/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
TDI 90 hk taber hk, men de kommer tilbage ~
Fra : Lars Bisgaard


Dato : 07-08-05 20:47

Hejsa, ja man skulle jo næsten tro at den kørte windows... mht. genstart.
:)

sagen er. var i tyskland i en af mine venners passat TDI 90 hk ikke chippet.
og på vejen der ned af motorvejen ( fra Aalborg ) skete der det at den
pludselig tabte pusten.. vil gætte på at den mistede ca. 20 hk. når den blev
startet igen var det som normal. det skete ca. 6-7 gange på den tur og er
også sket før.
den har været hos VW og de siger at de ikke kan se at der er noget galt...
og at de skal komme med bilen når den gør det .. men det er jo ikke nemt
lige at få det til at passe.
Er der nogle der har et godt bud på hvad der er galt ?


MVH

Lars Bisgaard



 
 
Claus Petersen (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Claus Petersen


Dato : 07-08-05 21:02


"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> wrote in message
news:42f6653a$0$22540$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hejsa, ja man skulle jo næsten tro at den kørte windows... mht. genstart.
> :)
>
> sagen er. var i tyskland i en af mine venners passat TDI 90 hk ikke
> chippet. og på vejen der ned af motorvejen ( fra Aalborg ) skete der det
> at den pludselig tabte pusten.. vil gætte på at den mistede ca. 20 hk. når
> den blev startet igen var det som normal. det skete ca. 6-7 gange på den
> tur og er også sket før.
> den har været hos VW og de siger at de ikke kan se at der er noget galt...
> og at de skal komme med bilen når den gør det .. men det er jo ikke nemt
> lige at få det til at passe.
> Er der nogle der har et godt bud på hvad der er galt ?
>

Det lyder ligesom en defekt maf sensor.
Måleværdien på maf sensoren komme uden for specifiaktionerne og så kører den
over på faste nødværdier. Motorstyringen nulstilles så ved genstart.

Det som du oplever sker typisk når den får nogle armbøjninger.

På en 110 Hk kunne det også have været den variable turbo som sætter sig
fast, men da din 90 Hk ikke har variabel turbolader er jeg ret sikker på at
din maf sensor er gået hedens.
Man kan godt rense dem, men det vender tilbage lige så sikkert som amen i
kirken.
Det er heldigvis ikke så dyre.

Jeg ved ikke hvilket værksted du har været på, men det lyder da ikke som om
det er et VW værksted, det er en ret kendt fejl.


--
Claus
Nu med ny Golf TDI
http://vwfanatic.dk



Thomas Landberg (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 07-08-05 21:04

> Hejsa, ja man skulle jo næsten tro at den kørte windows... mht. genstart.
> :)
>
> sagen er. var i tyskland i en af mine venners passat TDI 90 hk ikke
> chippet. og på vejen der ned af motorvejen ( fra Aalborg ) skete der det
> at den pludselig tabte pusten.. vil gætte på at den mistede ca. 20 hk. når
> den blev startet igen var det som normal. det skete ca. 6-7 gange på den
> tur og er også sket før.
> den har været hos VW og de siger at de ikke kan se at der er noget galt...
> og at de skal komme med bilen når den gør det .. men det er jo ikke nemt
> lige at få det til at passe.
> Er der nogle der har et godt bud på hvad der er galt ?

Med 90 % sikkerhed din luftmassemåler.


--

MVH

Thomas Landberg
Seat Toledo III 1.9TDi/Seat Altea 2.0 16V TDi DSG
www.bokstuning.dk



fwh (07-08-2005)
Kommentar
Fra : fwh


Dato : 07-08-05 22:00

Jeg har haft problemet i min motor i Skoda Octavia 1,9 TDI årg. 2000. På
årets campingtur til Kroatien var bilen næsten "lam" ved overhaling af
lastbiler; ofte tabte den pusten og jeg måtte ind bag lastbilen igen! Mandag
efter hjemkomst var jeg til service - 150.000 km - hvor jeg forelagde
problemet. Diagnosen var klar: en ny luftmængdemåler blev isat og problemet
er løst.
Det er efter sigende et velkendt problem i disse motorer, dog ikke noget med
kulance garanti i mit tilfælde! Sådan en dims har vel også en begrænset
levetid .....



--
e-post: finn-willum.hansen"snabelA"post.tele.dk
"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> skrev i en meddelelse
news:42f6653a$0$22540$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> en af mine venners passat TDI 90 hk ikke chippet. og på vejen der ned af
> motorvejen ( fra Aalborg ) skete der det at den pludselig tabte pusten..
> vil gætte på at den mistede ca. 20 hk. når den blev startet igen var det
> som normal. det skete ca. 6-7 gange på den tur og er



Claus Petersen (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Claus Petersen


Dato : 07-08-05 23:21



> Jeg har haft problemet i min motor i Skoda Octavia 1,9 TDI årg. 2000. På
> årets campingtur til Kroatien var bilen næsten "lam" ved overhaling af
> lastbiler; ofte tabte den pusten og jeg måtte ind bag lastbilen igen!
> Mandag efter hjemkomst var jeg til service - 150.000 km - hvor jeg
> forelagde problemet. Diagnosen var klar: en ny luftmængdemåler blev isat
> og problemet er løst.
> Det er efter sigende et velkendt problem i disse motorer, dog ikke noget
> med kulance garanti i mit tilfælde! Sådan en dims har vel også en
> begrænset levetid .....

Kært barn mange navne, maf sensor, luftmasse måler.
Men en luftmængde måler er ikke at finde på en nyere VW bil.
Det er efterhånden mange år siden man gik fra at måle luftmængden til
istedet at måle luftmassen, der som bekendt er afhængig af tryk og
temperatur. Måling af masse istedet for mængde giver derfor et mere
nøjagtigt resultat af hvor meget ilt der kommer ind i motoren.

Men jeg er med på hvad du mener :)


--
Claus.
www.vwfanatic.dk



p.jarnbak (08-08-2005)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 08-08-05 10:36


"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> wrote in message
news:42f6653a$0$22540$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hejsa, ja man skulle jo næsten tro at den kørte windows... mht. genstart.
> :)
>
> sagen er. var i tyskland i en af mine venners passat TDI 90 hk ikke
> chippet. og på vejen der ned af motorvejen ( fra Aalborg ) skete der det
> at den pludselig tabte pusten.. vil gætte på at den mistede ca. 20 hk. når
> den blev startet igen var det som normal. det skete ca. 6-7 gange på den
> tur og er også sket før.
> den har været hos VW og de siger at de ikke kan se at der er noget galt...
> og at de skal komme med bilen når den gør det .. men det er jo ikke nemt
> lige at få det til at passe.
> Er der nogle der har et godt bud på hvad der er galt ?
>
Har prøvet det samme,det var en utæt slange til wastegaten så den fik for
højt ladetryk hvorefter
bilen kørte på nødprogram indtil den blev genstartet.
Hej Palle
seat ibiza 90 hk tdi



Steen Andersen (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Steen Andersen


Dato : 09-08-05 19:20

Har haft fejlen i en transporter. VW i Aalborg kunne efter 3 forsøg ikke
finde fejlen. De skiftede dog luftmassemåleren, da det "plejede" at være
den. Senere skiftede de en eller anden temp. føler uden resultat.

Gennembruddet kom da VW i Hillerød fik bilen mens fejlen var der (vi
stoppede ikke motoren mens de læste fejlkoder)

Fejlen var en trykføler i nærheden af wastegate´n

-Steen



Klaus D. Mikkelsen (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 09-08-05 19:21

Steen Andersen skriver:
>
> Har haft fejlen i en transporter. VW i Aalborg kunne efter 3 forsøg ikke
> finde fejlen. De skiftede dog luftmassemåleren, da det "plejede" at være
> den. Senere skiftede de en eller anden temp. føler uden resultat.

Lyder som noget en kollega var ude for med en 130HK's passat

> Fejlen var en trykføler i nærheden af wastegate´n

Jeps.... præcist det.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste