/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Lastbiler på motorvej- Skal jeg eller andr~
Fra : Thomas


Dato : 07-08-05 08:51

Hej NG

Er det kun mig der gang på gang oplever lastbiler der lige ryger et stykke
indover nødsporet eller triller udover midterstriben , for herefter
ligepludselig at rette op igen ? Nu har jeg aldrig kørt en lastbil så jeg
ved ikke om det er som at sejle et skib i stormvejr (som jeg nu heller ikke
har prøvet) Men medmindre de biler er helt ustyrlige , så virker det på
mig som om at chaufføren lige mister koncentrationen om det vigtigste
(vejen) imens han lige sætter kaffe over, sender sms, mixer en drink eller
andet ?

nogen kommentarer?


Mvh

Thomas



 
 
Gert (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Gert


Dato : 07-08-05 09:07


"Thomas" <bambanosFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:dd4ehs$67v$1@news.net.uni-c.dk...
> Hej NG
>
> Er det kun mig der gang på gang oplever lastbiler der lige ryger et stykke
> indover nødsporet eller triller udover midterstriben , for herefter
> ligepludselig at rette op igen ? Nu har jeg aldrig kørt en lastbil så
jeg
> ved ikke om det er som at sejle et skib i stormvejr (som jeg nu heller
ikke
> har prøvet) Men medmindre de biler er helt ustyrlige , så virker det på
> mig som om at chaufføren lige mister koncentrationen om det vigtigste
> (vejen) imens han lige sætter kaffe over, sender sms, mixer en drink eller
> andet ?
>
> nogen kommentarer?
>

nej det er bestemt ikke kun dig! jeg oplever det også jævnlig når jeg er på
motorvej.
har enkelte gange måtte træde på både bremse og horn for uhyret blev ved med
at fortsætte over midterlinien.
og har tilmed 2 gange måte ud i nødsporet ved motorvejs sammenfletninger,
fordi en lastbil overså bilen jeg var i :-/

nu skal man ikke kaste alle stenene efter lastbilnerne, for jeg oplever det
samme med almindelige personbiler, bare ikke så ofte.

men ka man gøre noget ved det ? nææe tror jeg ikke, jo måske fjerne
fartpiloten, men er ret sikker på det ville give en stor mængde brok


Mvh
Gert
nu med bil i farve
www.lynghoy.dk/billeder/golf_maling






Finn Guldmann (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 07-08-05 10:51

Gert wrote:
> men ka man gøre noget ved det ? nææe tror jeg ikke, jo måske fjerne
> fartpiloten, men er ret sikker på det ville give en stor mængde brok
>
Hvid du går i gang med, og lykkedes, at få fartpiloten forbudt tror jeg
ikke du komme på noget truckstop og snakke højt om det.

Af personlige erfaringer ved jeg at man efter tre uger uden fartpilot i
en lastbil er villig til hvadsomhelst for at få den lavet.

--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,
som de har med at passe min, ville om ikke andet så min hverdag blive
meget nemmere.

Brian (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 07-08-05 11:29

Finn Guldmann wrote:

> Af personlige erfaringer ved jeg at man efter tre uger uden fartpilot
> i en lastbil er villig til hvadsomhelst for at få den lavet.

Wauww.... jeg tror to uger uden, i min privatbil, ville være
nok for mig

/Brian



Finn Guldmann (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 07-08-05 12:08

Brian wrote:
>>Af personlige erfaringer ved jeg at man efter tre uger uden fartpilot
>>i en lastbil er villig til hvadsomhelst for at få den lavet.
> Wauww.... jeg tror to uger uden, i min privatbil, ville være
> nok for mig
>
Nu er man jo professionel.

--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,
som de har med at passe min, ville om ikke andet så min hverdag blive
meget nemmere.

Brian (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 07-08-05 13:04

Finn Guldmann wrote:

> Nu er man jo professionel.

Nåja. Udfra andre besvarelser kan jeg også se, at i har nok at
"rive i" for at holde jer aktiveret

/Brian



John T. (07-08-2005)
Kommentar
Fra : John T.


Dato : 07-08-05 13:58


"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:42f5f8dc$0$18641$14726298@news.sunsite.dk...
> Finn Guldmann wrote:
>
>> Nu er man jo professionel.
>
> Nåja. Udfra andre besvarelser kan jeg også se, at i har nok at
> "rive i" for at holde jer aktiveret
>
> /Brian
...............Først: Ha,ha til ovestående !!
Dernæst:
Der er slet ikke så meget at diskutere om, alle chauffører skal
passe deres kørsel og ikke lave alt muligt andet under kørslen,
en lastbil med f.eks. 20 tons laver altså ballade når den kommer
på afveje, men man er altså bare noget så "proffesionel" at man både
kan se TV-Avisen, lave kaffe m.m. mens man kører.
Jeg siger ikke at der sker flere ulykke med lastbiler, men når det
endelig sker, så sker der også store skader, derfor burde lastbil-
chauffører være mere påpasselig.
Jeg kørte forleden på en landevej med max. 80 km/t og jeg kørte
ca. 85 og gud hjælpe mig om ikke der kom en lastbil og overhalede
mig med fulde gardiner, og tilmed havde jeg da lige fået det lange lys
og han kørte SÅ tæt op til mig at det mindede om en film jeg engang så,
hvor en personbil blev forfulgt af en lastbil (kan ikke huske hvad den
hedder)
Men man har altså "Myrekryb" når man har sådan en stor fyr i røven !!!!
Men når sådan noget foregår på sydsjælland,
så kan man ikke forvente at få hjælp ved 112.
Nu har jeg lavet et forsøg med mit digitale kamera,
jeg kan ta et blind-shot af mit instumentbord og vejbanen frem,
og det står ganske tydeligt hvad hastighed vi kører og nummerpladen
på den forankørende.
Bemærk "Blind-shot"
Jeg passer min kørsel og det er blot et tryk på knappen,
så det bliver brugt fremover.
Jeg kører 32 km. hver vej til mit arbejde hvor der er 80 og 50 Km/t
Hilsen John



Jørgen L. (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 07-08-05 14:32

> Jeg kørte forleden på en landevej med max. 80 km/t og jeg kørte
> ca. 85 og gud hjælpe mig om ikke der kom en lastbil og overhalede

Undskyld jeg spørger, men er du sikker på at du kører 85 kmt ?

Ikke at det er en diskution om lastbilen kører mere end den må der, da det
jo er 70 kmt, men det kunne jo være at hvis du fik målt efter at du kun
kører eks. 75 kmt.
min bil kører eks. konstant 4 kmt langsommere en den viser.

Hilsen Jørgen



Finn Guldmann (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 07-08-05 16:58

Jørgen L. wrote:
>>Jeg kørte forleden på en landevej med max. 80 km/t og jeg kørte
>>ca. 85 og gud hjælpe mig om ikke der kom en lastbil og overhalede
> Undskyld jeg spørger, men er du sikker på at du kører 85 kmt ?
> Ikke at det er en diskution om lastbilen kører mere end den må der, da det
> jo er 70 kmt, men det kunne jo være at hvis du fik målt efter at du kun
> kører eks. 75 kmt.
> min bil kører eks. konstant 4 kmt langsommere en den viser.
>
Den tanke faldt også mig ind. For det vil være yderst tvivlsomt om
lastbilen har kørt mere end 90 km/t under overhalingen.

Det koster en arm, et ben og et kørekort at gøre indgreb i
fartbegrænseren. Så det er der ikke så mange der gør i mere.

--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,
som de har med at passe min, ville om ikke andet så min hverdag blive
meget nemmere.

Ukendt (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-08-05 16:18

> og tilmed havde jeg da lige fået det lange lys
> og han kørte SÅ tæt op til mig at det mindede om en film jeg engang så,
> hvor en personbil blev forfulgt af en lastbil (kan ikke huske hvad den
> hedder)

Mon ikke han forsøgte at signalere til dig, at han ville påbegynde en
overhaling, og ikke blinkede med lyset for at genere dig.

Med venlig hilsen

Rune.



John T. (07-08-2005)
Kommentar
Fra : John T.


Dato : 07-08-05 17:10


> Mon ikke han forsøgte at signalere til dig, at han ville påbegynde en
> overhaling, og ikke blinkede med lyset for at genere dig.> Med venlig
> hilsen
> Rune.

En overhaling på en vej med 80 Km/t ?
Nej det var ikke bare blink, det var en "Se så at flyt dig" !
John



Thomas (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 07-08-05 18:30


"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse
news:42f60579$0$28403$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>

> Jeg kørte forleden på en landevej med max. 80 km/t og jeg kørte
> ca. 85 og gud hjælpe mig om ikke der kom en lastbil og overhalede
> mig med fulde gardiner, og tilmed havde jeg da lige fået det lange lys
> og han kørte SÅ tæt op til mig at det mindede om en film jeg engang så,
> hvor en personbil blev forfulgt af en lastbil (kan ikke huske hvad den
> hedder)



Lad mig gætte.... denne ? http://www.imdb.com/title/tt0067023/

Mvh

Thomas



Michael Kirkegaard (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 07-08-05 20:39


> Men man har altså "Myrekryb" når man har sådan en stor fyr i røven !!!!
> Men når sådan noget foregår på sydsjælland,
> så kan man ikke forvente at få hjælp ved 112.

Erhmmmm.....
Hvilken stor fyr snakker vi om her...?
Og hvad er det med 112?
Hvad laver i dernede i syden?
:c))

Michael



Brian (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 07-08-05 20:53

Michael Kirkegaard wrote:
>> Men man har altså "Myrekryb" når man har sådan en stor fyr i røven
>> !!!! Men når sådan noget foregår på sydsjælland,
>> så kan man ikke forvente at få hjælp ved 112.
>
> Erhmmmm.....
> Hvilken stor fyr snakker vi om her...?
> Og hvad er det med 112?
> Hvad laver i dernede i syden?
>> c))

ROFL

/Brian



Finn Guldmann (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 07-08-05 16:52

Brian wrote:
>>Nu er man jo professionel.
> Nåja. Udfra andre besvarelser kan jeg også se, at i har nok at
> "rive i" for at holde jer aktiveret
>
Åh ja. Det kræver ens næsten fulde opmærksomhed at begå sig blandt de
idioter der kører omkring en. ;-D

--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,
som de har med at passe min, ville om ikke andet så min hverdag blive
meget nemmere.

Gert (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Gert


Dato : 07-08-05 12:33


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:dd4lh4$143b$1@newsbin.cybercity.dk...
> Gert wrote:
> > men ka man gøre noget ved det ? nææe tror jeg ikke, jo måske fjerne
> > fartpiloten, men er ret sikker på det ville give en stor mængde brok
> >
> Hvid du går i gang med, og lykkedes, at få fartpiloten forbudt tror jeg
> ikke du komme på noget truckstop og snakke højt om det.
>
> Af personlige erfaringer ved jeg at man efter tre uger uden fartpilot i
> en lastbil er villig til hvadsomhelst for at få den lavet.


he he ja det er vi nok enige om, kunne nu heller ikke drømme om at gøre det.

ved selv hvor meget jeg savner sådan en fætter i min firmadyt, specielt de
gange jeg har været
i Holland i den, eller bare har skulle et smut til Jylland :-/
man er noget øm i højerbenet
men ok det gør så os at man husker at holde pauser ind imellem

Mvh
Gert



NS (07-08-2005)
Kommentar
Fra : NS


Dato : 07-08-05 12:48

Gert wrote:
> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
> news:dd4lh4$143b$1@newsbin.cybercity.dk...
>
>>Gert wrote:
>>
>>>men ka man gøre noget ved det ? nææe tror jeg ikke, jo måske fjerne
>>>fartpiloten, men er ret sikker på det ville give en stor mængde brok
>>>
>>
>>Hvid du går i gang med, og lykkedes, at få fartpiloten forbudt tror jeg
>>ikke du komme på noget truckstop og snakke højt om det.
>>
>>Af personlige erfaringer ved jeg at man efter tre uger uden fartpilot i
>>en lastbil er villig til hvadsomhelst for at få den lavet.
>
>
>
> he he ja det er vi nok enige om, kunne nu heller ikke drømme om at gøre det.
>
> ved selv hvor meget jeg savner sådan en fætter i min firmadyt, specielt de
> gange jeg har været
> i Holland i den, eller bare har skulle et smut til Jylland :-/
> man er noget øm i højerbenet
> men ok det gør så os at man husker at holde pauser ind imellem
>
> Mvh
> Gert

Du lægger da bare en mursten på speederen, så er det problem klaret ;).

NS

Gert (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Gert


Dato : 07-08-05 12:55


"NS" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42f5f4e0$0$18636$14726298@news.sunsite.dk...

>
> Du lægger da bare en mursten på speederen, så er det problem klaret ;).
>
> NS

he he ja så er der os bedre tid til at lave kaffe. sende sms, læse avis osv


nææe du tror nu bare jeg holder fyssen på pedalen, ka sagtens klare de ting
aligevel

Mvh
Gert



Emil Jensen [2100] (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 07-08-05 14:21

> nej det er bestemt ikke kun dig! jeg oplever det også jævnlig når jeg er
> på
> motorvej.
> har enkelte gange måtte træde på både bremse og horn for uhyret blev ved
> med
> at fortsætte over midterlinien.

Det har jeg også oplevet, og det er ubehageligt når sådan noget sker.


> og har tilmed 2 gange måte ud i nødsporet ved motorvejs sammenfletninger,
> fordi en lastbil overså bilen jeg var i :-/

Mht sammenfletninger, det kan godt være at lastbilchaufføreren har overset
dig? Men du har jo åbenbart set lastbilen, så du burde kunne tilpasse farten
så du flettede ind før eller efter lastbilen? Jeg kan ikke forstå at
situationen får lov til at udvikle sig, så du må en tur i nødsporet?


> nu skal man ikke kaste alle stenene efter lastbilnerne, for jeg oplever
> det
> samme med almindelige personbiler, bare ikke så ofte.

Enig


> men ka man gøre noget ved det ? nææe tror jeg ikke, jo måske fjerne
> fartpiloten, men er ret sikker på det ville give en stor mængde brok

Man skulle tro, at en fører af et køretøj med fartpilot aktiveret bedre
kunne koncentrere sig om trafikken. Det må altså være bilisten som har
fejlen, ikke fartpiloten.

Mvh

Emil



Per O. (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 07-08-05 19:25

KLIP
> nu skal man ikke kaste alle stenene efter lastbilnerne, for jeg oplever
> det
> samme med almindelige personbiler, bare ikke så ofte.
>
> men ka man gøre noget ved det ? nææe tror jeg ikke, jo måske fjerne
> fartpiloten, men er ret sikker på det ville give en stor mængde brok

Nu er det jo ikke fartpilotens skyld at føreren ikke har tid til/magter at
styre sit køretøj indenfor de rammer som vejen giver. Sving foretages med
rattet, og hvis man skal rode med alt muligt andet end rattet (radio /
mobiltelefon / makeup / mad m.m.) er det jo selvsagt svært at køre ligeud.
Så sent som for at par dage siden oplevede jeg en klaphat som blev ved med
at køre i venstre spor på motorvejen fordi han ikke kunne finde ud af at
tale i mobiltelefon og skifte vejbane samtidig!

Per O.
www.skaldepande.dk



Emil Jensen [2100] (08-08-2005)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 08-08-05 00:05

> nej det er bestemt ikke kun dig! jeg oplever det også jævnlig når jeg er
> på
> motorvej.
> har enkelte gange måtte træde på både bremse og horn for uhyret blev ved
> med
> at fortsætte over midterlinien.

Det har jeg også oplevet, og det er ubehageligt når sådan noget sker.


> og har tilmed 2 gange måte ud i nødsporet ved motorvejs sammenfletninger,
> fordi en lastbil overså bilen jeg var i :-/

Mht sammenfletninger, det kan godt være at lastbilchaufføreren har overset
dig? Men du har jo åbenbart set lastbilen, så du burde kunne tilpasse farten
så du flettede ind før eller efter lastbilen? Jeg kan ikke forstå at
situationen får lov til at udvikle sig, så du må en tur i nødsporet?


> nu skal man ikke kaste alle stenene efter lastbilnerne, for jeg oplever
> det
> samme med almindelige personbiler, bare ikke så ofte.

Enig


> men ka man gøre noget ved det ? nææe tror jeg ikke, jo måske fjerne
> fartpiloten, men er ret sikker på det ville give en stor mængde brok

Man skulle tro, at en fører af et køretøj med fartpilot aktiveret bedre
kunne koncentrere sig om trafikken. Det må altså være bilisten som har
fejlen, ikke fartpiloten.

Mvh

Emil




John T. (07-08-2005)
Kommentar
Fra : John T.


Dato : 07-08-05 09:11


"Thomas" <bambanosFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:dd4ehs$67v$1@news.net.uni-c.dk...
> Hej NG
>
> Er det kun mig der gang på gang oplever lastbiler der lige ryger et stykke
> indover nødsporet eller triller udover midterstriben , for herefter
> ligepludselig at rette op igen ? Nu har jeg aldrig kørt en lastbil så
> jeg ved ikke om det er som at sejle et skib i stormvejr (som jeg nu heller
> ikke har prøvet) Men medmindre de biler er helt ustyrlige , så virker
> det på mig som om at chaufføren lige mister koncentrationen om det
> vigtigste (vejen) imens han lige sætter kaffe over, sender sms, mixer en
> drink eller andet ?
> nogen kommentarer?
> Mvh
> Thomas

Prøv at lægge mærke til når der kommer en modkørende lastbil,
i de fleste tilfælde taler chaufføren i mobiltlf.
For nogle år siden forulykkede en lastbilchauffør.
Da redningsholdet kom frem fandt man chaufføren død
med bukserne nede og kabinen fuld af pornoblade.
De tænker åbenbart ikke over hvor vanskeligt det er
at bringe sådan et tungt køretøj til hurtig standsning.
(Jeg har alle tænkelige kørekort, hænger undtaget)
Hilsen John



Finn Guldmann (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 07-08-05 10:55

John T. wrote:
> Prøv at lægge mærke til når der kommer en modkørende lastbil,
> i de fleste tilfælde taler chaufføren i mobiltlf.
> For nogle år siden forulykkede en lastbilchauffør.
> Da redningsholdet kom frem fandt man chaufføren død
> med bukserne nede og kabinen fuld af pornoblade.
> De tænker åbenbart ikke over hvor vanskeligt det er
> at bringe sådan et tungt køretøj til hurtig standsning.
> (Jeg har alle tænkelige kørekort, hænger undtaget)
>
Nu er det nok ikke chaufførene der ikke tænker over hvor lang
bremselængden er for deres lastbiler. Det er de helt og fuldt klar over.
I modsat fald kommer de ikke ret meget længere end til første vejgrøft.

Men din lille historie hører da heldigvis til sjældenhederne.

De lidt mindre drastiske fortag findes så lidt oftere.

(Nu skal du ikke opfatte dette som et forsvar for at chaufførere
foretager sig mærkelige ting mens de kører. Det er det ikke.)

--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,
som de har med at passe min, ville om ikke andet så min hverdag blive
meget nemmere.

John T. (07-08-2005)
Kommentar
Fra : John T.


Dato : 07-08-05 11:31


> Men din lille historie hører da heldigvis til sjældenhederne.
>
> De lidt mindre drastiske fortag findes så lidt oftere.
>
> (Nu skal du ikke opfatte dette som et forsvar for at chaufførere foretager
> sig mærkelige ting mens de kører. Det er det ikke.)
> MVH Finn

Det gør jeg heller ikke, men at tage den risiko fatter jeg ikke,
han kunne da holde ved en rasteplads og klaret trykket !
John



Henrik G Nielsen (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Henrik G Nielsen


Dato : 07-08-05 11:55


"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse
news:42f5e2ee$0$28406$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>> Men din lille historie hører da heldigvis til sjældenhederne.
>>
>> De lidt mindre drastiske fortag findes så lidt oftere.
>>
>> (Nu skal du ikke opfatte dette som et forsvar for at chaufførere
>> foretager sig mærkelige ting mens de kører. Det er det ikke.)
>> MVH Finn
>
> Det gør jeg heller ikke, men at tage den risiko fatter jeg ikke,
> han kunne da holde ved en rasteplads og klaret trykket !
> John
>
Det er et spørgsmål at holde sig vågen.
5 min rykkerri og en times rengøring af instrumentbordet bagefter )

Henrik



Finn Guldmann (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 07-08-05 12:14

John T. wrote:
>>Men din lille historie hører da heldigvis til sjældenhederne.
>>De lidt mindre drastiske fortag findes så lidt oftere.
>>(Nu skal du ikke opfatte dette som et forsvar for at chaufførere foretager
>>sig mærkelige ting mens de kører. Det er det ikke.)
> Det gør jeg heller ikke, men at tage den risiko fatter jeg ikke,
> han kunne da holde ved en rasteplads og klaret trykket !
> John
>
Lige netop den der fatter jeg heller ikke.

Nu melder historien ikke noget om hvordan han var klædt. Men det har
sikkert være med Stedson (den rigtige), Lædervest (helst med frynser),
jeans (Levi's), spidse læderstøvler (boots), truckertegnebog (med kæde)
og countrymusik på spillen. Og så førehuset fyldt op med en masse
"temarelateret" junk.

Det er jeg forbinder med en Trucker. Sådan en der godt kan blive ousen
af at høre en FH12 med "hul igennem". :-/

--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,
som de har med at passe min, ville om ikke andet så min hverdag blive
meget nemmere.

Finn Guldmann (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 07-08-05 10:39

Thomas wrote:
> Hej NG
>
> Er det kun mig der gang på gang oplever lastbiler der lige ryger et stykke
> indover nødsporet eller triller udover midterstriben , for herefter
> ligepludselig at rette op igen ? Nu har jeg aldrig kørt en lastbil så jeg
> ved ikke om det er som at sejle et skib i stormvejr (som jeg nu heller ikke
> har prøvet) Men medmindre de biler er helt ustyrlige , så virker det på
> mig som om at chaufføren lige mister koncentrationen om det vigtigste
> (vejen) imens han lige sætter kaffe over, sender sms, mixer en drink eller
> andet ?
> nogen kommentarer?
>
Der vil altid være nogle udslag.

Det er en følge af de spor der er i vejen. Ikke alle lastbiler er glade
for at komme ned i dem.

Og der hvor der er skift mellem de forskellige vejarbejder kan der opstå
nogle situationer hvor udslagene bliver store fordi der er en
pludselig ændring i hvordan sporene er. F.eks. ved broer. Men også dem
der ikke er så nemme at se, hvor det er de nedre lag i vejen der skifter.

Ser du det derimod ske flere gange at lastbilen langsomt trækker ud til
højre, for så pludselig at rette op, bør du nok være lidt opmærksom på
hvad den laver når du kommer op på siden af den. For så er chaufføreren
sikkert i gang med at hælde en ny kop kaffe op.

--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,
som de har med at passe min, ville om ikke andet så min hverdag blive
meget nemmere.

Jimboo (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Jimboo


Dato : 07-08-05 22:24


>
> Ser du det derimod ske flere gange at lastbilen langsomt trækker ud til
> højre, for så pludselig at rette op, bør du nok være lidt opmærksom på
> hvad den laver når du kommer op på siden af den. For så er chaufføreren
> sikkert i gang med at hælde en ny kop kaffe op.

Eller kontorarbejde



Kurt
..



Finn Guldmann (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 07-08-05 22:52

Jimboo wrote:
>>Ser du det derimod ske flere gange at lastbilen langsomt trækker ud til
>>højre, for så pludselig at rette op, bør du nok være lidt opmærksom på
>>hvad den laver når du kommer op på siden af den. For så er chaufføreren
>>sikkert i gang med at hælde en ny kop kaffe op.
> Eller kontorarbejde
>
Det er en mulighed.

Desværre har speditørene fundet ud af at de har en "kontorhjælp"
siddende bag rattet i lastbilerne - uden merpris.

--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,
som de har med at passe min, ville om ikke andet så min hverdag blive
meget nemmere.

Preben Riis Sørensen (08-08-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 08-08-05 00:18


"Thomas" <bambanosFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:dd4ehs$67v$1@news.net.uni-c.dk...
> Hej NG
>
> Er det kun mig der gang på gang oplever lastbiler der lige ryger et stykke
> indover nødsporet eller triller udover midterstriben , for herefter
> ligepludselig at rette op igen ? Nu har jeg aldrig kørt en lastbil så
jeg
> ved ikke om det er som at sejle et skib i stormvejr (som jeg nu heller
ikke
> har prøvet) Men medmindre de biler er helt ustyrlige , så virker det på
> mig som om at chaufføren lige mister koncentrationen om det vigtigste
> (vejen) imens han lige sætter kaffe over, sender sms, mixer en drink eller
> andet ?
>
> nogen kommentarer?

Har du nogensinde prøvet at styre med fødderne, snakke i mobiltelefon, mens
der er en god film i fjernsynet, og du så lige pludselig vælter kaffen ned i
det nyeste pornoblad?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Martin Vollert (08-08-2005)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 08-08-05 03:51


"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
news:42f696ad$0$28438$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> nogen kommentarer?
>
> Har du nogensinde prøvet at styre med fødderne, snakke i mobiltelefon,
> mens
> der er en god film i fjernsynet, og du så lige pludselig vælter kaffen ned
> i
> det nyeste pornoblad?

roflmao


--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert



Christian B. Andrese~ (23-08-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 23-08-05 12:00


"Thomas" <bambanosFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message
news:dd4ehs$67v$1@news.net.uni-c.dk...
> Hej NG
>
> Er det kun mig der gang på gang oplever lastbiler der lige ryger et stykke
> indover nødsporet eller triller udover midterstriben , for herefter
> ligepludselig at rette op igen ? Nu har jeg aldrig kørt en lastbil så
jeg
> ved ikke om det er som at sejle et skib i stormvejr (som jeg nu heller
ikke
> har prøvet) Men medmindre de biler er helt ustyrlige , så virker det på
> mig som om at chaufføren lige mister koncentrationen om det vigtigste
> (vejen) imens han lige sætter kaffe over, sender sms, mixer en drink eller
> andet ?

Det er svært at lave kaffe, drikke kaffe, ryge, tale i mobil og se tv
samtidig med at man også lige skal styre 18 tons køretøj.


--
mvh / regards Cruise music: http://yee-haw.dk
Christian
(som d. 12/7-2005 blev far til endnu en lille pige,
3650 g og 54 cm)



Folmer Rasmussen (23-08-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 23-08-05 13:55

On Tue, 23 Aug 2005 13:00:12 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>
>"Thomas" <bambanosFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message
>news:dd4ehs$67v$1@news.net.uni-c.dk...
>> Hej NG
>>
>> Er det kun mig der gang på gang oplever lastbiler der lige ryger et stykke
>> indover nødsporet eller triller udover midterstriben , for herefter
>> ligepludselig at rette op igen ? Nu har jeg aldrig kørt en lastbil så
>jeg
>> ved ikke om det er som at sejle et skib i stormvejr (som jeg nu heller
>ikke
>> har prøvet) Men medmindre de biler er helt ustyrlige , så virker det på
>> mig som om at chaufføren lige mister koncentrationen om det vigtigste
>> (vejen) imens han lige sætter kaffe over, sender sms, mixer en drink eller
>> andet ?
>
>Det er svært at lave kaffe, drikke kaffe, ryge, tale i mobil og se tv
>samtidig med at man også lige skal styre 18 tons køretøj.

>--

Ja, det er tilnærmelsesvist lige så svært som det er at overvinde de
fordomme man går og rager til sig gennem livet.

Venlig hilsen
Folmer

Martin Johansen [600~ (23-08-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-08-05 14:20

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in
news:637mg1lj3m1rgfuv5korjrbpbpufp8u23a@4ax.com:

> Ja, det er tilnærmelsesvist lige så svært som det er at overvinde de
> fordomme man går og rager til sig gennem livet.

Hehe.

Trods dette så kigger man alligevel noget når man ser en chauffør med
fødderne i vinduet..... og avisen foran sig så han liiige kan kigge over
toppen på den...

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Finn Guldmann (27-08-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-08-05 11:50

Martin Johansen [6000] wrote:
>>Ja, det er tilnærmelsesvist lige så svært som det er at overvinde de
>>fordomme man går og rager til sig gennem livet.
> Hehe.
> Trods dette så kigger man alligevel noget når man ser en chauffør med
> fødderne i vinduet..... og avisen foran sig så han liiige kan kigge over
> toppen på den...
>
Med det antal mærkelige tiltag jeg ser kollegerne er igang med, når de
kører, er jeg ved at få den tanke at samme hændelse må være blevet
beskrevet flere gange, sådan for at få antallet til at passe.

Jeg ser da mærkelige ting en gang imellem, men det er ikke just ofte.

Men, som Folmer antyder, har man een gang set en lastbilchauffør med
benet oppe i vinduet er det, pr. definition, noget alle
lastbilchaufførere gør.

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Martin Johansen [600~ (27-08-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-08-05 12:47

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in
news:depgfq$2hqk$1@newsbin.cybercity.dk:

> Jeg ser da mærkelige ting en gang imellem, men det er ikke just ofte.

Jeg ser heller ikke fødderne ofte :)

> Men, som Folmer antyder, har man een gang set en lastbilchauffør med
> benet oppe i vinduet er det, pr. definition, noget alle
> lastbilchaufførere gør.

Hvilket jeg ikke har udtalt mig om :)

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Finn Guldmann (27-08-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-08-05 16:44

Martin Johansen [6000] wrote:
>>Men, som Folmer antyder, har man een gang set en lastbilchauffør med
>>benet oppe i vinduet er det, pr. definition, noget alle
>>lastbilchaufførere gør.
> Hvilket jeg ikke har udtalt mig om :)
>
Sikkert ikke, men det er tilsyneladende den almindelige opfattelse.

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Jan Vennike (27-08-2005)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 27-08-05 16:59




"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:deq1oh$2qc8$2@newsbin.cybercity.dk...
> Martin Johansen [6000] wrote:
>>>Men, som Folmer antyder, har man een gang set en lastbilchauffør med
>>>benet oppe i vinduet er det, pr. definition, noget alle
>>>lastbilchaufførere gør.
>> Hvilket jeg ikke har udtalt mig om :)
>>
> Sikkert ikke, men det er tilsyneladende den almindelige opfattelse.
>
> --
> MVH Finn
> Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Ligesom den med lastbilchauffører der snakker i mobiltelefon - faktisk er
den god nok, så vi mangler et godt dansk ord for en person, der kører
lastbil UDEN at snakke i mobiltelefon

Jeg var dog ved at falde ud af bilen forleden dag - jeg så en lastbil
chauffør med en af de der bluetooth dimser - jeg skyndte mig også at slå et
kryds i kalenderen.

--
Jan (som selv har håndfri med bluetooth dims)

Remove the cat in the email to reach me



Finn Guldmann (27-08-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-08-05 17:34

Jan Vennike wrote:

> Ligesom den med lastbilchauffører der snakker i mobiltelefon - faktisk er
> den god nok, så vi mangler et godt dansk ord for en person, der kører
> lastbil UDEN at snakke i mobiltelefon
> Jeg var dog ved at falde ud af bilen forleden dag - jeg så en lastbil
> chauffør med en af de der bluetooth dimser - jeg skyndte mig også at slå et
> kryds i kalenderen.
>
En lille sjov detalje, men vi må ikke snakke i håndholdt telefon når vi
kører. Ja vi må endda ikke snakke i en medmindre telefonen er
fastmonteret. En løs telefon med en øredims, med mikrofon på ledningen,
dur heller ikke. Men vi må godt snakke i vores walky's.
(Blot for at tydeliggøre at dem der laver reglerne har læst sig til
deres viden - i gamle forstokkede bøger, skrevet af andre der også har
læst sig til det.)

Apropos, vil det så kunne betragtes som fastmonteret håndfri hvis jeg
bruger min Nokia 9110, med indbygget håndfri, når den er sat fast midt
på rattet med velcrobånd?


Egentlig er det p*sse irriterende, men mange af mine kolleger har
faktisk håndfri af den type hvor der sidder en højtaler et sted og en
mikrofon et andet sted. Det er mere eller mindre blevet standarden, da
vi jo kan komme ud for at skulle føre mange samtaler på firmaets vegne.

Det irriterende er at systemerne ikke virker lige godt altid. I nogle af
dem er der så meget støj med at man ikke kan høre hvad der bliver sagt.
Andre skal man sidde og råbe med munden helt henne ved mikrofonen for at
der kan høres noget.

Jeg har aldrig prøvet sådan en Blåtand-ting, men har den opfattelse at
dem der har dem er glade for dem.

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Jan Vennike (27-08-2005)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 27-08-05 19:00

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:deq4lg$2s1f$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> Jeg har aldrig prøvet sådan en Blåtand-ting, men har den opfattelse at dem
> der har dem er glade for dem.
>
> --
> MVH Finn
> Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Jeg har selv så'en en blåtand ting, samt et styk holder fra T-Hansen, som
stikkes ind ved siden af radioen - det er altså en dejlig ting, men din ide
med velcro'en er også meget fin - hvis altså der ikke sad en airbag der i de
fleste personbiler

Ser lige dødsannoncen "Alt sikkerhedsmæssigt i bilen fungerede ved uheldet,
men offeret døde af et styk mobiltelefon knaldet halvvejs ind i kraniet."


Men på den anden side - når en kvinde kan få en jernstang gennem hovedet,
overleve og politiet (ifølge Ekstra Bladet) udtaler at "intet vitalt blev
ramt" - så kan man måske også overleve en mobil i panden
--
Jan

Remove the cat in the email to reach me



Finn Guldmann (27-08-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-08-05 20:12

Jan Vennike wrote:
>>Jeg har aldrig prøvet sådan en Blåtand-ting, men har den opfattelse at dem
>>der har dem er glade for dem.
> Jeg har selv så'en en blåtand ting, samt et styk holder fra T-Hansen, som
> stikkes ind ved siden af radioen - det er altså en dejlig ting, men din ide
> med velcro'en er også meget fin - hvis altså der ikke sad en airbag der i de
> fleste personbiler
>
Airbag, hva' de'?

Nej, lastbiler og gamle biler (der hvor jeg kommer mest) er ikke
udstyret med sligt, så det er ikke et problem.

I øvrigt bruger jeg det ikke i personbilen.

> Ser lige dødsannoncen "Alt sikkerhedsmæssigt i bilen fungerede ved uheldet,
> men offeret døde af et styk mobiltelefon knaldet halvvejs ind i kraniet."
>
>
Der er mange ting der kan komme flyvende, hvis de får lejlighed til det. :-/

> Men på den anden side - når en kvinde kan få en jernstang gennem hovedet,
> overleve og politiet (ifølge Ekstra Bladet) udtaler at "intet vitalt blev
> ramt" - så kan man måske også overleve en mobil i panden
>
Blondine?


--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Jan Vennike (28-08-2005)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 28-08-05 17:26

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:deqdue$30fg$1@newsbin.cybercity.dk...
> >
> Blondine?
>
>
> --
> MVH Finn
> Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Hmm - vides ikke: http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=307625

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me



Finn Guldmann (28-08-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 28-08-05 21:09

Jan Vennike wrote:
>>Blondine?
>>
> Hmm - vides ikke: http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=307625
>
Efter beskrivelsen "fra øre til øre" og "ingen vitale dele" må det
næsten havde været det.

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Christian B. Andrese~ (29-08-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 29-08-05 08:41


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message
news:depgfq$2hqk$1@newsbin.cybercity.dk...
> Martin Johansen [6000] wrote:
> >>Ja, det er tilnærmelsesvist lige så svært som det er at overvinde de
> >>fordomme man går og rager til sig gennem livet.
> > Hehe.
> > Trods dette så kigger man alligevel noget når man ser en chauffør med
> > fødderne i vinduet..... og avisen foran sig så han liiige kan kigge over
> > toppen på den...
> >
> Med det antal mærkelige tiltag jeg ser kollegerne er igang med, når de
> kører, er jeg ved at få den tanke at samme hændelse må være blevet
> beskrevet flere gange, sådan for at få antallet til at passe.
>
> Jeg ser da mærkelige ting en gang imellem, men det er ikke just ofte.
>
> Men, som Folmer antyder, har man een gang set en lastbilchauffør med
> benet oppe i vinduet er det, pr. definition, noget alle
> lastbilchaufførere gør.

Jeg har de sidste dage lagt mærke til at når man overhaler lastbiler så lige
inden man passerer førerhuset så passer vinkel på lastbilens spejl så man i
personbil lige kan se op til chaufføren. Og der er utroligt mange som læser
et eller andet over rattet, om det er aviser, bøger, kort eller lign. kan
man dog ikke se.


--
mvh / regards Christian
- 1. sept. 2005, endelig skete det
CMT top 20 countdown: http://makeashorterlink.com/?M29812BAB
Cruise music: http://www.yee-haw.dk



Finn Guldmann (29-08-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 29-08-05 10:00

Christian B. Andresen wrote:
>>>>Ja, det er tilnærmelsesvist lige så svært som det er at overvinde de
>>>>fordomme man går og rager til sig gennem livet.
>>>Hehe.
>>>Trods dette så kigger man alligevel noget når man ser en chauffør med
>>>fødderne i vinduet..... og avisen foran sig så han liiige kan kigge over
>>>toppen på den...
>>Med det antal mærkelige tiltag jeg ser kollegerne er igang med, når de
>>kører, er jeg ved at få den tanke at samme hændelse må være blevet
>>beskrevet flere gange, sådan for at få antallet til at passe.
>>Jeg ser da mærkelige ting en gang imellem, men det er ikke just ofte.
>>Men, som Folmer antyder, har man een gang set en lastbilchauffør med
>>benet oppe i vinduet er det, pr. definition, noget alle
>>lastbilchaufførere gør.
> Jeg har de sidste dage lagt mærke til at når man overhaler lastbiler så lige
> inden man passerer førerhuset så passer vinkel på lastbilens spejl så man i
> personbil lige kan se op til chaufføren. Og der er utroligt mange som læser
> et eller andet over rattet, om det er aviser, bøger, kort eller lign. kan
> man dog ikke se.
>
Jeg har lidt problemer med det der "utroligt mange". Jeg ser nemlig ikke
så mange. Og jeg sidder selv oppe i højden, så jeg behøver ikke bruge
deres spejle.

Ok, "utroligt mange" er jo relativt og kan være alt over en (1).

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Christian B. Andrese~ (29-08-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 29-08-05 10:20


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message
news:deuipg$1ous$1@newsbin.cybercity.dk...
> Christian B. Andresen wrote:
> >>>>Ja, det er tilnærmelsesvist lige så svært som det er at overvinde de
> >>>>fordomme man går og rager til sig gennem livet.
> >>>Hehe.
> >>>Trods dette så kigger man alligevel noget når man ser en chauffør med
> >>>fødderne i vinduet..... og avisen foran sig så han liiige kan kigge
over
> >>>toppen på den...
> >>Med det antal mærkelige tiltag jeg ser kollegerne er igang med, når de
> >>kører, er jeg ved at få den tanke at samme hændelse må være blevet
> >>beskrevet flere gange, sådan for at få antallet til at passe.
> >>Jeg ser da mærkelige ting en gang imellem, men det er ikke just ofte.
> >>Men, som Folmer antyder, har man een gang set en lastbilchauffør med
> >>benet oppe i vinduet er det, pr. definition, noget alle
> >>lastbilchaufførere gør.
> > Jeg har de sidste dage lagt mærke til at når man overhaler lastbiler så
lige
> > inden man passerer førerhuset så passer vinkel på lastbilens spejl så
man i
> > personbil lige kan se op til chaufføren. Og der er utroligt mange som
læser
> > et eller andet over rattet, om det er aviser, bøger, kort eller lign.
kan
> > man dog ikke se.
> >
> Jeg har lidt problemer med det der "utroligt mange". Jeg ser nemlig ikke
> så mange. Og jeg sidder selv oppe i højden, så jeg behøver ikke bruge
> deres spejle.

Måske rigtigt.

> Ok, "utroligt mange" er jo relativt og kan være alt over en (1).

Det er rigtigt, og måske er det fordi jeg så kigger efter flere.


--
mvh / regards Christian
- 1. sept. 2005, endelig skete det
CMT top 20 countdown: http://makeashorterlink.com/?M29812BAB
Cruise music: http://www.yee-haw.dk



Brian (29-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 29-08-05 19:49

Finn Guldmann wrote:

> Jeg har lidt problemer med det der "utroligt mange". Jeg ser nemlig
> ikke så mange. Og jeg sidder selv oppe i højden, så jeg behøver ikke
> bruge deres spejle.

Nu overhaler du nok heller ikke så mange som vos andre

/Brian



Finn Guldmann (29-08-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 29-08-05 21:15

Brian wrote:
>>Jeg har lidt problemer med det der "utroligt mange". Jeg ser nemlig
>>ikke så mange. Og jeg sidder selv oppe i højden, så jeg behøver ikke
>>bruge deres spejle.
> Nu overhaler du nok heller ikke så mange som vos andre
>
Nej, de overhaler mig.

Men jeg har jo også mulighed for at kigge ind til de modkørende.

(Jeg ligger jo ikke og roder rundt dernede bag autoværnet.)

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Peter Weis (23-08-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 23-08-05 16:04

Folmer Rasmussen wrote:

> Ja, det er tilnærmelsesvist lige så svært som det er at overvinde de
> fordomme man går og rager til sig gennem livet.

OK, en erfaren chauffør kan måske godt gøre det?

mvh
Peter

Folmer Rasmussen (23-08-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 23-08-05 16:34

On Tue, 23 Aug 2005 17:03:36 +0200, Peter Weis <p.weis@email.dk.slet>
wrote:

>Folmer Rasmussen wrote:
>
>> Ja, det er tilnærmelsesvist lige så svært som det er at overvinde de
>> fordomme man går og rager til sig gennem livet.
>
>OK, en erfaren chauffør kan måske godt gøre det?

>--

Nej, det tror jeg bestemt ikke.

Erfarne erhvervschauffører har præcis lige så mange eller få fordomme,
som alle andre.

Det var måske ikke det du mente?

Venlig hilsen
Folmer


Peter Weis (23-08-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 23-08-05 17:20

Folmer Rasmussen wrote:

> Erfarne erhvervschauffører har præcis lige så mange eller få fordomme,
> som alle andre.
>
> Det var måske ikke det du mente?

Også det. Men din selverkendelse glæder mig

mvh
Peter

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste