Spjældhusproblemer - Volvo.
Fra : BJ

Dato : 11-08-05 11:08

Så dukken sagen endelig frem under skyerne.

Volvo kan komme til at betale for deres dårlige kvalitet.

Både min genbo og jeg har fået skiftet vore defekte spjældhuse, men Volvo
ville ikke kendes ved fejlen.

http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3196826/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-08-05 11:16

Hej!

BJ wrote:

> Så dukken sagen endelig frem under skyerne.
>
> Volvo kan komme til at betale for deres dårlige kvalitet.

Men hvordan kan det nu lige medføre to dødsfald? Det lyder da lidt mærkeligt når
man tænker lidt over tingene...

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : BJ

Dato : 11-08-05 11:20

KLIP

> Men hvordan kan det nu lige medføre to dødsfald? Det lyder da lidt
> mærkeligt når man tænker lidt over tingene...

Det kan jeg ikke svare dig på.

Men faktum er at et spjældhus indeholdende dimmere og dutnaser bør holde
bilens levetid ud.

Nu venter vi på refundering af sprældhus, oliekøler, støddæmpere,
baghjulsophæng, elektrisk rudehejs samt evt. elendige gearkasser.

Defekt vandkølesystem er blevet betalt af fabrikken.

Thank God for USA -- de har sku mere styr over det end Europa.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-08-05 15:12

Hej!

BJ wrote:

> Men faktum er at et spjældhus indeholdende dimmere og dutnaser bør holde
> bilens levetid ud.

Enig, det burde det. Det er ihvertfald ikke det jeg forbinder med ordet sliddele.

> Nu venter vi på refundering af sprældhus, oliekøler, støddæmpere,
> baghjulsophæng, elektrisk rudehejs samt evt. elendige gearkasser.
>
> Defekt vandkølesystem er blevet betalt af fabrikken.

Yikes en bunke. Du skal da vist have en Escort

> Thank God for USA -- de har sku mere styr over det end Europa.

Mjaeh, der har s*tme også været nogle slemme historier igennem tiderne i USAs
bilhistorie, ny som gammel. F.eks. problemerne med Firestone-dækkene til Ford
Explorer (mener jeg det var) eller hvad Corvair'en og dens farlige affjedring (i
visse årgange).

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : BJ

Dato : 11-08-05 15:22

KLIP

> Yikes en bunke. Du skal da vist have en Escort

Jeg overvejer seriøst en Suzuki 4x4 på gule plader og uden moms.

Både af denne og andre grunde.

Så kan de sgku lære det..

> [...]
> USAs bilhistorie, ny som gammel. F.eks. problemerne med Firestone-dækkene
> til Ford Explorer (mener jeg det var) eller hvad Corvair'en og dens

Jow, men deres overvågning og retssystem mht. til biler er fremragende.

At de så skyder gråspurve med atombomber i andre sammenhænge, det skal jeg
bestemt ikke afvise.

--
Bjørn J.
~~hail atlantis~~

Fra : Mogens

Dato : 11-08-05 19:21

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> Jeg overvejer seriøst en Suzuki 4x4 på gule plader og uden moms.

La' det blive ved overvejelserne.
En 5. af mine medarbejdere (ift. de 4 andre, jeg har nævnt) kører
en ny af slagsen. Den er okay med klima og læder, men næppe noget for dig.

Køb du dig hellere den specialversion af X5, der i disse dage intro-
duceres på det danske marked. Den passer bedre til din stil
www.bmw.dk/nyheter/en_artikkel.asp?id=1016 men som model
American Cup Edition !

Fra : BJ

Dato : 11-08-05 19:29

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> La' det blive ved overvejelserne.
> En 5. af mine medarbejdere (ift. de 4 andre, jeg har nævnt) kører
> en ny af slagsen. Den er okay med klima og læder, men næppe noget for dig.

Til den pris, kan jeg sagtens leve med den.

> Køb du dig hellere den specialversion af X5, der i disse dage intro-
> duceres på det danske marked. Den passer bedre til din stil
> [...]

Jeg vil ikke mere bidrage til statskassen ved at betale urimelige høje
registreringsafgifter.

Det er bedre at slippe med 28% i skat.

Til privatbrug finder jeg sagtens en rimelig potte (ellers overgår Volvoen
blot) og så kan jeg få KM-penge, når jeg skal på langtur eller have mine
kunder med i vognen og gul-plade-pottens 2 sæder ikke rækker.

Konen kan ligeledes overgå til gul-plade-ikke-momsbetalt-potte.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ivar

Dato : 11-08-05 21:46

BJ skrev:

> Nu venter vi på refundering af sprældhus, oliekøler, støddæmpere,
> baghjulsophæng, elektrisk rudehejs samt evt. elendige gearkasser.

Bortset fra støddæmpere og slidte led på stabilisatorarme er der ikke
rigtigt noget af det jeg kan genkende. Jeg har i 6 år trillet rundt
i en S80. En flækket katalysator, da bilen var 4 år gammel,
betalte Volvo (15.000,- + moms og montering), men ellers har
der ikke været overraskelser. Jeg har godt hørt at S80 skulle
have et problem, men det er ikke noget jeg eller en bekendt
der også kører S80 kender. Jeg vil dog indrømme, at Volvo ikke
har en kvalitet der svarer til prisen. For de ekstra penge får
man en bil med et solidt indtryk og kvaliteten er også over
gennemsnit, men ikke bedre end det.

Ivar Magnusson

Fra : BJ

Dato : 11-08-05 21:52

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> har en kvalitet der svarer til prisen. For de ekstra penge får
> man en bil med et solidt indtryk og kvaliteten er også over

Min genbo kører i en S80 som min også.

Han mangler kun gearkassen, så har vi haft samme defekter og refundering.

Min er fra 1999 og hans fra 2000 og begge T6.

Jeg vil tro, det er dem som er solgt (flest af) i USA.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 11-08-05 21:54

> Min genbo kører i en S80 som min også.
> Han mangler kun gearkassen, så har vi haft samme defekter og refundering.
> Min er fra 1999 og hans fra 2000 og begge T6.

Det er min erfaring, at topmodeller (dem med de fleste kræfter)
er mere sårbare end de mindre udgaver...
--
Mvh Mogens
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : BJ

Dato : 11-08-05 22:04

KLIP

> Det er min erfaring, at topmodeller (dem med de fleste kræfter)
> er mere sårbare end de mindre udgaver...

Der bør være taget højde for dette, når det er en topmodel.

Bortset fra det er ingen af de andre defekter skyld i øget sårbarhed, men
udelukkende dårlig kvalitet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 12-08-05 04:28

> Der bør være taget højde for dette, når det er en topmodel.

Bør være, men det er der sjældent. Kig omkring - MB mm.
Der er mere ballade med de større udgaver end husmandsmodellen...

> Bortset fra det er ingen af de andre defekter skyld i øget sårbarhed, men
> udelukkende dårlig kvalitet.

Man kan sige, at kvaliteten i delene ikke står mål med den øgede belastning.

Nu ved jeg godt, at modellen er aldrene, men Omega'en var meget proble-
matisk vedr. bagtøjet. Nytter jo ikke at smide den dobbelte eller 3-dobbelte
effekt på drivlinen uden "forstærkninger" - 3.0i-24 og Lotus Omega åd disse
bagtøjer for hurtigt...

Fra : BJ

Dato : 12-08-05 09:04

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Man kan sige, at kvaliteten i delene ikke står mål med den øgede
> belastning.

Nu er en dårligt svejset oliekøler ikke opstået grundet øget belastning.

Nu er dårligt konstrueret elektrisk rudehejs ikke opstået grundet øget
belastning. Det ny er af en helt 4 generation.

Nu er dårligt spjældhus ikke opstået grundet øget belastning.

Nu er defekte støddæmpere ikke opstået af øget belastning. De virker
fremragende, men giver nogle grimme høje kliklyde, når du passerer et
vejbump.

Nu er larmen i baghjulsophænget ikke opstået grundet øget belastning og
klares i øvrigt ved at stoppe en kilelignende indretning ind som stopper
problemet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 12-08-05 18:25

> [...]
> Nu er larmen i baghjulsophænget ikke opstået grundet øget belastning og
> klares i øvrigt ved at stoppe en kilelignende indretning ind som stopper

Aner det ikke, Bjørn...

Fra : BJ

Dato : 12-08-05 18:39

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Aner det ikke, Bjørn...

Næh, man får vel også kun, hvad man betaler for.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ivar

Dato : 11-08-05 22:15

Mogens skrev:

> Det er min erfaring, at topmodeller (dem med de fleste kræfter)
> er mere sårbare end de mindre udgaver...

Min kammerats er en T6, min er en 2,4. De er begge fra 1999.
Top-modeller har ofte flere problemer end standard modellerne, men
det er som regel, fordi de har mere udstyr der kan bliver problemer
med, men det er ikke tilfældet her.
Faktisk har han haft mindre reparationer end jeg. Har har fået
repareret servostyringen.

Ivar Magnusson

Fra : BJ

Dato : 11-08-05 22:18

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Har har fået
> repareret servostyringen.

Nåda, det bliver så det næste..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-05 22:23

> "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Nåda, det bliver så det næste..

gearkassen

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 11-08-05 22:27

KLIP

> gearkassen

Nope, den nye er version 6 eller højere, så nu holder den..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-05 11:25

> Men hvordan kan det nu lige medføre to dødsfald? Det lyder da lidt
> mærkeligt når man tænker lidt over tingene...

Mit i en overhaling, som er kneben. Og så pludselig dør motoren.......måske.

Fra : BJ

Dato : 11-08-05 11:31

KLIP

> Mit i en overhaling, som er kneben. Og så pludselig dør
> motoren.......måske.

Could be.

Jeg ville nødig få problemet på en tysk motorvej med en anden potte i
hælene.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-08-05 15:13

Hej!

Henrik B. wrote:

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse

> Mit i en overhaling, som er kneben. Og så pludselig dør motoren.......måske.

Ja ok, og der kan også lande en meteor på kølerhjelmen. Alt kan jo ske,
potentielt :(

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-08-05 11:36

Kim Voss Schrader wrote:
> Men hvordan kan det nu lige medføre to dødsfald? Det lyder da lidt
> mærkeligt når man tænker lidt over tingene...

Det er i United Bluff. Der er tingene mærkelige.

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : BJ

Dato : 11-08-05 11:48

KLIP

> Det er i United Bluff. Der er tingene mærkelige.

Jeg siger blot, godt jeg ikke skal betale..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-08-05 15:14

Hej!

Finn Guldmann wrote:

> Det er i United Bluff. Der er tingene mærkelige.

Ja, det er sikkert noget retsteknisk med produktansvar e.lign. Når man kan vinde
en retssag mht. spildt varm kaffe på McD, kan alt jo ske...

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : BJ

Dato : 11-08-05 15:17

KLIP

> Ja, det er sikkert noget retsteknisk med produktansvar e.lign. Når man kan
> vinde en retssag mht. spildt varm kaffe på McD, kan alt jo ske...

Vi er garanteret på vej mod det samme dog kunne amerikanerne godt forstå
farligheden af dårligt placere benzintanke....

--
Bjørn J.
~~hail atlantis~~

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-08-05 15:19

Hej!

BJ wrote:

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse

> Vi er garanteret på vej mod det samme dog kunne amerikanerne godt forstå
> farligheden af dårligt placere benzintanke....

Hvad tænker du på her, i bilen eller tankstationer?

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : BJ

Dato : 11-08-05 15:25

KLIP

> Hvad tænker du på her, i bilen eller tankstationer?

I hine tider, var den et problem ved sidekollision med en af deres pick-ups.

Det gav stor medieomtale og kostede fabrikken dyrt.

Jeg kan ikke lige huske, hvilken producent det var.

--
Bjørn J.
~~let's misbehave~~

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-08-05 16:12

Hej!

BJ wrote:

> [...]
> Det gav stor medieomtale og kostede fabrikken dyrt.
> Jeg kan ikke lige huske, hvilken producent det var.

Ok, det var jeg ikke klar over.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-05 19:10

> [...]

Det var en eller anden pick-up. Har lige læst om en ny bilmodel (Europæsik),
der også har fået tanken placeret under forsædet.

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-05 11:24

> Så dukken sagen endelig frem under skyerne.
>
> Volvo kan komme til at betale for deres dårlige kvalitet.
>
> Både min genbo og jeg har fået skiftet vore defekte spjældhuse, men Volvo
> ville ikke kendes ved fejlen.

Hmmm, du får efterhånden ALLE værkstedsregninger efter-kreditteret.

Kan Vestergaard ikke ligeså godt bide i græsset, og give dig "fri service",
i resten af bilens levetid. *LOL*

Fra : BJ

Dato : 11-08-05 11:30

KLIP

> Hmmm, du får efterhånden ALLE værkstedsregninger efter-kreditteret.

Det ville glæde mig samt spirre en ny tiltro til mærket Volvo.

Erkender de dårlig kvalitet, betaler og udbedrer ser fremtiden betragtelig
annerledes ud.

> Kan Vestergaard ikke ligeså godt bide i græsset, og give dig "fri
> service", i resten af bilens levetid. *LOL*

Njaa ... det er ikke Autohuset Vestergaard eller for den sags skyld de
lokale importørers problem (Volvo Danmark A/S er skudt i låget), men ene og
alene Volvo AB, der betaler og afgør kundernes tillid til produktet.

Autoreparatørerne kan jo blot rette sig efter reglerne og udskifte løbende
de defekte og elendige reservedele.

PS: Når potten ellers virker, er det en pragtfuld bil, den er blot
ubetalelig ved værkstedsbesøgene..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Basil

Dato : 12-08-05 18:38

BJ wrote:
> [...]
> de defekte og elendige reservedele.
>
> PS: Når potten ellers virker, er det en pragtfuld bil, den er blot

Det lyder som en tro kopi af min erfaring med Citroën, som jeg aldrig
nogensinde kommer til eje igen.
Kai