/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15833
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
BMW 325 TDS eller 525 TDS
Fra : snusken


Dato : 07-08-05 06:27

Jeg kigger lidt efter BMW modeller af de første årgange ( vistnok fra
1994 og frem til slutningen af 90'erne ) med 2,5 TDS motoren med 143 HK.
Har nogen her erfaringer med holdbarhed, forbrug ( ved alm. for det
meste tilbagelænet kørefacon ) ?

--
fjern 2 * ii i email adressen

mvh eric

 
 
Mogens (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 07-08-05 06:49


"snusken" <snuskenii@iipc.nu> wrote in message
news:42f59bad$0$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg kigger lidt efter BMW modeller af de første årgange ( vistnok fra 1994
> og frem til slutningen af 90'erne ) med 2,5 TDS motoren med 143 HK.
> Har nogen her erfaringer med holdbarhed,

Fin bil med en fin motor, IMO - hvor topstykket kan være et ømt punkt.
Der er tidligere skrevet følgende:

Hvis du er god ved den, når den er kold, er det er meget solid motor. Dens
største svaghed er topstykket, og det kan ikke holde til, at man fyre bilen
af gentagende gange når den er kold. Vær sikre på, at den du købe ikke har
et
revnet topstykke. Du kan evt. prøve følgende.

Når motoren er kold og startet, så se om den stråle, der kommer ind i
ekspansionsbeholderen, er kontinuerlig, og at der ikke lugter af diesel i
beholderen.

Kør bilen et godt stykke (40-50 km), noget frisk kørsel (dog ikke mens den
er kold). Bliver den køleslange, som går til den øverste studs på køleren
stenhård og kan næsten ikke trykkes ½ sammen, kan det være et tegn på at
topstykket er revnet (der presses luft ind i kølesystemet). Prøv at åbne
ekspansionsbeholderen, er der et beskeden tryk (som at åbne en sodavand),
er det et godt tegn. Men er det som at åbne er godt rystet sodavand, er det
skidt.

Efter køreturen lad den stå i 2-3 timer. Start den og se om der kommer hvid
røg ud af udstødningen. Hvis der gør dette, presses der vand ind i
cylinderne og ja: topstykket er defekt.

Er du vild med bilen, forhør dig hos BMW om de kan lave en test, det kan vel
højst koste 500-600 kr. Et nyt topstykke med stumper koste ca. 12.000 kr. og
15 timer at skifte.

Den er iøvrigt let at chip/bokstune til 175-185 HK...




Snusken (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Snusken


Dato : 07-08-05 09:51

Glimrende, det var jo lige oplysningerne til en brugtbilstest,
nok et sted nede i Tyskland, hvor ca. 5000 Euro rækker en brugt 325 tds,
årg. 95-96..

vh eric
-----------
Mogens wrote:

> "snusken" <snuskenii@iipc.nu> wrote in message
> news:42f59bad$0$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
>>Jeg kigger lidt efter BMW modeller af de første årgange ( vistnok fra 1994
>>og frem til slutningen af 90'erne ) med 2,5 TDS motoren med 143 HK.
>>Har nogen her erfaringer med holdbarhed,
>
>
> Fin bil med en fin motor, IMO - hvor topstykket kan være et ømt punkt.
> Der er tidligere skrevet følgende:
>
> Hvis du er god ved den, når den er kold, er det er meget solid motor. Dens
> største svaghed er topstykket, og det kan ikke holde til, at man fyre bilen
> af gentagende gange når den er kold. Vær sikre på, at den du købe ikke har
> et
> revnet topstykke. Du kan evt. prøve følgende.
>
> Når motoren er kold og startet, så se om den stråle, der kommer ind i
> ekspansionsbeholderen, er kontinuerlig, og at der ikke lugter af diesel i
> beholderen.
>
> Kør bilen et godt stykke (40-50 km), noget frisk kørsel (dog ikke mens den
> er kold). Bliver den køleslange, som går til den øverste studs på køleren
> stenhård og kan næsten ikke trykkes ½ sammen, kan det være et tegn på at
> topstykket er revnet (der presses luft ind i kølesystemet). Prøv at åbne
> ekspansionsbeholderen, er der et beskeden tryk (som at åbne en sodavand),
> er det et godt tegn. Men er det som at åbne er godt rystet sodavand, er det
> skidt.
>
> Efter køreturen lad den stå i 2-3 timer. Start den og se om der kommer hvid
> røg ud af udstødningen. Hvis der gør dette, presses der vand ind i
> cylinderne og ja: topstykket er defekt.
>
> Er du vild med bilen, forhør dig hos BMW om de kan lave en test, det kan vel
> højst koste 500-600 kr. Et nyt topstykke med stumper koste ca. 12.000 kr. og
> 15 timer at skifte.
>
> Den er iøvrigt let at chip/bokstune til 175-185 HK...
>
>
>


--
vh, erico
---
fjern 2 stk. ko_og_kylle_ i email adr.

Mogens (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 07-08-05 09:56


"Snusken" <ko_og_kylle_snuskebasse@ko_og_kylle_gmail.com> wrote in message
news:42f5cb76$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Glimrende, det var jo lige oplysningerne til en brugtbilstest,
> nok et sted nede i Tyskland, hvor ca. 5000 Euro rækker en brugt 325 tds,
> årg. 95-96..

Jep - køb nu een med hele svineriet og automatgear (!)
når du nu vil bruge den til cruising.
Og pas så på, at de ikke binder dig en alm. TD på ærmet!




HKN (07-08-2005)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 07-08-05 12:00


"snusken" <snuskenii@iipc.nu> wrote in message
news:42f59bad$0$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg kigger lidt efter BMW modeller af de første årgange ( vistnok fra
1994
> og frem til slutningen af 90'erne ) med 2,5 TDS motoren med 143 HK.
> Har nogen her erfaringer med holdbarhed, forbrug ( ved alm. for det
meste
> tilbagelænet kørefacon ) ?

Jeg sad længe og kiggede efter en sådan i ca. ½ år, men endte istedet med
en
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD Jeg fik en bil som var 4 - 5 år yngre og
havde
kørt væsentligt kortere til samme pris.

Indimellem kan du være heldig at finde -97'ere til mellem 5 og 6.000 EUR.

Topstykket er som Mogens skriver, det svage punkt.

5'er serien er kan du nok ikke finde i det prisleje, medmindre de har gået
rigtig langt.

-Henrik



--
I am using the free version of SPAMfighter for private users.
It has removed 110 spam emails to date.
Paying users do not have this message in their emails.
Try www.SPAMfighter.com for free now!



Mogens (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 07-08-05 13:42


"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> wrote in message
news:42f5e9af$0$22485$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Jeg sad længe og kiggede efter en sådan i ca. ½ år, men endte istedet med
> en Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

Uha, turde jeg slet ikke skrive
(check prisen på en 2,4 JTD)

Mvh Mogens
Alfist :)



HKN (07-08-2005)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 07-08-05 15:32


> Uha, turde jeg slet ikke skrive
> (check prisen på en 2,4 JTD)

Nej - jeg tog også MEGET mod til mig 2,4'eren er noget tungere fronten
(75 kg), og man får defor ikke den samme "F1" følelse ......og den er en
del
dyrere i regafgift!

Desuden fik jeg sportspakke, samt læder og soundsysytem med - og det er
kun
"huden" jeg kommer til at betale for

-Henrik


--
I am using the free version of SPAMfighter for private users.
It has removed 112 spam emails to date.
Paying users do not have this message in their emails.
Try www.SPAMfighter.com for free now!



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409244
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste