Fiat Cinquecento
Fra : Pwh

Dato : 10-08-05 14:10

Kan bagsædet i sådan en fætter lægges ned så man får et
lidt større bagegerum, jeg skal nemlig have 2 store hunde med.

/Jens

Fra : Thomas Mikkelsen

Dato : 10-08-05 16:52

Pwh wrote:

> Kan bagsædet i sådan en fætter lægges ned så man får et
> lidt større bagegerum, jeg skal nemlig have 2 store hunde med.

Det kan det godt, men det giver ikke et "fast" gulv da bagsædet ikke
kan spændes fast i liggende position men skal holdes nede af vægt.

Fra : Pwh

Dato : 10-08-05 16:55

Thomas Mikkelsen wrote:

> Det kan det godt, men det giver ikke et "fast" gulv da bagsædet ikke
> kan spændes fast i liggende position men skal holdes nede af vægt.

Tak for svaret.
Det kan vel klares med en passende plade med 2*40 kg hunde ovenpå

/Jens

Fra : Mogens

Dato : 10-08-05 18:53

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message

> Det kan vel klares med en passende plade med 2*40 kg hunde ovenpå

Ja man tør jo ikke tænke på, hvad der sker med chaufføren, hvis
vedkommende skulle være uheldig og køre frontalt ind i en genstand.
På grund af vognens uhyggelig ringe kollisionssikkerhed krølles den
sammen som ingenting, hjulpet af 2 x 40 kg gods, der slynges frem
fra "bagsædet"

--
Mvh Mogens
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Pwh

Dato : 10-08-05 19:16

> [...]
> På grund af vognens uhyggelig ringe kollisionssikkerhed krølles den
> sammen som ingenting, hjulpet af 2 x 40 kg gods, der slynges frem

Har den dårlige kollisionssikkerhed end lignene biler,
det er primært dens størrelse og pris der tiltaler mig.
Jeg har i hverdagen kun brug for at transporterer mig og vufferne,
gode alternative forslag modtages med tak på forhånd.

/Jens (der som gammel MC-ist ikke ved specielt meget om biler)

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-05 10:41

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har i hverdagen kun brug for at transporterer mig og vufferne,
> gode alternative forslag modtages med tak på forhånd.

Jep. Toyota Yaris klarer sig f.eks. væsentligt bedre...

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-05 11:13

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

| Har den dårlige kollisionssikkerhed end lignene biler,
| det er primært dens størrelse og pris der tiltaler mig.

Jeps, se på noget andet, "sikkerhed" er ikke-eksisterende i den bil. Du er
lige så godt/dårligt hjulpet som med MC + sidevogn ;).

Fra : John Sahl

Dato : 11-08-05 11:33

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Jeps, se på noget andet, "sikkerhed" er ikke-eksisterende i den bil.

Passer jo ikke. Men som i de fleste små biler er man ikke så sikker
som i en stor.

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-05 12:07

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

| Passer jo ikke. Men som i de fleste små biler er man ikke så sikker
| som i en stor.

Jeg ved ikke om det er noget at være stolt af, 1½ stjerne:
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/ratings.php?id1=1

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 12-08-05 22:44

Thomas Mikkelsen skrev:

> Det kan det godt, men det giver ikke et "fast" gulv da bagsædet ikke
> kan spændes fast i liggende position men skal holdes nede af vægt.

JO det kan blive plant hvis sæde-delen af bagsædet vippes frem

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://soren.fischer.as