Holder uoriginale udstødninger ?
Fra : Peter

Dato : 10-08-05 22:11

Hvilke uoriginale udstødninger er værd at købe ?

Nogle siger at f. eks T-hansen udstødninger er noget bras - passer det ?

Walker har jeg hørt er OK.

Nogen der har erfaringer ?

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-05 22:23

"Peter" <pollansa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvilke uoriginale udstødninger er værd at købe ?

Ingen.
Jo Walker fra Fredericia

> Nogle siger at f. eks T-hansen udstødninger er noget bras - passer det ?

Jep.
Jeg købte et hvor det knækkede i svejsningen efter 3 mdr så det faldt ned på
motorvejen og ud under bilen......hold fast en larm at køre hjem i

> Walker har jeg hørt er OK.

Jo de er fine nok, men prisen er vist den samme som originalt

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-05 10:30

> Jo de er fine nok, men prisen er vist den samme som originalt

Walker er ikke fine - tværtimod.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 11-08-05 15:23

Henrik B. wrote:

> Walker er ikke fine - tværtimod.

Nej det er de ikke.
På min Xantia rystede indmaden sig løs i en Walker-bagpotte, som havde
kørt måske 15.000 km - det larmede helt sindssygt i kabinen. Men rusten
var den da ikke.
Men Henrik B mener vel nok at dette udelukkende skete fordi den var
monteret på en fransk bil :)

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-05 19:15

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> var den da ikke.
> Men Henrik B mener vel nok at dette udelukkende skete fordi den var

Nope, det skyldes at en Walker er ringere end en fransk tilsvarende stump.
)

Fra : Fly Christensen

Dato : 11-08-05 19:45

On Thu, 11 Aug 2005 20:14:56 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Nope, det skyldes at en Walker er ringere end en fransk tilsvarende stump.
>)

Hvilket siger mere om Walker end om den frankse stump

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 11-08-05 11:33

> [...]
> på motorvejen og ud under bilen......hold fast en larm at køre hjem i

> Jo de er fine nok, men prisen er vist den samme som originalt

Hej Tom

Ang. Walker, så kommer det vist an på hvilke originalmærker du sammen-
ligner med !

Walker kan i hvertfald sagtens finde ud af at lave noget værre lort
- dvs. som ruster og larmer mere end den originale

Mvh.
Brian S jensen

Fra : Peter

Dato : 11-08-05 14:45

Det er til en Nissan Primera 1996, og så vidt jeg lige er informeret, så er
prisen på en Walker ca. halv pris af en original.

Fra : Martin Vollert

Dato : 10-08-05 22:59

Også skrev Vollert
> Hvilke uoriginale udstødninger er værd at købe ?
>
> Nogle siger at f. eks T-hansen udstødninger er noget bras - passer
> det ?

Jeg købte en Simons 2½" udstødning til min Escort ved T.Hansen og den var
stadig fin da jeg solgte bilen 13md efter´.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Lars

Dato : 10-08-05 23:19

> [...]
> Hvilke uoriginale udstødninger er værd at købe ?
>
> Nogle siger at f. eks T-hansen udstødninger er noget bras - passer det ?

hvis man skal beholde bilen i mange år vil jeg anbefale Ferrita eller raka
rør, de benytter 18/8 stål og de holder bilens levetid. Jeg har et ferrita
system på min escort, der blev monteret i '99 og ser ud som nyt. Der findes
sikkert andre som producerer udstødninger i 18/8 stål, men jeg kender dem
ikke lige.

Lars

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-05 10:30

"Lars" <lhb-fjerndette-@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> hvis man skal beholde bilen i mange år vil jeg anbefale Ferrita eller raka
> rør, de benytter 18/8 stål og de holder bilens levetid. Jeg har et ferrita

Subscribe!
http://www.rakaror.se og http://www.ferrita.se

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-05 10:29

"Peter" <pollansa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvilke uoriginale udstødninger er værd at købe ?

Rustfri.

> Walker har jeg hørt er OK.

Walker er noget bras = under 2 års levetid.

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 11-08-05 11:37

> "Peter" <pollansa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Rustfri.

> Walker er noget bras = under 2 års levetid.

Præcis !!

Jeg monterede engang en Walker bagpotte på min daværende BMW 320i,
og for at få den til at se nogenlunde pæn ud, så fik den - inden montering -
en god gang maling (varmebestandig), men lige lidt hjalp det, efter et
par månederne begyndte den at ruste under malingen. Da jeg solgte bilen
efter 2 år, var bagpotten tjenlig til en udskiftning. Den originale BMW
potte
som jeg afmonterede inden Walkeren havde siddet på bilen fra ny (7 år)

Jeg køber aldrig uoriginal udstødning igen - medmindre det da er et
eller andet rustfri sportsudstødning, måske-......

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Thomas Johansen

Dato : 11-08-05 11:50

> Jeg køber aldrig uoriginal udstødning igen - medmindre det da er et
> eller andet rustfri sportsudstødning, måske-......

Tja... nu sker der bare det med rustfri stål, at det også ruster hvis det
bliver varmet op og afkølet igen. Ikke så hurtigt som alm. stål, men stadig
væk. De rust frie egenskaber forlader rustfrit stål ved varme eller ved at
bøje det. (Ruster der hvor det er bøjet..)

/Thomas

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 11-08-05 11:59

"Thomas Johansen" <tjo[NO SPAM]@hehe.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> væk. De rust frie egenskaber forlader rustfrit stål ved varme eller ved at
> bøje det. (Ruster der hvor det er bøjet..)

Hmmm, det var da egentlig ikke så smart

Kan man ikke få en carbonfiber udstødning ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Thomas Johansen

Dato : 11-08-05 12:47

> Hmmm, det var da egentlig ikke så smart
>
> Kan man ikke få en carbonfiber udstødning ?

Kan man sikkert.. Ellers kan man få det lavet. Men prisen på sådan noget
kulfiber er for vild. Prisen for en udstødning i kulfiber kontra at betale
for en ny udstødning hver 3 år i 100 år, er vel prismæssigt det samme
..Så hvorfor bøvle med kulfiber ??

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-05 12:27

"Thomas Johansen" <tjo[NO SPAM]@hehe.com> skrev i en meddelelse .
|De rust frie egenskaber forlader rustfrit stål ved varme eller ved at
| bøje det. (Ruster der hvor det er bøjet..)

De går i hvert fald til, bin there, det tager bare længere tid. Den der med
at de holder i bilens levetid ,er nok ikke helt forkert, det var det ikke
for mig. Da der gik hul, var der så meget andet som skulle laves, at jeg
ikke gad, læs: havde tid&plads, :), og afhændede bilen i stedet. Men der
havde den også siddet lpå bilen lige så længe, som jeg havde den, + længere,
vel en 12-15 år ialt.

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-05 19:17

> [...]
> væk. De rust frie egenskaber forlader rustfrit stål ved varme eller ved at
> bøje det. (Ruster der hvor det er bøjet..)

Stadig kan en rustfri udstødning gen-svejses med godt resultat (med rustfri
tråd). Derudover er der 6 års garanti på en Raka Rør udstødning, sååee
deeet....

Fra : BJ

Dato : 11-08-05 19:21

KLIP

> Stadig kan en rustfri udstødning gen-svejses med godt resultat (med
> rustfri tråd). Derudover er der 6 års garanti på en Raka Rør udstødning,
> sååee deeet....

Hvor bliver jeg pludselig glad for min Ferrita race-udstødning..,o)

http://www.ferrita.se/default.asp?c=pages&p=produkt&id=19&n=

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : KASO

Dato : 11-08-05 15:08

"Peter" skrev d. 10-08-05 22:11 dette indlæg :
> Hvilke uoriginale udstødninger er værd at købe ?
>
> Nogle siger at f. eks T-hansen udstødninger er noget bras - passer det
> [...]

Min mekanikker har (i hvertfald tidligere) ikke haft meget til overs for
Walker, men har gode erfaringer med Bosal (hvilket jeg også har af samme
årsag). Både Bosal og Walker leverer til originalmontering på
bilfabrikkerne, men ikke nødvendigvis i samme kvalitet som deres
"løssalg". Min "originale" udstødning til min Mégane Coupé - både den
fabriksmonterede og udskiftningen efter 5 år - var fra Bosal (købt
gennem Renault, da den ganske vist optræder i Bosals katalog, men ikke
kan købes andre steder end hos Renault omend til en relativt
hæderlig pris (ca. 16-1700kr. for en komplet "original" udstødning)).

http://www.kandu.dk/