Råd om centrerings-ringe ønskes !
Fra : John T.

Dato : 07-08-05 08:01

Hej !
Vedr. Volvo 460 1993 1.8
Bilen er født med 14" stålfælge
Jeg har skiftet til 15" Alu OZ fælge
Bolt-huller passer perfekt men diameter på
hullet til akslen er for stort, så derfor skal der sidde
en centrering. Dem der fulgte med, som ikke passer til min bil,
er af aluminium
Jeg fik for en meget billig penge 4 stk. i plast, men 1 mm.
for små, men vurderede at det var da bedre end ingenting.
Det blev også bedre, men den hopper en anelse mellem
0-80 Km/t
Nu har en kammerat tilbudt mig at dreje 4 stk. i messing, da
han har en stang liggende vi kan bruge, men så kommer mit
spørgsmål:
Er der nogen problemer ved at lave dem i Messing ?
En fyr fortalte min kammerat, at støj fra hjulene ville
forplante sig til bilen med Messingringe, det mener
jeg er noget vrøvl da hjulene har kontakt med bilen
via de 4 bolte og fælg mod tromlen.
Fælgen "hænger" jo ikke på center-ringen, der er
meningen at den skal styre fælgen så den centrerer
på akslen.
Er spænd på at høre hvad i mener. Messing ja eller nej ?
Hilsen John

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 07-08-05 09:14

John T. skrev:

> Nu har en kammerat tilbudt mig at dreje 4 stk. i messing, da
> han har en stang liggende vi kan bruge, men så kommer mit
> spørgsmål:
> Er der nogen problemer ved at lave dem i Messing ?

Nej!

> En fyr fortalte min kammerat, at støj fra hjulene ville
> forplante sig til bilen med Messingringe, det mener
> jeg er noget vrøvl da hjulene har kontakt med bilen
> via de 4 bolte og fælg mod tromlen.

Du har ret og hans fantasi er for livlig.

Mvh
Claus