Ejere af den nye Vw Passat byder hjertelig~
Fra : BJ

Dato : 10-08-05 22:13

De er da nogle skøre kugler de VW-ingeniører:

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3195484/

I skal da være så hjertelig velkommen..

--
Bjørn J.
~~let's misbehave~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-08-05 22:16

BJ skriver:

> De er da nogle skøre kugler de VW-ingeniører:
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3195484/

Det er da ikke noget nyt. Er den historie ikke et halvt år gammel
efterhånden ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : BJ

Dato : 10-08-05 22:19

KLIP

> Det er da ikke noget nyt. Er den historie ikke et halvt år gammel
> efterhånden ?

Det er bestemt ikke noget at være stolt af.

VW vil jo tilsyneladende ikke gøre noget ved det problem ...... også.

--
Bjørn J.
~~hail atlantis~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-08-05 22:20

BJ skriver:

> Det er bestemt ikke noget at være stolt af.

Nej, men det er ikek på den nye model, men de gamle....

> VW vil jo tilsyneladende ikke gøre noget ved det problem ...... også.

Hvad skal de gøre ?

Der er nogen der har knækket koden til fjernbetjeningen, eller fundet en
måda at aktivere nogle kontakter...

Fra : BJ

Dato : 10-08-05 23:55

KLIP

> Nej, men det er ikek på den nye model, men de gamle....

> Hvad skal de gøre ?

Rette fejlen.

> Der er nogen der har knækket koden til fjernbetjeningen, eller fundet en
> måda at aktivere nogle kontakter...

Nå.

--
Bjørn J.
~~let's misbehave~~

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-05 20:03

> Rette fejlen.

Er der overhovedet en fejl ?
Tyvene åbner bilen ved at påvirke kontakten som sidder inde i nøglehullet.
Mig bekendt skal man enten have en nøgle som passer eller volde låsen som
forbryderen almindelig vis gør når han enten dirker eller hamre en
skruetrækker i en lås, så jeg kan ikke se forskellen. Vil manden ind i bilen
kommer han det på den ene eller anden måde.

Det er selvfølgelig irriterende at han efterlade bilen med alle vinduer og
evt soltag åbent.

Hvis man ikke vil risikere dette kan man da bare få funktionen (som ellers
er genial) slået fra, det kan nemt gøres ved VW.

Man kan iøvrigt ikke låse bildøren op indefra hvis vinduerne er åbnet med
komfort åbne/lukke, de forbliver låst. Så tyven skal altså kravle ind ad
vinduet.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Fra : BJ

Dato : 11-08-05 20:32

KLIP

> Er der overhovedet en fejl ?

Tjaee ... en fejl overhovedet at sælge systemet som ydermere sætter
alarmsystemet ud af drift.

På min Volvo er nøgle og fjernbetjening til alarmsystem/startspærre 2
aldeles adskilte systemer.

Ingen af delene er ret meget værd uden den anden og så kan jeg endda blokere
bagagerummet, så kun *min* nøgle kan åbne det.

VW bør lave en større oplysningskampagne, så deres kunder kan vælge eller
fravælge et udueligt system..

--
Bjørn J.
~~let's misbehave~~

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-05 06:44

> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
> meddelelse news:42fba0ae$0$1162$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> KLIP

> Tjaee ... en fejl overhovedet at sælge systemet som ydermere sætter
> alarmsystemet ud af drift.

Så er det vel (lidt sat på spidsen) også en fejl at sælge biler med
nøglehuller og vinduer.

> På min Volvo er nøgle og fjernbetjening til alarmsystem/startspærre 2
> aldeles adskilte systemer.

Men hvis du sætter nøglen i døren og drejer den, deaktivere den så ikke
alarmen?
Fjernbetjeningen er mig bekendt ikke involveret i VW's problem, da det først
er på Touran/Golf V at man kan bruge fjernbetjeningen til komfortlukke.

> [...]
> blokere bagagerummet, så kun *min* nøgle kan åbne det.
>
> VW bør lave en større oplysningskampagne, så deres kunder kan vælge eller

Det har du nok ret i, men systemet har været brugt siden starten af 90'erne
og det er først inden for det sidst års tid at forbryderne har fundet ud af
at hacke det - jeg ved ikke selv hvordan de gør.
Men i den tid er der lavet x millione biler med komfortlukke. Så det er nok
svært at gøre noget effekttivt ved det. Og så omfattende er problemet
tilsyneladende ikke.
Men oplysning er godt, så kan man selv tage stilling. Personligt ville jeg
ikke selv vælge det fra.

--
/Claus
www.vwfanatic.dk

Fra : BJ

Dato : 12-08-05 14:34

KLIP

> Men hvis du sætter nøglen i døren og drejer den, deaktivere den så ikke
> alarmen?

Nej.

Som jeg skrev, bilen er ikke meget bevendt, uden du har begge dele.

PS: Opel har også "komfortsystem" og jeg har aldrig haft eller hørt om
VW-lignende problemer.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-08-05 20:19

BJ skriver:

> PS: Opel har også "komfortsystem" og jeg har aldrig haft eller hørt om
> VW-lignende problemer.

Klart, der sku da ingen der gider at bryde ind i en Opel...

Fra : BJ

Dato : 12-08-05 21:39

KLIP

> Klart, der sku da ingen der gider at bryde ind i en Opel...

Du har helt ret, for her virker alarmsystemet også....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-08-05 22:27

BJ skriver:

> Du har helt ret, for her virker alarmsystemet også....

Nej, min svigerfars Omega var væk i 29 dage. Stjålet i Ringkøbing og
fundet i Herning. Halvt smadret i Kabinen set på en parkeringsplads,
hvor han blev bedt om at hente den, dagen inden han ville have fået en
anden bil.

Da de kom for at hente den var den væk, eller rettere havde flyttet
plads. Var det mig, havde jeg sku nok vnetet med at tage bilen retur,
indtil de nye "ejere" kom igen.

Ødelagt alt omkring ratlås og ir modtager i loftet, så den kom til at
køre.....

Fra : BJ

Dato : 12-08-05 23:19

KLIP

> Ødelagt alt omkring ratlås og ir modtager i loftet, så den kom til at
> køre.....

Trist affære, når man nu kan nøjes med en ødelagt dørlås..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-08-05 23:27

BJ skriver:

> Trist affære, når man nu kan nøjes med en ødelagt dørlås..;)

Endu mere tris at man ikke ventede men en gang baseballbats indtil den
"nye ejere" kom. De trængte til "køllesuppe". Politiet gad ikke at
vente....

Forsikringsselskabet var ret ligeglade med at "de nye ejere" havde fået
nøgler til svigerfars hus fra bilen...

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-05 22:25

> De er da nogle skøre kugler de VW-ingeniører:
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3195484/

Hvad er det for en Karl-Smart (AS) som lader et dyrt fotoudstyr og navi
ligge i bilen?

--
Tom

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 10-08-05 23:04

> Hvad er det for en Karl-Smart (AS) som lader et dyrt fotoudstyr og navi
> ligge i bilen?

Ifølge artiklen lå udstyret du nævner i bilens bagagerum, og det er da helt
okay så længe den er låst og at tingene ikke er synligt udefra.

Mvh

Emil

Fra : BJ

Dato : 11-08-05 10:31

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ifølge artiklen lå udstyret du nævner i bilens bagagerum, og det er da
> helt okay så længe den er låst og at tingene ikke er synligt udefra.

Jeg vil tro at fotoudstyret lå i bagagerummet og måske navigationsudstyret
var originalt indbygget i potten.

Det er nemlig også ret kostbart.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 11-08-05 15:25

Emil Jensen [2100] wrote:
> Ifølge artiklen lå udstyret du nævner i bilens bagagerum, og det er da helt
> okay så længe den er låst og at tingene ikke er synligt udefra.

Well, jeg lader ALT være synligt udefra, og sørger så for at der ikke
ligger noget af værdi. Det tror jeg sgu er smartest her på VesterBronx.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Deaster

Dato : 11-08-05 16:29

Lars L. Hansen wrote:

> Well, jeg lader ALT være synligt udefra, og sørger så for at der ikke
> ligger noget af værdi. Det tror jeg sgu er smartest her på
> VesterBronx.

Så bare lad være med at lægge noget som helst af værdi frit fremme i
kabinen, det er de færreste forsikringer som dækker noget som ikke ligger
separat aflåst i enten bagagerummet eller handske rummet.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-05 15:58

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Ifølge artiklen lå udstyret du nævner i bilens bagagerum, og det er da
> helt okay så længe den er låst og at tingene ikke er synligt udefra.

Ja jeg kan jo også være ligeglad det er jo ikke mit udstyr.
Jeg kan ikke få ind i hovedet at det er helt okay, bare fordi det måtte
ligge i bagagerum eller handskerum. ALLE VED da at der sker så mange indbrud
i biler, så hvis det er okay at have værdifulde ting liggende i bilen, så
synes jeg egentlig ikke jeg kan have ondt af at man mister dette.
Men mange "tror" at det altid kun rammer naboen med disse tyverier.

--
Tom

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 11-08-05 17:46

> [...]
> dette.
> Men mange "tror" at det altid kun rammer naboen med disse tyverier.

Mon ikke de fleste indbrud sker, netop fordi tingene ligger fremme, synligt
for alle? Desuden er det vel også et menneskeret at have sine ting liggende
i fred i bilen, så længe det er forsvarligt stuvet væk fra nysgerrige blikke
(handskerum og bagagerum). I sidste ende, er det jo ikke mig som har tingene
i bilen der har et problem. Det er tyvene som ER et problem.

Mvh

Emil

Fra : BJ

Dato : 11-08-05 17:50

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

< Det er tyvene som ER et problem.

Der er vist noget, du har misforstået.

Tyvene har alle rettighederne og skal hjælpes på bedst mulig måde.

Du har bare at sørge for det problem..)

--
Bjørn J.
~~let's misbehave~~

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-05 18:27

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke de fleste indbrud sker, netop fordi tingene ligger fremme,
> synligt for alle?

Nej, der er INGEN logik i de biltyverier. Min pilrådne Fiesta blev også
stjålet i KBH for nogle år tilbage. Den var intet værd, men heldigvis havde
vi ikke efterladt nogen værdier. Da bilen blev fundet dagen efter, havde
klovnen stjålet mine solbriller til 49,- oh en brugt vindjakke til 100,-

> [...]
> (handskerum og bagagerum). I sidste ende, er det jo ikke mig som har
> tingene i bilen der har et problem. Det er tyvene som ER et problem.

Jeg har haft en del lærlinge som har fået brudt deres biler op selv om de
intet var værd og få "nolet" nogle højtalere til et par hundrede kr samt
kassetteradioer og lign.
Tyve bryder ind i alle typer biler og man kan lige så godt se i øjnene at
det let kan ramme en selv og ikke kun naboen.

Konens Sierra fra 92 blev også brudt op og de stjal et par CDere selv om
alarmen stod og hylede som en gal, det var de kolde over for.

--
Tom

Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-08-05 07:11

Tom wrote:

> Konens Sierra fra 92 blev også brudt op og de stjal et par CDere selv om
> alarmen stod og hylede som en gal, det var de kolde over for.

Og det samme var naboer og tilfældig forbipasserende vel :-/

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-05 15:46

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Og det samme var naboer og tilfældig forbipasserende vel :-/

S'følgelig

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 12-08-05 15:51

KLIP

> S'følgelig

Der kom en helvedes larm fra bilen, da tyvene brød ind i den i Helved og
selv om folk fra Guderup hørte det, kom ingen til undsætning.

Hvad er det for en landsdel du bor i..

--
Bjørn J.
~~let's misbehave~~

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-05 17:14

> KLIP

> Der kom en helvedes larm fra bilen, da tyvene brød ind i den i Helved og
> selv om folk fra Guderup hørte det, kom ingen til undsætning.
>
> Hvad er det for en landsdel du bor i..

Nogen kalder det "ude på lars tyndskids mark", men der bor da nogle tusinde
mennesker her

--
Tom

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-08-05 22:19

On Fri, 12 Aug 2005 16:50:54 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

> [...]
>
>Der kom en helvedes larm fra bilen, da tyvene brød ind i den i Helved og
>selv om folk fra Guderup hørte det, kom ingen til undsætning.

Jeg er "desværre" også blevet så vant til falske alarmer at jeg ikke
rigtigt gider at undersøge nærmere når at jeg hører en bilalarm :S.

Men alligevel skal jeg nok have en i min bil når at jeg engang får en og
som jeg skal bruge daglig.
Flemming Jacobsen

Fra : BJ

Dato : 12-08-05 23:23

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men alligevel skal jeg nok have en i min bil når at jeg engang får en og
> som jeg skal bruge daglig.

Mon ikke det bliver et forsikringskrav til store og små biler.

Jeg har ladet mig fortælle at der i hine tider blev stjålet en del Volvo S80
i København. Man trak dem ganske simpelt op på en trailer med sirenen
hylende og blinkende lygter. Tænk sig at nogen kan køre igennem en storby
med det på slæb uden så meget som blive antastet eller meldt til politiet.

--
Bjørn J.
~~let's misbehave~~

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-08-05 00:11

On Sat, 13 Aug 2005 00:22:36 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

> [...]
>med det på slæb uden så meget som blive antastet eller meldt til politiet.

Så det ville jeg nu nok undrer mig noget over. Idet at hvis at det var
en "lovlig" flytning at så kørte alaarmen nok ikke lige.
Flemming Jacobsen

Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-08-05 07:03

BJ wrote:
> De er da nogle skøre kugler de VW-ingeniører:
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3195484/

"Flere andre mærker har en lignende feature."
Men de er måske ikke helt så sjove at mobbe siden JP ikke finder det
nødvendigt at komme med bare et par eksempler?

Men ellers er det vist bare en gammel nyhed der er blevet støvet af og
genbrugt

Fra : BJ

Dato : 12-08-05 14:36

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> "Flere andre mærker har en lignende feature."
> Men de er måske ikke helt så sjove at mobbe siden JP ikke finder det
> nødvendigt at komme med bare et par eksempler?

Jeg havde et lignende system i min Omega Stationcar MV6.

Jeg har aldrig hørt om nogen problemer med den.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~