Night Vision i bilen
Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-08-05 20:50

Det var da en rimelig cool feature

http://news.bmwinfo.se/Published/2005-08-08-159/

Måske ikke at det er specielt nødvendigt... Det automatiske fjernlys
lyder til gengæld ikke helt dumt

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-05 21:07

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse
> Det var da en rimelig cool feature
>
> http://news.bmwinfo.se/Published/2005-08-08-159/
>

> Måske ikke at det er specielt nødvendigt... Det automatiske fjernlys
> lyder til gengæld ikke helt dumt

Jeg har ellers en nightvision kikkert, ret fedt at kunne se i total mørke

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-08-05 21:34

> Jeg har ellers en nightvision kikkert, ret fedt at kunne se i total mørke

Nu lurer du vel ikke over hækken, når nabo-konen skal i seng..?

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-05 21:40

> Nu lurer du vel ikke over hækken, når nabo-konen skal i seng..?

Er du gal, hun er jo over 60

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-08-05 21:52

> Er du gal, hun er jo over 60

Yrf..!!

/Jan W Nielsen

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 10-08-05 14:16

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> "Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har ellers en nightvision kikkert, ret fedt at kunne se i total mørke

For lige at fluekneppe lidt, så er det vel ikke en af de der kikkerter der
viser dig verden i grønt du har, for selv med dem kan du ikke se i totalt
mørke :) Der skal være en lille bitte smule lys før de virker.

Mvh
Jacob

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 10-08-05 22:44

On Wed, 10 Aug 2005 15:16:26 +0200, "Jacob Rungwald"
<jacob*fjerndette*@rungwald.dk> wrote:

> [...]
>viser dig verden i grønt du har, for selv med dem kan du ikke se i totalt
>mørke :) Der skal være en lille bitte smule lys før de virker.

De virker i pitch blackness. Men har så bare ikke så lang rækkevidde.
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-05 22:50

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> De virker i pitch blackness. Men har så bare ikke så lang rækkevidde.

Nej den er go nok, der skal en aaaaaaanelse lys til, eller også kan man
bruge det indbyggede infrarøde lys. Så kan det alm øje ikke se at der er
lys, men med nightvision ser det ud som i dagslys.

--
Tom

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-08-05 23:29

On Wed, 10 Aug 2005 23:49:41 +0200, "Tom"
> [...]

>bruge det indbyggede infrarøde lys. Så kan det alm øje ikke se at der er
>lys, men med nightvision ser det ud som i dagslys.

hmm ok til dagligt der er der heller aldrig totalt mørkt nogensteder i i
landet :D
Flemming Jacobsen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-08-05 23:09

Jacob Rungwald wrote:

> For lige at fluekneppe lidt, så er det vel ikke en af de der kikkerter der
> viser dig verden i grønt du har, for selv med dem kan du ikke se i totalt
> mørke :) Der skal være en lille bitte smule lys før de virker.

De natkikkerter der sad på de første Leopard kampvogne der kom til
landet i midten af 70'erne kunne forstærke lyset 40.000 gange. Det var
ikke nok til at se i total mørke. Men nok til at en cigaretglød ville
virke som en solopgang.

Derfor var de udstyret med en meget tynd lysstråle (muligvis laser) som
kunne sendes ud i påkommende tilfælde. Man skulle dog være meget, meget,
varsom med at bruge den, da den jo ville være den fineste sigtelinie for
en fjende der havde samme udstyr.

Om natudstyr er blevet bedre siden ved jeg ikke, men det er helt sikkert
ikke blevet ringere.

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-05 18:16

> [...]
> en fjende der havde samme udstyr.
>
> Om natudstyr er blevet bedre siden ved jeg ikke, men det er helt sikkert

De er blevet bedre. Man har kategoriseret dem som
Generation 1, 2 ,3, 4 og 5.

--
Tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-08-05 19:10

Tom wrote:
> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse

> De er blevet bedre. Man har kategoriseret dem som
> Generation 1, 2 ,3, 4 og 5.

Men det de bruger som værdi af hvor effektive de er (*m/y) siger ikke
mig noget. Jeg ved jo ikke hvad den værdi er(var) for dem der sad på
Leoprden.

Fra : Teddy

Dato : 08-08-05 22:56

Måske ikke at det er specielt nødvendigt... Det automatiske fjernlys
> lyder til gengæld ikke helt dumt
>

> ** Lars

Aut.fjernlys.... det har Cadillac haft siden ca 1955( aut op og
nedblændning ).
De kan også selv tænde for lyset ved tusmørke ( hvilket man ikke kan benytte
i DK pg.a. kørelys påkrævet )

Teddy
www.smallblock.dk US biler og andet spændende til salg.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-08-05 09:34

Hej,

On Mon, 8 Aug 2005 23:55:38 +0200, "Teddy" <salg@smallblock.dk> wrote:

> Måske ikke at det er specielt nødvendigt... Det automatiske fjernlys
>Aut.fjernlys.... det har Cadillac haft siden ca 1955( aut op og
>nedblændning ).

Hehe... Fair nok.

>De kan også selv tænde for lyset ved tusmørke ( hvilket man ikke kan benytte
>i DK pg.a. kørelys påkrævet )

Nåhja - det har min e39 530 nu også. Det er ret smart - tænder jo også
i tunneler. Men som du siger er det ikke så relevant når man skal køre
med kørelys.

** Lars

Fra : Henrik B.

Dato : 10-08-05 16:10

"Teddy" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse

> Aut.fjernlys.... det har Cadillac haft siden ca 1955( aut op og
> nedblændning ).

BMW skriver jo netop også, at de er den første Europæiske producent til at
introducere det.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 10-08-05 08:10

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse
> Det var da en rimelig cool feature
>
> http://news.bmwinfo.se/Published/2005-08-08-159/
>

> ** Lars

Der er en beskrivelse af sådan et system her
http://www.ae-plus.com/Key%20topics/kt-safety-news7.htm og en demofilm her
http://world.honda.com/HDTV/IntelligentNightVision/200408/ og jeg syntes sgu' det ser rimelig praktisk ud.

Med venlig hilsen Kim