|
| Lidt begynder-hjælp :-) Fra : brobaek |
Dato : 11-08-05 23:30 |
|
Ja, normalt færdes jeg i dk.fritid.mc, men da jeg efterhånden må supplere
mc'en med en bil må jeg nødtørftigt skifte forum
Jeg skal som sagt supplere mc'en med en bil - som hovedsagelig skal være
billig og fornuftig. De biler jeg hidtil har fokuseret på er Golf 2'er fra
omkring 88-90. Jeg har ca. 15-25.000 kr. Jeg regner med at lave det meste
vedligeholdelse selv sammen med Hr. Haynes
Jeg har derfor et par (måske gode!) spørgsmål:
Hvad er forskellen på en CL, GT og "" (dvs. ingenting)? GT'en har, så vidt
jeg har forstået, lidt federe indendørs udstyr.
Vil en Golf GT være fornuftig? De er lidt mindre 80'er agtige trods alt
Er der andre gode forslag i samme prisleje? Også andre mærker...
Mvh
Martin
PS. Egenimport fra DE eller gule plader er bestemt også en mulighed...
| |
kenneth T (12-08-2005)
| Kommentar Fra : kenneth T |
Dato : 12-08-05 05:34 |
|
> Jeg skal som sagt supplere mc'en med en bil - som hovedsagelig skal være
> billig og fornuftig. De biler jeg hidtil har fokuseret på er Golf 2'er fra
> omkring 88-90. Jeg har ca. 15-25.000 kr. Jeg regner med at lave det meste
> vedligeholdelse selv sammen med Hr. Haynes
>
> Jeg har derfor et par (måske gode!) spørgsmål:
>
> Hvad er forskellen på en CL, GT og "" (dvs. ingenting)? GT'en har, så vidt
> jeg har forstået, lidt federe indendørs udstyr.
> Vil en Golf GT være fornuftig? De er lidt mindre 80'er agtige trods alt
>
1,8cl almindelig golf med 90hk
1,8GT som CL, men G´TI gearkasse, evt også i kabine
1,8GTI indsprøjtning, lavere gearing (evt 30% spærrediff) 112hk
--
MVH
Kenneth T
ZX12R & golf CL
| |
Per Henneberg Kriste~ (12-08-2005)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 12-08-05 08:37 |
|
"kenneth T" <ken_t@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:42fc26ab$0$48416$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> 1,8cl almindelig golf med 90hk
> 1,8GT som CL, men G´TI gearkasse, evt også i kabine
> 1,8GTI indsprøjtning, lavere gearing (evt 30% spærrediff) 112hk
Det er nu ikke helt som jeg husker det
Der er forskel på gearingen på cl og gt. GT´eren kører med flere
omdrejninger, altså mere sportslig gearet. Træls at høre på, kan jeg
forestille mig.
Gearingen i en GTI skal jeg ikke kunne gisne om i forhold til de 2 andre.
Men den har vel den gearing der passer med dens tophastighed
--
Per, Esbjerg
| |
kenneth T (13-08-2005)
| Kommentar Fra : kenneth T |
Dato : 13-08-05 02:55 |
|
>> 1,8cl almindelig golf med 90hk
>> 1,8GT som CL, men G´TI gearkasse, evt også i kabine
>> 1,8GTI indsprøjtning, lavere gearing (evt 30% spærrediff) 112hk
>
> Det er nu ikke helt som jeg husker det
>
> Der er forskel på gearingen på cl og gt. GT´eren kører med flere
> omdrejninger, altså mere sportslig gearet. Træls at høre på, kan jeg
> forestille mig.
>
> Gearingen i en GTI skal jeg ikke kunne gisne om i forhold til de 2 andre.
> Men den har vel den gearing der passer med dens tophastighed
...?
har du ikke lige skrevet det samme som mig?
Hvad er det du er uenig i?
CL = økonomi, høj, gearing
GT = sports, lav, gearing
GTI = sports, lav, gearing + flere hk
??
-
MVH
Kenneth
| |
Per Henneberg Kriste~ (13-08-2005)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 13-08-05 15:22 |
|
"kenneth T" <ken_t@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:42fd5309$0$15655$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> har du ikke lige skrevet det samme som mig?
Nej :)
> Hvad er det du er uenig i?
Jeg tillader mig at tvivle på at en GT og en GTI har samme gearing i og med
at GTI´en har flere HK at lege med og derfor formentlig har en lavere
gearing så også højeste gear kan bruges til andet end at mange et 6. gear.
> CL = økonomi, høj, gearing
> GT = sports, lav, gearing
> GTI = sports, lav, gearing + flere hk
Jeg tror på at CL og GTI har samme gearing.
--
Per, Esbjerg
| |
|
|