chippet marea JTD
Fra : S.B.

Dato : 08-08-05 20:07

har hørt man kan købe nogen boxe og sætte på, som man med et tryk på en knap
kan slå til og fra, kan de anbefales?
må være en fordel ved normal kørsel ikke at bruge det, men når campingvognen
kommer på, kan man ind imellem godt lige bruge 20 - 30 hk mere
har også hørt at koblingen på denne model ikke har den store holdbarhed når
man gør det, er det rigtig?

Steen

Fra : John Sahl

Dato : 10-08-05 17:03

S.B. wrote:
> har hørt man kan købe nogen boxe og sætte på, som man med et tryk på
> en knap kan slå til og fra, kan de anbefales?

Tag en snak med Thomas fra www.bokstuning.dk han ved lige
hvad du har brug for.

> har også hørt at koblingen på denne model ikke har den store
> holdbarhed når man gør det, er det rigtig?

Jeg skal ikke kunne sige det på den model, men min kammerats
340Hk/+400Nm benzin-Marea kører stadig med originalkobling,
uden problemer..

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Brian

Dato : 10-08-05 19:03

John Sahl wrote:

> Jeg skal ikke kunne sige det på den model, men min kammerats
> 340Hk/+400Nm benzin-Marea kører stadig med originalkobling,
> uden problemer..

Jesus - hvilken motor er det der er puttet i hullet ?

/Brian

Fra : John Sahl

Dato : 10-08-05 20:01

Brian wrote:
> Jesus - hvilken motor er det der er puttet i hullet ?

5 cylindret, 20ventilet turbomotor fra en Fiat Coupé og så peppet
lidt ekstra

Den går godt og lyder fantastisk....!

Fra : Brian

Dato : 10-08-05 20:16

John Sahl wrote:

> 5 cylindret, 20ventilet turbomotor fra en Fiat Coupé og så peppet
> lidt ekstra
>
> Den går godt og lyder fantastisk....!

Ahhh.... jeg har prøvet den alm. 5 cylindrede, det er dælme en
skøn lille ting. Bare en skam den er så relativ tørstig....

/Brian

Fra : John Sahl

Dato : 10-08-05 20:25

Brian wrote:
> Ahhh.... jeg har prøvet den alm. 5 cylindrede, det er dælme en
> skøn lille ting. Bare en skam den er så relativ tørstig....

Man betaler for at sidde med et stort smil på hele tiden

Fra : Brian

Dato : 10-08-05 21:00

John Sahl wrote:

> Man betaler for at sidde med et stort smil på hele tiden

Jeg kører selv V6'er, men den bruger altså også mindre end Fiat's
lille hyggespreder

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-08-05 00:01

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:42fa5cec$0$18636$14726298
@news.sunsite.dk:

> Jeg kører selv V6'er, men den bruger altså også mindre end Fiat's
> lille hyggespreder

Så mangler du bare smilet

(løber og dukker sig)

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!

Fra : Brian

Dato : 11-08-05 17:40

Martin Johansen [6000] wrote:

> Så mangler du bare smilet

Hmmm... det er jo standard i Opel, det har intet med motoren at gøre

> (løber og dukker sig)

Jeg har 35 minutter til Kolding i bil - hvor hurtigt kan du løbe ?

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-08-05 00:36

On 2005-08-11 18:39:33 +0200, "Brian" <briank@vip.cybercity.dk> said:

> Hmmm... det er jo standard i Opel, det har intet med motoren at gøre

Hmm sidst jeg sad i en Opel var det ligefør jeg græd, men det var så
også en Kadett

> Jeg har 35 minutter til Kolding i bil - hvor hurtigt kan du løbe ?

Jeg kan dælme løbe hurtigt - det ses dagligt når jeg forsøger at komme
først til kantinen

MVH

Fra : thomil

Dato : 13-08-05 17:10

Jeg er også meget interesseret i om man bør være bekymret for at
sætte sådan en fætter i en marea JTD. Hvis nogen finder ud af noget
så lad endelig høre.

Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 13-08-05 19:29

> Jeg er også meget interesseret i om man bør være bekymret for at
> sætte sådan en fætter i en marea JTD. Hvis nogen finder ud af noget
> så lad endelig høre.

Det tror jeg ikke, du behøver at spekulere på.

Der er stort set aldrig sket noget med dieselmotorer, der "kun" chippes. Du
kan højest risikere, at din kobling ikke holder så mange kilometer som
ellers - særligt hvis du har det med at koble langsomt til, mens du giver
gas.

/Jan W Nielsen