/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
forhåndsvurdering
Fra : Thomas


Dato : 09-08-05 16:29

Hej,

Jeg overvejer at importere en bil fra Tyskland. Jeg vil sende blanketten
"foreløbig værdiansættelse af køretøj" til Toldskat med kopi af reg attest
på bilen.
Er der nogle der har erfaringer med hvor hurtigt man får svar på dette?

PS. Bilen er en Skoda Octavia 1,9 TDI årgang 2000 - nogle der har erfaringer
med import af sådan en?

Mvh
Thomas



 
 
Claus & Lene, Ålborg (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Claus & Lene, Ålborg


Dato : 09-08-05 17:00

typisk indenfor en uge

/Claus

"Thomas" <tdsedb@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42f8cba8$0$22479$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Jeg overvejer at importere en bil fra Tyskland. Jeg vil sende blanketten
> "foreløbig værdiansættelse af køretøj" til Toldskat med kopi af reg attest
> på bilen.
> Er der nogle der har erfaringer med hvor hurtigt man får svar på dette?
>
> PS. Bilen er en Skoda Octavia 1,9 TDI årgang 2000 - nogle der har
> erfaringer med import af sådan en?
>
> Mvh
> Thomas
>



HKN (09-08-2005)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 09-08-05 17:01


"Thomas" <tdsedb@hotmail.com> wrote in message
news:42f8cba8$0$22479$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Jeg overvejer at importere en bil fra Tyskland. Jeg vil sende blanketten
> "foreløbig værdiansættelse af køretøj" til Toldskat med kopi af reg
attest
> på bilen.
> Er der nogle der har erfaringer med hvor hurtigt man får svar på dette?

Ca. 3 uger - men det svinger meget fra region til region. Hvis du er
dygtig
kan du måske være heldig at få den med det samme, hvis du henvender dig
personligt - men regn ikke med det.

-Henrik


--
I am using the free version of SPAMfighter for private users.
It has removed 112 spam emails to date.
Paying users do not have this message in their emails.
Try www.SPAMfighter.com for free now!



Thomas (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 09-08-05 19:48

Tak for svarene

Er det korrekt at de i forhåndsvurderingen ikke tager højde for km-tal?

Kan jeg med andre ord regne nogenlunde med denne vurdering som den endelige
+/- 10-20.000 dkr

Mvh
Thomas

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:42f8d647$0$23240$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Thomas" <tdsedb@hotmail.com> wrote in message
> news:42f8cba8$0$22479$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Hej,
>>
>> Jeg overvejer at importere en bil fra Tyskland. Jeg vil sende blanketten
>> "foreløbig værdiansættelse af køretøj" til Toldskat med kopi af reg
> attest
>> på bilen.
>> Er der nogle der har erfaringer med hvor hurtigt man får svar på dette?
>
> Ca. 3 uger - men det svinger meget fra region til region. Hvis du er
> dygtig
> kan du måske være heldig at få den med det samme, hvis du henvender dig
> personligt - men regn ikke med det.
>
> -Henrik
>
>
> --
> I am using the free version of SPAMfighter for private users.
> It has removed 112 spam emails to date.
> Paying users do not have this message in their emails.
> Try www.SPAMfighter.com for free now!
>
>



Mogens (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 09-08-05 20:21


"Thomas" <tdsedb@hotmail.com> wrote in message
news:42f8fa6c$0$9900$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Er det korrekt at de i forhåndsvurderingen ikke tager højde for km-tal?

Næh...

> Kan jeg med andre ord regne nogenlunde med denne vurdering som den
> endelige +/- 10-20.000 dkr

En vurdering kan ikke blive bedre end de oplysninger, du afleverer.
Mange giver for få/forkerte oplysninger og bliver overraskede, når
den endelige vurdering fremsendes. Ved toldsynet klarlægges det
næsten 100%, hvad bilen indeholder ,og dét kan skabe forskellen!



Niels Bengaard (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 09-08-05 20:55

>> Er det korrekt at de i forhåndsvurderingen ikke tager højde for km-tal?
>
> Næh...
>
>> Kan jeg med andre ord regne nogenlunde med denne vurdering som den
>> endelige +/- 10-20.000 dkr
>
> En vurdering kan ikke blive bedre end de oplysninger, du afleverer.
> Mange giver for få/forkerte oplysninger og bliver overraskede, når
> den endelige vurdering fremsendes. Ved toldsynet klarlægges det
> næsten 100%, hvad bilen indeholder ,og dét kan skabe forskellen!

Man kunne nemt beskrive bilen mere præcist, hvis ellers det skema man skal
bruge var mere udførligt.
Det der gås op i er stort set kun udstyr, årgang og km. Bilens generelle
stand vurderes ikke og kan ikke beskrives, der gåes ud fra den er normal.
Er den ikke det kan man få en positiv eller negativ overraskelse.

Den bil der ønskes vurderet er dog nok overkommelig, den er jo forholdsvis
ny og ikke særlig speciel.

Niels



Mogens (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 09-08-05 20:58


"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in message
news:42f90a2d$0$75425$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Man kunne nemt beskrive bilen mere præcist, hvis ellers det skema man skal
> bruge var mere udførligt.
> Det der gås op i er stort set kun udstyr, årgang og km. Bilens generelle
> stand vurderes ikke og kan ikke beskrives, der gåes ud fra den er normal.

Man kan da beskrive alt det man vil - evt. vedlægge et brev.
Det har jeg gjoirt og fik et nedslag på knap 20.000 kr
(afgift oprindelig 120.000 kr)



Niels Bengaard (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 09-08-05 21:15

>> Man kunne nemt beskrive bilen mere præcist, hvis ellers det skema man
>> skal bruge var mere udførligt.
>> Det der gås op i er stort set kun udstyr, årgang og km. Bilens generelle
>> stand vurderes ikke og kan ikke beskrives, der gåes ud fra den er normal.
>
> Man kan da beskrive alt det man vil - evt. vedlægge et brev.
> Det har jeg gjoirt og fik et nedslag på knap 20.000 kr
> (afgift oprindelig 120.000 kr)

Det troede jeg ikke var muligt, det er da ikke beskrevet nogen steder.
Men som jeg forstår det du har skrevet, så har du først sendt et skema ind
og da du var utilfreds med den vurdering givet flere oplysninger? Eller
sender du da normalt mere end skemaet?

Hvis de gerne vil have billeder osv. så må de da skrive det. Jeg troede de
bare ville have det skema, da det jo kan være svært for dem med alle mulige
ekstra papirer. Samtidig kunne man bagefter diskutere hvad der havde ligget
til grund for deres vurdering ud over skemaet, med mindre de da kopierer alt
det man sender frem.

Jeg overvejede lidt at købe en ombygget Volvo 760 fra 1982 med en Volvo 850
motor, den koster måske 50.000 i Sverige og har ikke højere værdi i Danmark
efter hvad jeg skal vurdere. Hvis der skal lægges en afgift løber den jo
voldsomt op, så kan man jo selv bygge en billigere på en dansk bil. Er det
rigtigt opfattet?

Niels



Mogens (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 09-08-05 21:27


"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in message
news:42f90eaf$0$75697$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Det troede jeg ikke var muligt, det er da ikke beskrevet nogen steder.
> Men som jeg forstår det du har skrevet, så har du først sendt et skema ind
> og da du var utilfreds med den vurdering givet flere oplysninger? Eller
> sender du da normalt mere end skemaet?

I mit tilfælde havde jeg skrevet noget om bilens stand, hvilket de
først fik øje på, da jeg ringede efterfølgende. I et andet tilfælde
sendte vi masser af bilag med ind og fik en rimelig vurdering :)

> Hvis de gerne vil have billeder osv. så må de da skrive det. Jeg troede de
> bare ville have det skema, da det jo kan være svært for dem med alle
> mulige ekstra papirer. Samtidig kunne man bagefter diskutere hvad der
> havde ligget til grund for deres vurdering ud over skemaet, med mindre de
> da kopierer alt det man sender frem.

Uha - de gemmer skam det hele. Du har ikke været offentligt ansat ?

> Jeg overvejede lidt at købe en ombygget Volvo 760 fra 1982 med en Volvo
> 850 motor, den koster måske 50.000 i Sverige og har ikke højere værdi i
> Danmark efter hvad jeg skal vurdere. Hvis der skal lægges en afgift løber
> den jo voldsomt op, så kan man jo selv bygge en billigere på en dansk bil.
> Er det rigtigt opfattet?

Jeg har importeret min sidste modificerede bil - det kan kun gå galt.
Dog ved jeg ikke, hvor meget der står nævnt om modificeringen i svenske
papirer - med en bil fra Tyskland er det svært, idet alt står nævnt!



Niels Bengaard (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 09-08-05 21:51

>> Jeg overvejede lidt at købe en ombygget Volvo 760 fra 1982 med en Volvo
>> 850 motor, den koster måske 50.000 i Sverige og har ikke højere værdi i
>> Danmark efter hvad jeg skal vurdere. Hvis der skal lægges en afgift løber
>> den jo voldsomt op, så kan man jo selv bygge en billigere på en dansk
>> bil. Er det rigtigt opfattet?
>
> Jeg har importeret min sidste modificerede bil - det kan kun gå galt.
> Dog ved jeg ikke, hvor meget der står nævnt om modificeringen i svenske
> papirer - med en bil fra Tyskland er det svært, idet alt står nævnt!

Jeg er ikke så nervøs for godkendelse i Danmark, (men det burde jeg måske
være), da den er synet med ændringerne i Sverige, samtidig med, at de er
skrevet ind i de svenske papirer.
Endelig overholder den Volvos krav til maks. effekt i 760 serien.
Afgiften tror jeg bliver for stor, men vi må se hvad de svarer.

Niels



Mogens (10-08-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 10-08-05 05:46


"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in message
news:42f91745$0$22510$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Jeg er ikke så nervøs for godkendelse i Danmark, (men det burde jeg måske
> være), da den er synet med ændringerne i Sverige, samtidig med, at de er
> skrevet ind i de svenske papirer.

Så ville jeg være nervøs - for afgiftshøjden!



Niels Bengaard (11-08-2005)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 11-08-05 21:06

>> Jeg er ikke så nervøs for godkendelse i Danmark, (men det burde jeg måske
>> være), da den er synet med ændringerne i Sverige, samtidig med, at de er
>> skrevet ind i de svenske papirer.
>
> Så ville jeg være nervøs - for afgiftshøjden!

Fik svar idag, 7000 kr, det er jo ikke galt, men mon det holder.
Volvo 760 GLE fra 1982 ombygget med 940 front, rimelig nylakering samt Volvo
850 T5 motor fra 1994.

http://hacked.free-bsd.org/upload/image_old.php?bild=11482
http://hacked.free-bsd.org/upload/image_old.php?bild=11473
http://hacked.free-bsd.org/upload/image_old.php?bild=10962
http://hacked.free-bsd.org/upload/image_old.php?bild=10967

Niels



Mogens (14-08-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 14-08-05 18:43

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in message
news:42fbafc3$0$85293$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Fik svar idag, 7000 kr, det er jo ikke galt, men mon det holder.

Næh, ikke hvis tuningen står nævnt i papirerne. Så får
du sikkert en klækkelig efterbetaling...

--
Mvh MK
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk



Niels Bengaard (14-08-2005)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 14-08-05 20:14

>> Fik svar idag, 7000 kr, det er jo ikke galt, men mon det holder.
>
> Næh, ikke hvis tuningen står nævnt i papirerne. Så får
> du sikkert en klækkelig efterbetaling...

Motorudskiftningen er påført den svenske registreringsattest og jeg har også
både skrevet det under effekt og yderligere kommentarer i
forhåndsgodkendelsen.
Kan man ikke stole på beløbet tager højde for det, når jeg nu har beskrevet
det meget udførligt i forhåndsgodkendelsen?

Niels



Mogens (14-08-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 14-08-05 20:27

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in message
news:42ff97ed$0$22510$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Kan man ikke stole på beløbet tager højde for det, når jeg nu har
> beskrevet det meget udførligt i forhåndsgodkendelsen?

De mennesker, der udarbejder forhåndsvurdering, har ikke nødvendigvis
kendskab til biler. De bruger udelukkende en EDB-skærm som værktøj,
når de skal sætte en pris. De ved ikke noget særligt om emnet...

Den endelige vurdering foretages af nogen, som ved mere om biler. Og
bliver bilen udpeget til en nærmere gennemgang, gåes den efter af 3 så-
kaldte sagkyndige (den ene er en sekretær).

Min dårlige erfaring med tuning og import genere mit billede...

--
Mvh MK
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk



Niels Bengaard (14-08-2005)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 14-08-05 22:31

>> Kan man ikke stole på beløbet tager højde for det, når jeg nu har
>> beskrevet det meget udførligt i forhåndsgodkendelsen?
>
> De mennesker, der udarbejder forhåndsvurdering, har ikke nødvendigvis
> kendskab til biler. De bruger udelukkende en EDB-skærm som værktøj,
> når de skal sætte en pris. De ved ikke noget særligt om emnet...
>
> Den endelige vurdering foretages af nogen, som ved mere om biler. Og
> bliver bilen udpeget til en nærmere gennemgang, gåes den efter af 3 så-
> kaldte sagkyndige (den ene er en sekretær).
>
> Min dårlige erfaring med tuning og import genere mit billede...

Jeg troede det var mere seriøst, man udfylder jo trods alt et skema ret
udførligt.
Min tro var at var det billede jeg havde givet af bilen korrekt, så passede
afgiften. Kunne de tre vurderingsmænd påpege noget jeg ikke havde oplyst som
forøgede værdien, så kunne den ændres.
Alt i alt lyder det som lidt spild af tid med det forhåndsvurdering.

Men tak for hjælpen
Niels



Mogens (14-08-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 14-08-05 22:54

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in message
news:42ffb830$0$94546$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Jeg troede det var mere seriøst, man udfylder jo trods alt et skema ret
> udførligt.
> Min tro var at var det billede jeg havde givet af bilen korrekt, så
> passede afgiften. Kunne de tre vurderingsmænd påpege noget jeg ikke havde
> oplyst som forøgede værdien, så kunne den ændres.

Du og jeg har samme T&S-kontor, og jeg har brugt "lidt" tid hos dem vedr.
import. Medarbejderne på stedet er selv hamrende utilfredse med forholdene
og de mange organisatorikse ændringer (citat slut). Ofte sker der nemlig
det,
at nye kræfter tilføres afdelingen for "motor"- et område der netop kræver
erfaring.

> Alt i alt lyder det som lidt spild af tid med det forhåndsvurdering.

Det er jo en nødvendighed for at komme videre ift. at få den på DK-plader...

> Men tak for hjælpen

Your welcome :)

--
Mvh MK
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk



Claus & Lene, Ålborg (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Claus & Lene, Ålborg


Dato : 09-08-05 20:35

Nope du har ikke ret. Og du kan sagtens opleve at de har skønnet 50-100 kkr.
forkert (alt efter bil selvfølgelig)

/claus
-Hvis svigermor arbejder hos T&S med import af biler


"Thomas" <tdsedb@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42f8fa6c$0$9900$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Tak for svarene
>
> Er det korrekt at de i forhåndsvurderingen ikke tager højde for km-tal?
>
> Kan jeg med andre ord regne nogenlunde med denne vurdering som den
> endelige +/- 10-20.000 dkr
>
> Mvh
> Thomas
>
> "HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:42f8d647$0$23240$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>> "Thomas" <tdsedb@hotmail.com> wrote in message
>> news:42f8cba8$0$22479$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>> Hej,
>>>
>>> Jeg overvejer at importere en bil fra Tyskland. Jeg vil sende blanketten
>>> "foreløbig værdiansættelse af køretøj" til Toldskat med kopi af reg
>> attest
>>> på bilen.
>>> Er der nogle der har erfaringer med hvor hurtigt man får svar på dette?
>>
>> Ca. 3 uger - men det svinger meget fra region til region. Hvis du er
>> dygtig
>> kan du måske være heldig at få den med det samme, hvis du henvender dig
>> personligt - men regn ikke med det.
>>
>> -Henrik
>>
>>
>> --
>> I am using the free version of SPAMfighter for private users.
>> It has removed 112 spam emails to date.
>> Paying users do not have this message in their emails.
>> Try www.SPAMfighter.com for free now!
>>
>>
>
>



Brian Sørup (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 09-08-05 20:50


"Claus & Lene, Ålborg" <ccc.lll@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:42f90576$1$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Nope du har ikke ret. Og du kan sagtens opleve at de har skønnet 50-100
kkr.
> forkert (alt efter bil selvfølgelig)

Spis nu lige brød til ikke ...

50-100000 kr's fejlvurderinger sker ekstremt sjældent og *kun* ved meget
specielle og/eller eksotiske biler.
En Octavia TDI er hverken sjælden eller eksotisk
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car



Claus & Lene, Ålborg (10-08-2005)
Kommentar
Fra : Claus & Lene, Ålborg


Dato : 10-08-05 20:18

Enig, men de forekommer (og ikke så sjældent endda) - og det ved jeg 100%
sikkert da min svigermor abejder netop med dette hos T&S

/Claus

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42f908f1$0$18643$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Claus & Lene, Ålborg" <ccc.lll@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:42f90576$1$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Nope du har ikke ret. Og du kan sagtens opleve at de har skønnet 50-100
> kkr.
>> forkert (alt efter bil selvfølgelig)
>
> Spis nu lige brød til ikke ...
>
> 50-100000 kr's fejlvurderinger sker ekstremt sjældent og *kun* ved meget
> specielle og/eller eksotiske biler.
> En Octavia TDI er hverken sjælden eller eksotisk
> --
> Brian Sørup
> Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car
>
>



Niels Bengaard (10-08-2005)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 10-08-05 20:25

> Enig, men de forekommer (og ikke så sjældent endda) - og det ved jeg 100%
> sikkert da min svigermor abejder netop med dette hos T&S
>
> /Claus

Så kan man vel droppe at indregistrere den og få sit depositum igen???

Niels



Mogens (10-08-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 10-08-05 20:30


"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in message
news:42fa5494$0$72176$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Så kan man vel droppe at indregistrere den og få sit depositum igen???

Næ - ikke hvis du har registreret bilen...

--
Mvh Mogens
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk



Brian Sørup (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 09-08-05 20:54


"Thomas" <tdsedb@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42f8cba8$0$22479$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Jeg overvejer at importere en bil fra Tyskland. Jeg vil sende blanketten
> "foreløbig værdiansættelse af køretøj" til Toldskat med kopi af reg attest
> på bilen.
> Er der nogle der har erfaringer med hvor hurtigt man får svar på dette?
>
> PS. Bilen er en Skoda Octavia 1,9 TDI årgang 2000 - nogle der har
erfaringer
> med import af sådan en?

prøv at kigge her
Registreringsafgift og vurderinger af brugte motorkøretøjer
slå popup-stopper fra (hold ctrl-tasten nede)
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car



Brian Sørup (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 09-08-05 21:00


"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42f909ed$0$18645$14726298@news.sunsite.dk...
>
> >
> > PS. Bilen er en Skoda Octavia 1,9 TDI årgang 2000 - nogle der har
> erfaringer
> > med import af sådan en?
>
> prøv at kigge her
> Registreringsafgift og vurderinger af brugte motorkøretøjer
> slå popup-stopper fra (hold ctrl-tasten nede)

Det ville nok have været smart at sætte linket ind ikk' ?
http://modep.toldskat.dk

--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste