Kørekort ved leje af bil i udlandet
Fra : Ole Thomsen

Dato : 08-08-05 19:04

Er der specielle krav til alder eller type kørekort for at leje bil i
udlandet, nærmere betegnet Frankrig. Det jeg har er en aldrende
"EF-model", lyserød lamineret pap.

Har bestilt bilen men vil nødig mødes af en overraskelse dernede.

Ole Thomsen

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 08-08-05 19:53

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "EF-model", lyserød lamineret pap.
>
> Har bestilt bilen men vil nødig mødes af en overraskelse dernede.

Det virkede fint for mig på Gran Canaria

Michael

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 08-08-05 23:23

Oftest er alderskravet noget med 21 (eller var det 23) år, når man lejer bil
i udlandet (og i DK?)

Mvh

Emil

Fra : Ole Thomsen

Dato : 09-08-05 05:59

Emil Jensen [2100] wrote:

> Oftest er alderskravet noget med 21 (eller var det 23) år, når man
> lejer bil i udlandet (og i DK?)

Jeg kan godt se den er tvetydig, men det var nu mest kørekortets årgang
jeg tænkte på.

Det er et kvart århundrede siden jeg havde den alder du nævner

Ole Thomsen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 09-08-05 19:21

> Jeg kan godt se den er tvetydig, men det var nu mest kørekortets årgang
> jeg tænkte på.
>
> Det er et kvart århundrede siden jeg havde den alder du nævner

Oooh... Sorry, men godt du selv kan se den var tvetydig

Go' rejse...

Emil

Fra : Martin Sorensen

Dato : 09-08-05 06:25

In article <42f7db31$0$184$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, "Emil Jensen
[2100]" <lime@jensen73.dk> wrote:

> Oftest er alderskravet noget med 21 (eller var det 23) år, når man lejer bil
> i udlandet (og i DK?)
>
> Mvh
>
> Emil

Varierer. Nogle steder koster det mere hvis man er under 25.

Jeg lejede bil i Scweiz på et tilsvarende kort (fra 86) sidste weekend.

/Martin

Fra : Martin

Dato : 09-08-05 09:10

> [...]
> "EF-model", lyserød lamineret pap.
>
> Har bestilt bilen men vil nødig mødes af en overraskelse dernede.

Jeg har netop lejet bil i Frankrig (hos Avis) med mit "klassiske" kørekort -
ingen problemer.

/Martin