Ny generator
Fra : Michael Hansen

Dato : 08-08-05 10:05

Hej NG

Den gamle generator ville ikke mere. Så vidt jeg kan se, er sidder der en
kodensator på 4,7 uF mellem + og - pol. Men på den nye jeg har købt som er
helt magen til sidder der ingen.
Har den nogen betydning, altså sker der noget ved ikke at have den på?
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-05 10:22

"Michael Hansen" <mhansen@FJERNjyde.dk> skrev i en meddelelse

| kodensator på 4,7 uF mellem + og - pol. Men på den nye jeg har købt som er
| helt magen til sidder der ingen.

Det er en støj-kondensator, den skal "snuppe" støj fra gen.., så det ikke
går i radioen . Det er ikke sikkert den er nødvendig, på den anden side,
sker der ikke noget ved at flytte den over på den nye :).

Fra : Michael Hansen

Dato : 08-08-05 11:06

Tak for det hurtige svar!

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-05 16:58

Det kan også være at den er bygget sammen med kul-holderen og støbt ind så
du ikke kan se den.

Mvh. Ulrich