|
| Toppakning gået? Fra : TL |
Dato : 11-08-05 10:43 |
|
Hvordan er det nu det er? Der er et trick, så man ved at se i
ekspansionsbeholderen (selvfølgelig med forbehold) kan få be- eller
afkræftet om toppakningen er gået i forhold til vandsiden af motoren. (Der
er tale om en alm. bensin-motor på 2,0).
Jeg er i tvivl om, hvorvidt følgende er korrekt husket?
1) Motoren skal være driftsvarm.
2) Låget til ekspansionsbeholderen tages (forsigtigt!) af.
3) Motoren gasses op til 2-3.000 omdr. Uanset om toppakningen er er OK eller
defekt, kan man se, at der er "cirkulation" i vandet.
4) Speederen slippes og hvis der umidelbart falder "ro" over vandet er
toppakningen ikke defekt. Hvis det derimod efter et par sekunder begynder at
boble vildt i beholderen er pakningen defekt.
| |
JK (12-08-2005)
| Kommentar Fra : JK |
Dato : 12-08-05 13:53 |
|
On Thu, 11 Aug 2005 11:43:05 +0200, "TL" <Thomas.LarsenFJERN@uni-c.dk>
wrote:
>Hvordan er det nu det er? Der er et trick, så man ved at se i
>ekspansionsbeholderen (selvfølgelig med forbehold) kan få be- eller
>afkræftet om toppakningen er gået i forhold til vandsiden af motoren. (Der
>er tale om en alm. bensin-motor på 2,0).
>
>Jeg er i tvivl om, hvorvidt følgende er korrekt husket?
>
>1) Motoren skal være driftsvarm.
>2) Låget til ekspansionsbeholderen tages (forsigtigt!) af.
>3) Motoren gasses op til 2-3.000 omdr. Uanset om toppakningen er er OK eller
>defekt, kan man se, at der er "cirkulation" i vandet.
>4) Speederen slippes og hvis der umidelbart falder "ro" over vandet er
>toppakningen ikke defekt. Hvis det derimod efter et par sekunder begynder at
>boble vildt i beholderen er pakningen defekt.
>
>
Værkstederne laver en CO2-måling på vandet, mener jeg.
J
| |
|
|