Motorfejl lampe lyser
Fra : Ukendt

Dato : 09-08-05 22:26

Så er der noget galt med Passat'en - igen.

Fejlen for motorstyring / fejl er begyndt at lyse.
Ifølge instruksbogen kan det være udstødningsystemet(katalysatoren) eller en
fejl i styringen.

Jeg har ikke lige adgang til vagcom - hvordan finder jeg ud af hvad der er
galt ?
Bilen er fra 01 og har kørt 97000km - holder en kat ikke længere ?

Har prøvet at hive strømmen fra batteriet en nats tid men fejlen kommer
igen efter nogle km.

Har læst så meget om luftmassemålere - kan det være sådan en ?
Hvis ja - hvordan kan jeg kontrollere det ?

Bilen trækker umiddelbart fint nok

Mvh. Allan

Fra : Claus Petersen

Dato : 10-08-05 00:32

> Så er der noget galt med Passat'en - igen.

Damn - du må have dig en Toyota.

> [...]
> en fejl i styringen.
>
> Jeg har ikke lige adgang til vagcom - hvordan finder jeg ud af hvad der er

Det gør du ikke uden at få udlæst fejllageret :(

> Bilen er fra 01 og har kørt 97000km - holder en kat ikke længere ?

Jo!

> Har prøvet at hive strømmen fra batteriet en nats tid men fejlen kommer
> igen efter nogle km.
>
> Har læst så meget om luftmassemålere - kan det være sådan en ?
> Hvis ja - hvordan kan jeg kontrollere det ?

Det kan de godt være, men på en 2001 kommer der normalt også lys i EPC hvis
den har E-gas, og dermed deaktiveres ASR også, og derfor vil der også lyse
op "antispin off" lampen.
Det afhænger dog lidt af hvor slemt det står til med MAF sensoren.

En anden mulighed er en tændspole hvis din Passat har enkeltspole tænding.
Sorry - men kan ikke lige huske hvilken motor du har, er det ikke en 1,8T ?
I så fald, fik du så ikke skiftet tændspoler ved den aktion VW kørte i
2002/2003 ?
Du kan prøve at tage tændspolerne op en ad gangen, hvis de er misfarvede
brunlige/sorte eller viser tegn på smelteskade er det sikkert det der er
galt.

Hvis det er en 2.0 er der en stor chance for at det er lambda sonden, da det
er en svaghed.
Ihvertilfælde på Golf/Bora så sikkert også på Passat.

Du skal dog alligevel have udlæst fejllageret og slettet det.

--
Claus.
www.vwfanatic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-05 20:24

> Damn - du må have dig en Toyota.

Måske - er ny alligevel lidt lun på den nye passat st.car

> En anden mulighed er en tændspole hvis din Passat har enkeltspole tænding.
> Sorry - men kan ikke lige huske hvilken motor du har, er det ikke en 1,8T
> ?

Jo det er en 1.8T

> I så fald, fik du så ikke skiftet tændspoler ved den aktion VW kørte i
> 2002/2003 ?

Det ved jeg ikke fordi jeg købte bilen i starten af 2004 - men jeg
kan ikke finde noget om det i servicebogen - det burde der vel stå der ?`

Men hvis den ikke har - findes der et officielt sted hvor man kan
læse om de reperationer VW har lavet for egen regning.
Jeg tænker på bla. tændspole, noget med bremser og hvad der ellers har
været.

> Du kan prøve at tage tændspolerne op en ad gangen, hvis de er misfarvede
> brunlige/sorte eller viser tegn på smelteskade er det sikkert det der er
> galt.

Jeg tror jeg triller forbi VW og hører om de har en ide.

Iøvrigt kan du huske jeg fortalte om at temp. nålen stod og cyklede mellem
0 og 90 grader ved varm motor - det fik jeg lavet men den gør det igen.

Hvad hedder den reservedel man skifter ud ?

Allan

Fra : Deaster

Dato : 10-08-05 08:23

Allan Møller wrote:
> [...]
> kommer igen efter nogle km.
>
> Har læst så meget om luftmassemålere - kan det være sådan en ?
> Hvis ja - hvordan kan jeg kontrollere det ?

Måske et underligt spørgsmål, men når den melder om fejlen så prøv lige at
tjekke om bremselyset virker, prøv at tjekke et par gange.

Mvh
Deaster

--
Jeg beskyttes ikke af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få -1 spam-mails.

Fra : Claus Petersen

Dato : 10-08-05 11:21

> Måske et underligt spørgsmål, men når den melder om fejlen så prøv lige at
> tjekke om bremselyset virker, prøv at tjekke et par gange.

Der er da lang tid til 1. april :)

--
Claus.
www.vwfanatic.dk

Fra : Deaster

Dato : 10-08-05 12:04

Claus Petersen wrote:

> Der er da lang tid til 1. april :)

Høhø, jamen det er ikke engang løgn, prøv lige at tjekke det, altså ikke dig
Claus

Mvh
Deaster

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-05 10:42

"Claus Petersen" <claus_petersen@remove.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Der er da lang tid til 1. april :)

Hvorfor? Min bil går da på grundladetryk, når bremsen(lyset) er aktiveret.

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-05 15:49

> Måske et underligt spørgsmål, men når den melder om fejlen så prøv lige at
> tjekke om bremselyset virker, prøv at tjekke et par gange.

Det fungerer fint - hele tiden.

Havde du en ide om noget ?

Allan