Smart auspuff på diesel?
Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 11-08-05 18:17

Hej,
Normalt sidder de smarte udstødninger på benzin-biler.
2, 2½ og 3 tommer fyre som laver lidt lyd og lidt ekstra kalorier i
møgkassen.
Kan man få noget ud af at sætte sårn en fætter på en turbo-diesel?

Michael

Fra : Mogens

Dato : 11-08-05 18:23

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> wrote in message

> Kan man få noget ud af at sætte sårn en fætter på en turbo-diesel?

Ja, en bagende smurt ind i noget sort partikellort.
Dieselbiler har som regel en udstødning, der bøjer lidt nedad, idet
det sorte stads på den måde ikke suges op på bagenden...
--
Mvh Mogens
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 11-08-05 18:53

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Dieselbiler har som regel en udstødning, der bøjer lidt nedad, idet
> det sorte stads på den måde ikke suges op på bagenden...
Ja, ok...godt argument...

Michael

Fra : Thomas H.

Dato : 11-08-05 21:08

> [...]

> Dieselbiler har som regel en udstødning, der bøjer lidt nedad, idet
> det sorte stads på den måde ikke suges op på bagenden...

Ja bortset fra at de på nyere er begyndt at lave lige udstødninger igen, kan
det være pga. partikelfiltre?
Første gang jeg så det, var på to nye BMW 530d, den nyeste havde lige
udstødning, mens den lidt ældre havde nedadbøjet.

Fra : Mogens

Dato : 11-08-05 21:13

"Thomas H." <thhedkFjernDetteForPokker@gmail.com> wrote in message

> Ja bortset fra at de på nyere er begyndt at lave lige udstødninger igen,
> kan det være pga. partikelfiltre?

Sikkert...

> Første gang jeg så det, var på to nye BMW 530d, den nyeste havde lige
> udstødning, mens den lidt ældre havde nedadbøjet.

Jep, så en Touring imorges og tænkte på det samme...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-08-05 21:18

Mogens skriver:

> Dieselbiler har som regel en udstødning, der bøjer lidt nedad, idet
> det sorte stads på den måde ikke suges op på bagenden...

På min bil er den slet ikke synlig....
Sådan er det på de fleste nye Golfer.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens

Dato : 11-08-05 21:30

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Sådan er det på de fleste nye Golfer.

De fleste nye Golf, men ikke alle:
www.autoscout24.de/content_ger/magazin/mz_neu_und_getestet/mz_ng_news/mz_ng_news_32_2005_vwgolf.asp

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-08-05 21:46

Mogens skriver:

> De fleste nye Golf, men ikke alle:
> www.autoscout24.de/content_ger/magazin/mz_neu_und_getestet/mz_ng_news/mz_ng_news_32_2005_vwgolf.asp

Nej, ikke GTI modellen...

Fra : Gl

Dato : 11-08-05 22:12

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> "Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> wrote in message

> Ja, en bagende smurt ind i noget sort partikellort.

Det er da også bedre det sorte partikellort havner på bagenden af bilen ,
end i folks lunger´ ...
så opfordringen til politikerne er.. Nyt lovkrav om montering af 2½ -
tommer´ udstøding på dieselbiler. der peger op´

Fra : KASO

Dato : 11-08-05 19:13

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> møgkassen.
> Kan man få noget ud af at sætte sårn en fætter på en turbo-diesel?

Ca. lige så lidt som at sætte den på en benzinbil. Tests har vist, at de
fleste "sportsudstødninger" resulterer i færre hk end med den originale
udstødning - såeh...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-08-05 19:48

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Ca. lige så lidt som at sætte den på en benzinbil. Tests har vist, at de
> fleste "sportsudstødninger" resulterer i færre hk end med den originale
> udstødning - såeh...
Såeh, nogen giver lidt, spørg ikke om hvilke, jeg kan ikke husk det- det
marked interessere mig ikke så meget :). Men uanset hvad, er der for lidt
"omsætning i butikken" på en diesel, til det hjælper noget,. det gælder også
indsugningen, og incl. lyden ;)..

Fra : Robert Andersen

Dato : 11-08-05 19:55

> fleste "sportsudstødninger" resulterer i færre hk end med den originale
> udstødning - såeh...

Jeg fatter heller ikke alle der absolut vil have at bilen larmer ad H til
fra udstødningen.... men det er vel det samme som donk-donk-donk bas og
nedrullet vindue.. ?

Det var noget andet da jeg i mine unge dage var indehaver af en
vold-møg-tunet MC, den skulle have næsten fri udblæsning, ellers blev hele
udstødningssystemet rødglødende

/Robert

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-08-05 22:46

On Thu, 11 Aug 2005 20:13:15 +0200, "KASO" <a@b.dk> wrote:

> [...]
>
>Ca. lige så lidt som at sætte den på en benzinbil. Tests har vist, at de
>fleste "sportsudstødninger" resulterer i færre hk end med den originale

Ikke altid, men det er klart at passer man ikke på så fucker man
backpressure op og så går det udover ydeevnen af motoren.
Flemming Jacobsen

Fra : KASO

Dato : 13-08-05 16:05

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke altid, men det er klart at passer man ikke på så fucker man
> backpressure op og så går det udover ydeevnen af motoren.

I en test Bilmagasinet lavede, gav den bedste udstødning (fra One Two Pipe)
ca. 1-2 HK mere end originalt - resten gav færre!
FDM lavede tilsvarende test med KN-filtre og sportsudstødninger - og med
samme resultat - det var spild af penge. Jeg talte med en af teknikkerne bag
undersøgelsen, der skulle have været i "Motor" - det kom den aldrig - men
annoncerne for KN-filtre kom til gengæld i hver måned.... (Gad vide, om der
var en sammenhæng?)

Fra : Brian

Dato : 13-08-05 22:00

KASO wrote:

> [...]
> kom den aldrig - men annoncerne for KN-filtre kom til gengæld i hver
> måned.... (Gad vide, om der var en sammenhæng?)

Hvilke biler prøvede de på ?

/Brian

Fra : KASO

Dato : 14-08-05 09:20

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke biler prøvede de på ?

Bilmagasinet: Det husker jeg desværre ikke!
FDM: En række af teknikkernes egne biler - jeg fik vist aldrig at vide,
hvilke mærker/modeller.

Beklager - det var ikke til megen hjælp

Fra : Kim Kristensen

Dato : 11-08-05 20:41

> [...]
> møgkassen.
> Kan man få noget ud af at sætte sårn en fætter på en turbo-diesel?

Supersprint har til flere mærker med dieselmotor, prøv at se hos dem (.com).

Med venlig hilsen Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-08-05 21:10

Michael Kirkegaard skriver:

> [...]
> møgkassen.
> Kan man få noget ud af at sætte sårn en fætter på en turbo-diesel?

Ikke voldsomt.

Har en kammerat der lige har skiftet sin Astra stationcar ud med en
"deo" ditto. På astraen var det bagerste hul noget fra en mindre lastbil
- ganske orginalt