Udtørret impel
Fra : Claus Vitting

Dato : 11-08-05 12:15

Hej NG,

jeg har netop købt en 3 år gammel Yamaha 8C påhængsmotor.

Sælgeren bad mig sørge for at benet (impellen) lidt stod i blød et kort
stykke tid for at opbløde impellen, som nok er udtørret af at have været
opbevaret 3 år uden vand.

Motoren har sejlet ca. 6 timer siden den blev købt for 3 år siden.

Mit spørgsmål er, om det er nok at opbløde den med vand, eller om jeg bør
skifte impellen helt ?

På forhånd tak for svar.

Mvh.

Claus

Fra : ThomasB

Dato : 11-08-05 12:26

"Claus Vitting" <claus@vittingfamily.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Motoren har sejlet ca. 6 timer siden den blev købt for 3 år siden.
>
> Mit spørgsmål er, om det er nok at opbløde den med vand, eller om jeg bør

Skift den. Da jeg havde piskeris, skiftede jeg hvert eller hvert andet år.

Fra : Carsten Holck

Dato : 11-08-05 14:54

ThomasB wrote:

> Skift den. Da jeg havde piskeris, skiftede jeg hvert eller hvert andet år.

Jep, det er _alt_ for dyrt med et motorhavaeri pga. manglende køling.

/carsten

Fra : Mogens

Dato : 11-08-05 18:08

On Thu, 11 Aug 2005 15:53:38 +0200, Carsten Holck
<cholck@malling.com.invalid> wrote:

>Jep, det er _alt_ for dyrt med et motorhavaeri pga. manglende køling.

Jep - udgiften til en ny impel er jo ganske lille ift. alternativet!

Mvh
Mogens