Citroen C5 1.8 kobling
Fra : Ukendt

Dato : 07-08-05 10:58

Hej

Jeg har en Citroen C5 Weekend 1.8 (den nye model), hvor jeg har problemer
med rusken ved tilkobling.

Dette mærkes ved, at bilen ryster svagt, når der tilkobles. Specielt ved
kø-kørsel og med trailer bag på, mærkes disse rystelser ganske kraftigt.

Er der andre som har samme problem med deres C5 1.8 ?

Venlig hilsen

Robert

Fra : TDN

Dato : 08-08-05 05:59

"Robert Vilhelmsen" <robert-ved-rovi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kø-kørsel og med trailer bag på, mærkes disse rystelser ganske kraftigt.
>
> Er der andre som har samme problem med deres C5 1.8 ?

Citat fra "Brugt Revyen 2005":

"Støj fra motorens ventilmekanisme og ruskende koblinger er blandt C5's
standardfejl"

Herudover kan du se alle de andre fejl en C5 kan være udsat for her:
http://www.fdm.dk/motor/pdf/10-2004/86-89.pdf
Det er dog den gamle model, så man kan håbe de er løst på den nye model.

Mvh
Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-08-05 10:16

> Jeg har en Citroen C5 Weekend 1.8 (den nye model), hvor jeg har problemer
> med rusken ved tilkobling.

Det KAN måske være en utæt pakning, der har givet noget oliespild på
koblingen - ellr det kan være svinghjulet, de er blevet skævt og derfor skal
drejes af.

Skriv gerne tilbage, når du har fundet årsagen - det er altid spændende at
høre, hvad det egentlig var, der var galt.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-05 17:28

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Skriv gerne tilbage, når du har fundet årsagen - det er altid spændende at
> høre, hvad det egentlig var, der var galt.

Tak for svarende.

Mit problem er, at jeg har kontaktet et andet aut. Citroen værksted for at
høre om problemet, da forhandleren jeg købte bilen af ikke kunne se noget
problem.
Værkstedschefen på det "nye" værksted kunne godt mærke problemet, og ville
derfor gerne udskifte koblingen under garanti. Han kontaktede derfor Citroen
DK, som kunne fortælle, at det var et kendt problem på 1.8 modellen og der
ikke var andet at gøre end slippe koblingen hurtigt! De måtte ikke udskifte
koblingen.

Da jeg afhentede bilen synes han også det var en smule pudsig forklaring.

Jeg besluttede mig derfor prev brev at klage til Citroen DK for at få en
løsning på problemet og her er svaret jeg fik:

"Vi har efter deres hendvendelse været i kontakt med værkstedschef XXX (hos
den nye forhandler), som oplyser, at koblingen i Deres Citroen C5 ikke er
fejlbehæftiget og i øvrigt ikke adskiller sig fra en tilsvarende model. Hvis
deres antagelser om en unormal ruskende kobling senere skulle kunne
bekræftes, vil en udbedring naturligvis blive uden omkostninger for Dem".

Jeg undrer mig over, at selv samme værkstedschef pludselig ikke kan mærke
noget problem længere, hvilket han kunne inden Citroen DK har snakket med
ham?
Og som svaret siger adskiller bilen sig selvfølgelig ikke fra tilsvarende
model, da det er alle 1.8 modellerne som har problemet (juridisk korrekt
svar), men ikke 2.0 samt diesel øserne.

Jeg går nu og tænker over, hvad jeg skal skrive til Citroen DK, da jeg ikke
kan få forklaringen til at passe.

/Robert

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-08-05 07:41

> Jeg går nu og tænker over, hvad jeg skal skrive til Citroen DK, da jeg
> ikke kan få forklaringen til at passe.

Jeg synes hellere, du skulle skrive til Jyllands-Postens brevkasse og høre,
hvad de mener, man skal gøre i sådan en situation....

Hvis du bor i nærheden af Viby J, synes jeg desuden, du skulle tilbyde at
køre forbi dem, så de selv kunne mærke det.

/Jan W Nielsen