Transduser
Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 06-08-05 23:13

Hejsa....

Findes der nogen transduserer der ikke "klikker" (ud over de defekte) ?

Grunden til at jeg spørger er at jeg ikke har kunne fremprovoker et eneste
udslag eller lyd på en ny Navman installation(2 ledere) og der går nok en
uges tid inden vi kan smide den i vandet og prøve.

Leon

Ønsker jer alle Hobie-vejr og 20+kn
55.18.728N 11.10.018E
www.hobieco.com/linked_images/nissan_hobietiger.wmv

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 07-08-05 08:16

Det spørgsmål forstår jeg ikke ...

Når du siger transducer, så tænker jeg den til ekkoloddet ?? Den siger da
ikke et muk....

Bjarke

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 07-08-05 08:39

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:42f5b53d$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Det spørgsmål forstår jeg ikke ...
>
> Når du siger transducer, så tænker jeg den til ekkoloddet ?? Den siger da
> ikke et muk....

Hmmm, Lad mig gætte, du er over 40, og du kan heller ikke høre græshopperne
mere :)

Min transducer klikker også hørbart.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 07-08-05 09:20

Ja, men også kun lige præcis. 40år og 8 måneder. Mon det går så stærkt ??

Hvis jeg kommer forbi båden i dag, så prøver jeg lige at stikke øret ned til
den. Det er i hvert fald ikke så højt at jeg nogensinde har bemærket det.
Måske er det fordi den jo sidder nede i en af bænkene.....

Bjarke

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 07-08-05 11:16

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:42f5c43d$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> til den. Det er i hvert fald ikke så højt at jeg nogensinde har bemærket
> det. Måske er det fordi den jo sidder nede i en af bænkene.....

Hej Bjarke,

Nej, nu skal jeg jo heller ikke gøre mig for klog på det her.
Tranducere sender jo også med forskellige frekvenser, så det er givetvis kun
nogle man kan høre.
Jeg har også nået skels år og alder + 40, men kan i det mindste stadig høre
mit lod sende, men den er også monteret udvendigt. :)

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 07-08-05 18:17

Min siger INTET. I hvert fald ikke noget man kan høre hvis man er 40 år og
kravler halvt ned i kistebænken, stikker hele hovedet ned til bunden og
lægger øret op af transduceren. - efterfølgende kan man dog høre lidt
"prusten", men det er vist ikke fra transduceren <smile>.

HVIS den siger noget i det hørbare område, så er det i hvert fald ikke noget
der på nogen måde kan være til gene for nogen.

Min er en 3 år gammel Silva "Star Sea Data " (se:
http://www.silva.se/marine/prod_oth/star_sea.htm) i "Sea Data Set, with
log/temp and depth transducer - Art.No. 21444" konfigurationen.

Bjarke

snip

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-08-05 12:29

"Michael Christoffersen" <Pescator@NOTpc.dk> skrev i

> Hmmm, Lad mig gætte, du er over 40, og du kan heller ikke høre
græshopperne
> mere :)
> Min transducer klikker også hørbart.

Det må være noget specielt for visse nye transducere. Min hørrelse er
perfekt, og jeg har heller aldrig hørt en transducer klikke. Men jeg har
heller ikke haft noget at gøre med moderne samt de nye elektroniske
transducere....

Claus

Fra : Calle.

Dato : 07-08-05 14:55

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> perfekt, og jeg har heller aldrig hørt en transducer klikke. Men jeg
> har heller ikke haft noget at gøre med moderne samt de nye

prøv at sætte en i en spand vand, så er de meget nemme at høre
--
Calle.

Fra : Troels Hansen

Dato : 07-08-05 18:53

Calle. wrote:

> prøv at sætte en i en spand vand, så er de meget nemme at høre

hvis man skal smide den i en spand vand for at kunne høre den var det
nok nemmere at tage en lineal og måle dybden

Fra : Calle.

Dato : 07-08-05 21:48

Troels Hansen wrote:

> hvis man skal smide den i en spand vand for at kunne høre den var det
> nok nemmere at tage en lineal og måle dybden

Ja, men det var jo ikke for at se dybden, at den skulle i en spand.
--
Calle.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-08-05 17:22

"Calle." <fake@fake.fake> skrev

> prøv at sætte en i en spand vand, så er de meget nemme at høre

Jeg forstå slet ikke, hvad er det der klikker og hvorfor?

Claus

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 08-08-05 18:10

> Jeg forstå slet ikke, hvad er det der klikker og hvorfor?

Jeg ved heller ikke hvorfor de fleste klikker, det kan godt være at det kun
er multifrekvens-typen der klikker.
Jeg har faktisk aldrig monteret en der ikke klikkede, det er der for jeg
tænkte "store kvaj" ikke at teste før montering.
Men den vi har sat i er ikke en multifrekvens og har kun 2 ledere, om den
SKAL klikke, har jeg stadig ikke fundet ud af. Men den søsættes snart og så
falder dommen.

Jeg overvejede også at afmonterer og teste i en spand, men hvor finder jeg
en ½meter dyb spand kl 2230.

Mvh
Leon
Ps: Mangler nu kun at monterer: Benzinslange, tank-udluftningsslange,
brændstoffilter, lenspumpeslange, blæser/bl.slange og gulvtæppe & sæder. Fra
råt skrog til "NY" båd på 3uger

Fra : Bent Pedersen

Dato : 13-08-05 09:24

Min sprit-nye Garmin 250 klikker også meget tydeligt. Man kan endda høre
forskel når man skifter frekvens.
Altså, man kan jo ikke høre selve 50 / 200 kHz signalet, men en tydelig
klikken med forskelligt interval, afhængigt af hvilken frekvens den bruger.
Hvorfor den klikker ved jeg ikke.

Bent