Resonans(rungelyd) i avensis ved 1800 omdr~
Fra : Miv

Dato : 10-08-05 14:54

Hejsa

Vil li' høre om nogen skulle have erfaring med ovennævnte
kabine-resonans/rungelys i toyota avensis 1,8 sedan 1999, det forekommer kun
ved 1800 omdr. ???

Mvh.
Michael

Fra : Lars L. Jensen

Dato : 10-08-05 21:23

Hej,

> Vil li' høre om nogen skulle have erfaring med ovennævnte
> kabine-resonans/rungelys i toyota avensis 1,8 sedan 1999, det forekommer
> kun
> ved 1800 omdr. ???

jeg har selv en sådan bil, men heldigvis ingen rungelyd. En overgang havde
den en træls rungelyd mellem 3000 og 4500 omdr. Det viste sig at være
lejerne i gearkassen (dyrt).

En overgang troede jeg den havde en anden lyd ved ca. 2000 omdr. når jeg
satte farten ned, men det viste sig at være vejbelægningen der var rigtig
ujævn på lige det sted.

Ellers kører den udmærket. Kan det tænkes at du måske kører med stort læs
og egentlig bør køre med lidt flere omdr. så den ikke sejtrækker så meget?

Mvh
Lars

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-08-05 09:04

Lars L. Jensen skrev:

> En overgang
> havde den en træls rungelyd mellem 3000 og 4500 omdr. Det viste sig
> at være lejerne i gearkassen (dyrt).

Måtte du selv betale?

Hvor langt havde gearkassen kørt?

Ved du om det er samme gearkasse som i Carina E?
Hans
http://kortlink.dk/dkfritidbil/xq8

Fra : Lars L. Jensen

Dato : 11-08-05 17:32

hej,

> Måtte du selv betale?

jeg måtte selv betale, men jeg fik at vide at det kunne have været langt
dyerere. En tidlig diagnose betød at man ikke skulle skifte tandhjul mv.

> Hvor langt havde gearkassen kørt?

ca .105.000 km og 6 år gammel

> Ved du om det er samme gearkasse som i Carina E?

Gearkassen er ikke den samme, men sammenlignelig.

Nu findes der jo mange 1000 vis af begge modeller og langt de fleste har
ingen fejl. Men jo flere der findes af en given model jo flere findes der
med fejl på, også selv om at fejlprocenten er 0,001% Ingen af modellerne
er kendt for at have fejl så tidligt på gearkassen.

Mvh
Lars

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-08-05 09:25

Lars L. Jensen skrev:

snip en masse

> [...]
> findes der med fejl på, også selv om at fejlprocenten er 0,001% Ingen
> af modellerne er kendt for at have fejl så tidligt på gearkassen.

Surt show anyway

Tak for input!