan af VW. Kørt rigtig mange kilometer i de biler ( jeg kører 70-80000
om året).
Så skulle jeg prøve noget nyt og købte en Sportsvan 2,2 TD. Lidt kønsløs,
men driftsikker som bare fanden. Jeg har kørt 100000 km i den nu og service
har udelukkende været skift af olie og diverse filtre. Nu kommer der så en
tandrem, der skal skiftes, men det skal den jo på de fleste biler.

Køb Toyota - du får ikke mere driftsikker bil.

Hilsen Jacob, som ikke sælger biler, men vægte.



KASO (12-08-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 12-08-05 13:57

"Smølferne lever!" skrev d. 12-08-05 11:53 dette indlæg :
> Frank for søren da.
>
> Hvis du har været glad for din Toyota, så hold dig til Toyota nu og i
al
> fremtid.
> Du kan hver dag glædes over en fornuftig og driftsikker bil. Lidt
kedelig
> ja, men yderst fornuftig.
> Toyota er ikke en bil der står og brænder helt umotiveret på en
> parkeringsplads og serviceregningerne er til at overse.
>
> Peugeut og Citroën er fine biler med masser af komfort, men det er en
> elendig kvalitet.

Hvilket du bygger på at du aldrig selv har kørt/ejet dem?

"Elendig" er noget vrøvl - kvalitetsmæssigt er de generelt fuldt på
højde med VAG - hver gruppe har deres problemer og styrker. VW er gode
til at lave pæne (men ikke holdbare) kabiner, men de har nøjagtigt lige
så mange (eller rettere - få) fejl og problemer som PSA iflg. mine
erfaringer. Det reelle antal fejl er dog så få, at det ikke har
betydning i praksis - måske får man 1-2 fejl mere i bilens levetid ifht.
en Toyota - men det er det værd, hvis bilen iøvrigt passer bedre til ens
ønsker og behov.

> Du kommer til at fortryde det.
> Og tro mig - der er virkelig forskel på kvaliteten. Jeg har altid
været
> total fan af VW. Kørt rigtig mange kilometer i de biler ( jeg kører
70-80000
> om året).
> Så skulle jeg prøve noget nyt og købte en Sportsvan 2,2 TD. Lidt
kønsløs,
> men driftsikker som bare fanden. Jeg har kørt 100000 km i den nu og
service
> har udelukkende været skift af olie og diverse filtre. Nu kommer der
så en
> tandrem, der skal skiftes, men det skal den jo på de fleste biler.
>
> Køb Toyota - du får ikke mere driftsikker bil.

Rigtigt - en Toyota kan køre mange km uden fejl - men det føles som
endnu flere

Mao.: De fleste Toyota'er - og i særdeleshed den gl. Avensis - er så
kedelig, at det aldrig bliver en fornøjelse at køre i bilen. De opfylder
et transportbehov - men der er intet, der højner glæden. Køreegenskaber,
indretning, komfort, fleksibilitet - alt er "på det jævne" - intet at
glæde sig over - kun at kede sig over.

Heldigvis er det jo smag og behag - og når mange vælger japansk aht.
pålideligheden, er det med til at trække kvaliteten på bl.a. europæiske
biler op, hvilket ses tydeligt på de fremskridt der er sket. Tilsvarende
har europæernes fokus på sikkerhed tvunget Toyota til at højne
sikkerheden (til flotte resultater) i deres nye modeller.

Den nye Avensis er faktisk en bil, som jeg umiddelbart syntes var
rimeligt vellykket og som jeg havde store forventninger til før en
prøvetur. Jeg prøvede en 2.0 m. læderkabine etc. og kabinen var faktisk
ganske lækker. Affjedningskomforten var også overraskende god, mens
støjniveauet var højere end forventet. Totalt set var jeg dog lidt
skuffet over bilen og dens lidt "løse" undervogn - bilen blev stadig
aldrig rigtigt spændende - desværre. Måske med den nye D4D 2.2 motor at
bilen er lidt sjovere (hvis undervognen er strammet op til de flere
kræfter) - men prisen er desværre urealistisk. (Den ligger ihvertfald
udenfor trådens budget).

Skulle jeg vælge en brugt bil i denne (pris-)klasse, ville jeg nok se
efter en Laguna i Dynamique-versionen. De holder ikke prisen vanvittigt
godt, hvorfor man som brugtkøber kan gøre et godt køb. Det kræver dog,
at man forventer at beholde bilen til den skal skrottes - ellers får man
jo igen "glæde" af afskrivningen. Lagunaen er flot (efter min smag),
velkørende, komfortabel og sikker. Den får sikkert en fejl eller 2 mere
undervejs end en Avensis, men til gengæld er den langt bedre
rustbeskyttet - og det er heller ikke gratis at reparere rustskader.
Skulle man komme ud for et uheld, er den langt sikrere at opholde sig i
end en gl. Avensis.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Henrik B. (12-08-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-08-05 15:45


"KASO" <KASO.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:42fc9df9$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Elendig" er noget vrøvl - kvalitetsmæssigt er de generelt fuldt på
> højde med VAG - hver gruppe har deres problemer og styrker. VW er gode
> til at lave pæne (men ikke holdbare) kabiner, men de har nøjagtigt lige
> så mange (eller rettere - få) fejl og problemer som PSA iflg. mine
> erfaringer. Det reelle antal fejl er dog så få, at det ikke har
> betydning i praksis - måske får man 1-2 fejl mere i bilens levetid ifht.
> en Toyota - men det er det værd, hvis bilen iøvrigt passer bedre til ens
> ønsker og behov.

Det er ikke det indtryk jeg har. Om C5 skrev FDM jo f.eks.: Den bil vi har
testet med flest fejl. Og så kom der en alenlang liste over mest
forekommende fejl på bilen.

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



KASO (12-08-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 12-08-05 22:08


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:42fcb5e4$0$28354$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "KASO" <KASO.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:42fc9df9$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> "Elendig" er noget vrøvl - kvalitetsmæssigt er de generelt fuldt på
>> højde med VAG - hver gruppe har deres problemer og styrker. VW er gode
>> til at lave pæne (men ikke holdbare) kabiner, men de har nøjagtigt lige
>> så mange (eller rettere - få) fejl og problemer som PSA iflg. mine
>> erfaringer. Det reelle antal fejl er dog så få, at det ikke har
>> betydning i praksis - måske får man 1-2 fejl mere i bilens levetid ifht.
>> en Toyota - men det er det værd, hvis bilen iøvrigt passer bedre til ens
>> ønsker og behov.
>
> Det er ikke det indtryk jeg har. Om C5 skrev FDM jo f.eks.: Den bil vi har
> testet med flest fejl. Og så kom der en alenlang liste over mest
> forekommende fejl på bilen.

Enig fsva. de første årgange C5, men franskmændene har lavet en hel del
andre biler en C5 - og man kan ikke skære alle over en kam. Jeg mener også
at der var forfærdelig mange børnesygdomme på en serie Saab 9-3, men derfor
tror jeg ikke, at du vil sige at alle Saab'er er elendige, vel? Saab fik
bare ikke så megen omtale, da antal solgte eksemplarer var mange gange
lavere end for C5 - så det blev ikke så synligt.

Selv Toyota har sine "smuttere" (f.eks. visse Yaris 1.3, hvor motoren er
slidt op efter 100-120.000km) - men nu blev der talt generelt!



Henrik B. (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-08-05 10:15


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:42fd0f9d$0$651$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Selv Toyota har sine "smuttere" (f.eks. visse Yaris 1.3, hvor motoren er
> slidt op efter 100-120.000km) - men nu blev der talt generelt!

Det var Autobilds "Holdning", til den motor de adskilte efter deres 100.000
test. Har aldrig hørt om nogen med en yaris der måtte have ny motor efter
100.000 km. Tværtimod kører de uden problemer meget mere.

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



KASO (15-08-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 15-08-05 13:53

"Henrik B." skrev d. 15-08-05 10:15 dette indlæg :
>
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:42fd0f9d$0$651$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> > Selv Toyota har sine "smuttere" (f.eks. visse Yaris 1.3, hvor
motoren er
> > slidt op efter 100-120.000km) - men nu blev der talt generelt!
>
> Det var Autobilds "Holdning", til den motor de adskilte efter deres
100.000
> test. Har aldrig hørt om nogen med en yaris der måtte have ny motor
efter
> 100.000 km. Tværtimod kører de uden problemer meget mere.

Hmm - det var vist ikke et enestående eksempel - og det er da pudsigt,
at den adskilte sig fra de øvrige biler, de har testet. Desuden
indrømmede Toyota vist også, at der var et problem, så lidt er der nok
om snakken.

Ellers kan man jo blot nævne 1.8motoren med stort olieforbrug, - eller
du kan læse:
http://www.fdm.dk/altombiler/bilbase/tilbagekaldelser/Tilbagekald_mrk2.a
sp?Maerke=TO

- listen er ikke helt tom. Pointen var ikke, at Toyota er ringe - det er
de bestemt ikke - men de er ikke så ufejlbarlige, som man kunne få
opfattelsen af ind imellem. Jeg synes da f.eks. også, at det er ganske
sympatisk, at de er på vej tilbage til kædetræk istedet for tandrem -
det sparer mange penge gennem årene. Er det lavet rigtigt (og det plejer
de jo), kan det holde problemfrit bilens levetid istedet for en tandrem,
der skal skiftes (mindst) hver 4. år. På min gl. MB, der var 22år, da
jeg solgte den, kørte kæden problemfrit - efter 280.000km (ja-ja - den
var kun lige tilkørt, men den havde levet en beskyttet tilværelse, da
jeg købte den ).

Kunne jeg købe en Toyota, der passede til mine ønsker og behov, ville
jeg gøre det - men det har jeg endnu tilgode. Senest købte jeg en
"midi-MPV" - dvs. en "5+2"-sæders MPV for at få et stort bagagerum, der
i en snæver vending kunne forvandles til et par ekstra pladser med god
sikkerhed. Toyota Corolla Verso var her et bud - på papiret, men et
meget beskedent bagagerum samt bagerste bagsæder i betænkelig nærhed af
bagklappen diskvalificerede den. Trist, da den egentlig virkede
tiltalende på andre områder.
Eneste fornuftige bud var faktisk Renault Grand Scénic og VW Touran
(Mazda 5 og ZafiraII var ikke ankommet på det tidspunkt). Renault'en
vandt en kneben sejr (hos os) - bl.a. pgra. indretning, design og sæder.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Henrik B. (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-08-05 17:26


"KASO" <KASO.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:430091a4$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Det var Autobilds "Holdning", til den motor de adskilte efter deres
> 100.000
>> test. Har aldrig hørt om nogen med en yaris der måtte have ny motor
> efter
>> 100.000 km. Tværtimod kører de uden problemer meget mere.
>
> Hmm - det var vist ikke et enestående eksempel - og det er da pudsigt,
> at den adskilte sig fra de øvrige biler, de har testet. Desuden
> indrømmede Toyota vist også, at der var et problem, så lidt er der nok
> om snakken.

Gå ind på f.eks. bilbasen. Der er massere af Yaris til salg med km over
150 - 200.000 km.

> Ellers kan man jo blot nævne 1.8motoren med stort olieforbrug, - eller
> du kan læse:
> http://www.fdm.dk/altombiler/bilbase/tilbagekaldelser/Tilbagekald_mrk2.a
> sp?Maerke=TO

Det har intet med Yaris at gøre, eller dens motor for den sags skyld. Men nu
du nævner det, så er det jo et cadeu til Toyota, at de skifter motoren u/b
for kunden, når dette opstår. Selv når de er ude over garantien på de 3
år/100.000 km. Det er vist mere end der kan siges om de franske og tyske
producenter.

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!

> - listen er ikke helt tom. Pointen var ikke, at Toyota er ringe - det er
> de bestemt ikke - men de er ikke så ufejlbarlige, som man kunne få
> opfattelsen af ind imellem. Jeg synes da f.eks. også, at det er ganske
> sympatisk, at de er på vej tilbage til kædetræk istedet for tandrem -
> det sparer mange penge gennem årene. Er det lavet rigtigt (og det plejer
> de jo), kan det holde problemfrit bilens levetid istedet for en tandrem,
> der skal skiftes (mindst) hver 4. år. På min gl. MB, der var 22år, da
> jeg solgte den, kørte kæden problemfrit - efter 280.000km (ja-ja - den
> var kun lige tilkørt, men den havde levet en beskyttet tilværelse, da
> jeg købte den ).
>
> Kunne jeg købe en Toyota, der passede til mine ønsker og behov, ville
> jeg gøre det - men det har jeg endnu tilgode. Senest købte jeg en
> "midi-MPV" - dvs. en "5+2"-sæders MPV for at få et stort bagagerum, der
> i en snæver vending kunne forvandles til et par ekstra pladser med god
> sikkerhed. Toyota Corolla Verso var her et bud - på papiret, men et
> meget beskedent bagagerum samt bagerste bagsæder i betænkelig nærhed af
> bagklappen diskvalificerede den. Trist, da den egentlig virkede
> tiltalende på andre områder.
> Eneste fornuftige bud var faktisk Renault Grand Scénic og VW Touran
> (Mazda 5 og ZafiraII var ikke ankommet på det tidspunkt). Renault'en
> vandt en kneben sejr (hos os) - bl.a. pgra. indretning, design og sæder.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



KASO (16-08-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 16-08-05 08:27

"Henrik B." skrev d. 15-08-05 17:26 dette indlæg :
>
> "KASO" <KASO.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:430091a4$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> >> Det var Autobilds "Holdning", til den motor de adskilte efter deres
> > 100.000
> >> test. Har aldrig hørt om nogen med en yaris der måtte have ny motor
> > efter
> >> 100.000 km. Tværtimod kører de uden problemer meget mere.
> >
> > Hmm - det var vist ikke et enestående eksempel - og det er da
pudsigt,
> > at den adskilte sig fra de øvrige biler, de har testet. Desuden
> > indrømmede Toyota vist også, at der var et problem, så lidt er der
nok
> > om snakken.
>
> Gå ind på f.eks. bilbasen. Der er massere af Yaris til salg med km
over
> 150 - 200.000 km.
>

Jo-jo- og jeg kender flere med med Peugeot 307 der ikke er brændt
(endnu)

> > Ellers kan man jo blot nævne 1.8motoren med stort olieforbrug, -
eller
> > du kan læse:
> >
http://www.fdm.dk/altombiler/bilbase/tilbagekaldelser/Tilbagekald_mrk2.a
> > sp?Maerke=TO
>
> Det har intet med Yaris at gøre, eller dens motor for den sags skyld.

Næh - men emnet - og pointen - var bare, at alle bilfabrikker har biler
med fejl - selv Toyota! Det var ikke specielt omkring Yaris, men omkring
Toyota.

> Men nu
> du nævner det, så er det jo et cadeu til Toyota, at de skifter motoren
u/b
> for kunden, når dette opstår. Selv når de er ude over garantien på de
3
> år/100.000 km.

Ja - nogle gange - og kun hvis olieforbruget er meget højt. Det er
bestemt ikke alle værksteder, der er lige motiveret for at udskifte! Til
gengæld var de ikke villige til at ændre Corolla'en selv om den smed
dækkene i kritiske manøvrer - så det er ikke altid, at de er 112%
"flinke"...

> Det er vist mere end der kan siges om de franske og tyske producenter.

Jeps - specielt Opel har været mere end almindeligt uvillige til at tage
ansvar for deres dårlige tandremme!

Jeg har dog haft 3 x "kulance" på min Coupé: Nye tændspoler (generel
fejl - sjovt nok også hos samtidige VW og Opel med samme
tændingssystem), total Pava-behandling (indkaldelse, da bilen var 4 år
gl. - og aldrig havde været serviceret autoriseret) og skift af
vacuumslange (ligeledes indkaldelse efter 4-5 år). Udfra disse
oplevelser har jeg været positivt overrasket over Renaults service
ligesom det da er positivt, at da de indførte 2 års garanti, gjorde de
det med tilbagevirkende kraft. Jeg er ikke i tvivl om at det er presset
fra bl.a. Toyota og deres 3 års garanti, der har fået de europæiske
producenter til at stramme sig lidt an....

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Klaus D. Mikkelsen (12-08-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 12-08-05 12:59

Brian Binnerup skriver:
>
> Den gamle Avensis' design er efter min mening noget af de kedeligste....

Demensis ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (12-08-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-08-05 09:29


<franksorensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1123834282.686734.104740@g43g2000cwa.googlegroups.com...
Hej alle

Har I nogle bud på andre i samme klasse som kan matche avensisen eller
måske slå den?



Hej Frank.

Hvad med en Citroën C5, den kan i hvertfald godt matche med hensyn til pris,
hvis du kikker dig godt for skulle det være muligt at finde en 2003 model
(20i Pristige) til lige under 200K, den har masser af udstyr og en kanon
komfort, men den skal være så ny som muligt C5 havde mange fejl i de første
årgange, de må formodes at være rettet på nyere årgange, vi har i hvert fald
ikke haft nogle problemer med vores




--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Citroën C5 HDi Prestige '03
BMW K1200 RS '99



franksorensen@gmail.~ (12-08-2005)
Kommentar
Fra : franksorensen@gmail.~


Dato : 12-08-05 10:46

Hej Charlotte

Har osse kigget på en sådan, men bryder mig ikke om bilen invendig,
bilens udvendige design er egentlig ok, men det er jo trods alt inde i
bilen jeg skal sidde

Mvh
Frank


franksorensen@gmail.~ (12-08-2005)
Kommentar
Fra : franksorensen@gmail.~


Dato : 12-08-05 11:51

Hej brian

Vil delvist give dig ret. Jeg har en sølvmetal farvet i tankerne og
hvis du indfarver lister og dørhåndtag + smækker nogle lækre fælge
og en tte sækning på (Hvilket jeg har tænkt mig Så ser den sgu
ret lækker ud efter min mening

Mvh
Frank


Henrik B. (12-08-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-08-05 15:46


<franksorensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1123834282.686734.104740@g43g2000cwa.googlegroups.com...
Hej alle

Jeg står overfor snartligt at skulle anskaffe ny bil. Har pt en toyota
corolla fra 92, som jeg har været yderst glad for, så bilen der er
mest i søgelyset lige nu er osse en toyota.

Nærmere betegnet en Toyota Avensis 1,8 Vvt-i fra 2002 med 60.000 km
på klokken til 180.000,-.

Hold dig til den. Og find så en der stadig har en måned eller to af
restgaranti, så er du rimelig sikret. Garantien er også noget du ikke får på
de øvrigt nævnte biler.

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Lars L. Hansen (12-08-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 12-08-05 22:45

Henrik B. wrote:

> Hold dig til den. Og find så en der stadig har en måned eller to af
> restgaranti, så er du rimelig sikret. Garantien er også noget du ikke får på
> de øvrigt nævnte biler.

Hold nu op med at lyve om den garanti. Jeg har flere gange gjort
opmærksom på at det ikke er sandt. Der ER garanti på alle de franske -
et eller to år.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Henrik B. (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-08-05 10:17


"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42fd1853$0$18645$14726298@news.sunsite.dk...

>> Hold dig til den. Og find så en der stadig har en måned eller to af
>> restgaranti, så er du rimelig sikret. Garantien er også noget du ikke får
>> på de øvrigt nævnte biler.
>
> Hold nu op med at lyve om den garanti. Jeg har flere gange gjort opmærksom
> på at det ikke er sandt. Der ER garanti på alle de franske - et eller to
> år.

Følg nu lidt med i tråden ik'.

Eller i det mindste blot i det der skrives! Manden kigger på en bil fra
2002. Og du får ikke fabriksgaranti på nogen som helst fransk (eller tysk
eller svensk) bil, der er fra 2002.

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Basil (12-08-2005)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 12-08-05 17:27

franksorensen@gmail.com wrote:
> Hej alle
>
> Jeg står overfor snartligt at skulle anskaffe ny bil. Har pt en toyota
> corolla fra 92, som jeg har været yderst glad for, så bilen der er
> mest i søgelyset lige nu er osse en toyota.
>
> Nærmere betegnet en Toyota Avensis 1,8 Vvt-i fra 2002 med 60.000 km
> på klokken til 180.000,-.
>
> Har osse kørt i en af slagsen og var meget tilfreds, men det ville jo
> være synd at gå glip af andre fremragende til samme pris hvis jeg
> ikke fik dem prøvet.
>
> Mit kriterie er at komforten skal være i højsædet så lange ture
> osse er behagelige. Klima er osse et must da jeg har savnet dette
> længe. Prisen skal max ligge på de 200.000 og under 100.000 km på
> klokken, efter dette så selvfølgelig så ny som mulig
>
> Har I nogle bud på andre i samme klasse som kan matche avensisen eller
> måske slå den?
>
> Mvh
> Frank

Jeg kan kun anbefale en prøvetur i en Suzuki Liana.
Den er stor og komfortabel, fåes i øjeblikket med klima osv.
Når du er vant til Toyota, bliver du ikke overrasket over denne Japaner, kun
over den billigere indkøbspris.
Mit første service kostede kr. 2040, hvilket jeg synes er helt ok.
Jeg er 112% tilfreds med min, og til 180k for en helt ny bil der er temmelig
stor indvendig klager jeg ikke.
Kai



Henrik B. (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-08-05 10:19


"Basil" <but@but.com> skrev i en meddelelse
news:42fcce29$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Jeg kan kun anbefale en prøvetur i en Suzuki Liana.
> Den er stor og komfortabel, fåes i øjeblikket med klima osv.
> Når du er vant til Toyota, bliver du ikke overrasket over denne Japaner,
> kun
> over den billigere indkøbspris.

En Suzuki skal dog som det allerførste rustbeskyttes, da de har fået en
mildest talt elendig beskyttelse fra fabrikken. Derudover, er der sparet på
ting som f.eks. maling m.v.

> Mit første service kostede kr. 2040, hvilket jeg synes er helt ok.
> Jeg er 112% tilfreds med min, og til 180k for en helt ny bil der er
> temmelig
> stor indvendig klager jeg ikke.

En Avensis koster under 2.000,- hver anden gang den er til service. Og godt
3.000,- hver anden gang.

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



RP (13-08-2005)
Kommentar
Fra : RP


Dato : 13-08-05 20:42

> Skulle jeg vælge en brugt bil i denne (pris-)klasse, ville jeg nok se
> efter en Laguna i Dynamique-versionen. De holder ikke prisen vanvittigt
> godt, hvorfor man som brugtkøber kan gøre et godt køb. Det kræver dog,
> at man forventer at beholde bilen til den skal skrottes - ellers får man
> jo igen "glæde" af afskrivningen. Lagunaen er flot (efter min smag),
> velkørende, komfortabel og sikker. Den får sikkert en fejl eller 2 mere
> undervejs end en Avensis, men til gengæld er den langt bedre
> rustbeskyttet - og det er heller ikke gratis at reparere rustskader.
> Skulle man komme ud for et uheld, er den langt sikrere at opholde sig i
> end en gl. Avensis.

enig i det hele, også værdi tabet, ser ud til at gælde mange renault
modeller. Lidt ufortjent efter min mening.

Kører selv i en laguna 1.9 dCi, fantastisk som langturs vogn. Skal man
have en laguna, så sørg for at få den med klima, dellæder sæder og
fartpilot.

f.eks.

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=662234&page=2

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=257705451&page=4


RP (13-08-2005)
Kommentar
Fra : RP


Dato : 13-08-05 20:52

> Skulle jeg vælge en brugt bil i denne (pris-)klasse, ville jeg nok se
> efter en Laguna i Dynamique-versionen. De holder ikke prisen vanvittigt
> godt, hvorfor man som brugtkøber kan gøre et godt køb. Det kræver dog,
> at man forventer at beholde bilen til den skal skrottes - ellers får man
> jo igen "glæde" af afskrivningen. Lagunaen er flot (efter min smag),
> velkørende, komfortabel og sikker. Den får sikkert en fejl eller 2 mere
> undervejs end en Avensis, men til gengæld er den langt bedre
> rustbeskyttet - og det er heller ikke gratis at reparere rustskader.
> Skulle man komme ud for et uheld, er den langt sikrere at opholde sig i
> end en gl. Avensis.

enig i det hele, også værdi tabet, ser ud til at gælde mange renault
modeller. Lidt ufortjent efter min mening. Er vist heller ikke den
billigste i rep.

Plastik forskærme, motorhjelm i alu, rustfri udstødning, er placeret
i toppen i en svensk (tror jeg det var) rust undersøgelse jeg læste
for nylig.

Kører selv i en laguna 1.9 dCi, fantastisk som langturs vogn. Skal man
have en laguna, så sørg for at få den med klima, dellæder sæder og
evt. fartpilot. (aircon er standard på alle modeller, såvidt jeg ved)

f.eks.

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=662234&page=2
(uden dellæder)

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=257705451&page=4


franksorensen@gmail.~ (15-08-2005)
Kommentar
Fra : franksorensen@gmail.~


Dato : 15-08-05 11:36

Tror valget falder på en avensis, da jeg er "faldet" lidt for den
Og syntes ikke middelbart de andre nævnte biler vakte samme følelse
for mig da jeg så dem, så tror det er den bil jeg bliver mest glad
for i længden.

Men jeg vil gerne takke jer alle for jeres inputs.

Mvh
Frank Sørensen


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste