Forsikring for unge
Fra : Rikke Louise Wedel M~

Dato : 10-08-05 15:38

Hej

Jeg overvejer at købe en bil til mellem 10-20.000, og "kun" have en
ansvarsforsikring.

Jeg er 18 år, og har haft kørekortet i ca ½ år.

Hvordan får jeg billigste forsikring? Jeg har hørt grusomme historier om den
årlige pris.

Min søster og jeg overvejer at deles om bilen, gør det nogen forskel?

mvh Martin

Fra : Moller

Dato : 10-08-05 16:50

Rikke Louise Wedel Müller wrote:
> [...]
>
> Jeg er 18 år, og har haft kørekortet i ca ½ år.
>
> Hvordan får jeg billigste forsikring? Jeg har hørt grusomme historier om den

   Den billigste for du ved at finde frem til de modeller der kunne være
af interesse... så ringer du rundt til alle de forsikrings selskaber du
kender til, og forhøre dig hvad de forskellige modeller koster. Dette
vil også sotere ud hvad for nogen som er for dyre i forsikring, og
hvilken modeller som er mere fornuftige for en nybagt bil ejer.

> Min søster og jeg overvejer at deles om bilen, gør det nogen forskel?

   Nopes... kun hvis hun har ancitet og den så skal stå i hendes navn...
ellers komplet lige meget.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Pwh

Dato : 10-08-05 16:59

> [...]
>
> Jeg er 18 år, og har haft kørekortet i ca ½ år.
>
> Hvordan får jeg billigste forsikring? Jeg har hørt grusomme historier

Fair har en udemærket prisberegner hvor du kan afprøve
med forskellige data.
http://www.fair.dk/view.asp?ID=1

/Jens

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 10-08-05 17:15

"Rikke Louise Wedel Müller" <rikke@FJERNESmyller.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg overvejer at købe en bil til mellem 10-20.000, og "kun" have en
> ansvarsforsikring.
>
> Jeg er 18 år, og har haft kørekortet i ca ½ år.

Der er ikke andet end at ringe rundt.
Er godt bud kunne være alka med Respekt for fart kurset (www.respekt.dk)
Prøv at giv dem et ring 4358 5623 (det er direkte til Alkas respekt for fart
afdeling).

Jeg havde min GTI til særdeles fordelagtig pris og min nuværende Leon er
også billigere end andet jeg kunne finde.

--
/Dennis
Seat Leon 1.9 oliefyr

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 10-08-05 22:18

On Wed, 10 Aug 2005 18:14:44 +0200, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg havde min GTI til særdeles fordelagtig pris og min nuværende Leon er
>også billigere end andet jeg kunne finde.

Jeg skal igge 5100 i rent ansvar for en Mitsubishi Colt hos dem og der
er billigere end de andre kan gøre det. Og ja jeg har også respekt for
fart kurset :P
Flemming Jacobsen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-08-05 17:18

"Rikke Louise Wedel Müller" <rikke@FJERNESmyller.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan får jeg billigste forsikring? Jeg har hørt grusomme historier om
> den
> årlige pris.

Du kan forhandle dig til en lavere årlig forsikringspris ved at acceptere en
højere selvrisiko. (Som i øvrigt sædvanligvis er dobbelt så stor som
vanligt hvis føreren er under 25 år)

Mvh. Lisbeth

Fra : Rasmus

Dato : 10-08-05 19:08

> [...]
>
> Jeg er 18 år, og har haft kørekortet i ca ½ år.
>
> Hvordan får jeg billigste forsikring? Jeg har hørt grusomme historier om

.....kig på www.forsikringsluppen.dk der kan du sammenligne priser, find de
selskaber som ikke er helt ude i hampen med prisen og ring til dem, de kan
som regel presses lidt på prisen.

/Rasmus

Fra : vogt- 5750 ringe

Dato : 10-08-05 20:54

> [...]
> den
> årlige pris.
>
> Min søster og jeg overvejer at deles om bilen, gør det nogen forskel?

www.fyn-as.dk

Der var jeg mine første 3 år ... billigere end de andre steder i hvert fald

Fra : Steeleman

Dato : 11-08-05 11:28

Meld dig i diabetisforeningen og forhør dig der, mener det er tryg-Baltica,
ca. ½ pris af normalt