0,3 A selv med alt koblet fra
Fra : Jan Linnebjerg Peder~

Dato : 09-08-05 22:37

Hejsa.
Har lige skiftet batteri - det var 5 år gammelt og det var derfor nødvendigt
at skifte. Men i den forbindelse, målte vi lidt på tingene - og det viser
sig, at der konstant trækkes 0,3 A ud af batteriet - selv med tændingen
slået fra - og sikringen til kondensatoren til anlæget taget ud. Er det ikke
lige i overkanten ?
Jeg har hørt at displayet med ur og triptæller osv. gerne selv skulle slukke
efter 2-3 minutter. Men på min Corrado fra 1993 er dette display synligt
hele tiden - kan det være det som trækker de 0,3 A ud - eller er det noget
andet ?
Kan man indstille displayet til selv at slukke ?
På forhånd tak

MVH Jan LP

Fra : Aksel

Dato : 09-08-05 22:54

"Jan Linnebjerg Pedersen" <jlpvækmeddette@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det noget andet ?
> Kan man indstille displayet til selv at slukke ?

0.3 A er for stort forbrug når "alt" er slukket, det forbrug er nok til at
tømme akkumulatoren på ca. en uge.

Prøv at måle igen og tage sikringerne ud en af gangen, så kan du måske finde
ud af hvilken kreds der bruger strøm, det er ca. 5W, jeg har været ude for
at kontakten til bagagerumslys ikke virkede, det ville passe med dit
forbrug.

Hilsen Aksel

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-08-05 23:32

Hej!

Jan Linnebjerg Pedersen wrote:

> [...]
> slået fra - og sikringen til kondensatoren til anlæget taget ud. Er det ikke

Har du ikke bare glemt at lukke døren til kabinen mens du målte? I så fald er
det kabinelyset...

Det glemte jeg ihvertfald da jeg målte sidst og man tænker sgutte lige over det
i dagslys.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Uffe Ravn

Dato : 09-08-05 23:37

> [...]

> sig, at der konstant trækkes 0,3 A ud af batteriet - selv med tændingen
> slået fra - og sikringen til kondensatoren til anlæget taget ud. Er det

Jo det er i overkanten.

> [...]
> hele tiden - kan det være det som trækker de 0,3 A ud - eller er det noget

Prøv at trække sikringer ud indtil du finder ud af hvad der forbruger hvor
meget.
Husk at sætte sikringerne rigtigt på plads.

> Kan man indstille displayet til selv at slukke ?

Hmm. hvad siger manualen?

Mvh. Uffe Ravn