Hvilket bilmærke?
Fra : Dexter

Dato : 07-08-05 15:58

Hej derude,

Har I nogen ide til hvilket - lidt mindre kendt - mærke, som har en god
brændstoføkonomi, når vi vel og mærket taler om store modeller. Jeg tænker
på modeller som Hyundai Sonata - men den syntes ikke har så god en økonomi
gennemsnitlig som er på 11,1 km pr ltr.

Hvad kan I forslå af biler i Sonata størrelsen med en bedre økonomi? Hyundai
er forholdsvis "billig" i indkøb - jeg søger noget lignende, men med en
bedre økonomi.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 07-08-05 17:40

"Dexter" <tbr@dexter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad kan I forslå af biler i Sonata størrelsen med en bedre økonomi?
> Hyundai er forholdsvis "billig" i indkøb - jeg søger noget lignende, men

Diesel.....

Michael

Fra : Lars Knudsen

Dato : 07-08-05 19:27

Hej,

On Sun, 7 Aug 2005 16:57:36 +0200, "Dexter" <tbr@dexter.dk> wrote:

> [...]
>er forholdsvis "billig" i indkøb - jeg søger noget lignende, men med en

Men det er vel sådan det er? Sonata'en er en stor bil, men ikke med
sidste teknik - ej eller benzinøkonomi... Men til gengæld forholdsvis
billig at købe. Det er vel bl.a. det man fremmer ved et afgiftssystem
på biler som det danske.

Hvis km/L er vigtig - så er det nok diesel du skal se efter.

** Lars

Fra : Nicolaj C.

Dato : 07-08-05 21:29

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> wrote in message
> [...]
> på biler som det danske.
>
> Hvis km/L er vigtig - så er det nok diesel du skal se efter.

Suzuki

Fra : Lars Jensen

Dato : 07-08-05 21:47

Nicolaj C. wrote:
> "Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> wrote in message

> Suzuki

Prosit

Lars B

Fra : Jan

Dato : 08-08-05 09:13

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> wrote in message

Fra en svensk test af Sonata:
"Nya Hyundai Sonata är rymligare än Saab 9-5 och Volvo S80. Nya Sonata är
också modernare, snyggare och dyrare än föregångaren. Enligt JD Power är
Sonata bäst i sitt segment"
Det koster noget på brændstof forbruget at have en stor bil !!!

> [...]
> sidste teknik - ej eller benzinøkonomi... Men til gengæld forholdsvis
> billig at købe. Det er vel bl.a. det man fremmer ved et afgiftssystem

Hyundai Sonata 2.4 er med en ny-udviklet motor som Hyundai har udviklet
sammen med DaimlerChrysler og Mitsubishi.
Både DC og Mitsubishi lancerer snart modeller med den samme motor så på den
front er det ikke gammel teknik.

Mht. Sonata så er den med 6 airbags, abs/ebd samt ESP som standard. Man kan
tale om 'gammel' teknik i det ældre modeller. Den holder bare ikke mht NF
Sonata'en.

> Hvis km/L er vigtig - så er det nok diesel du skal se efter.
>
> ** Lars
Diesel 2.0 burde komme i starten af 2006.

/Jan

Fra : Henrik B.

Dato : 08-08-05 11:21

> [...]

> på modeller som Hyundai Sonata - men den syntes ikke har så god en økonomi

Toyota Avensis 1,8 VVT-I.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 08-08-05 23:44

Toyota Prius :)