Sjov sierra
Fra : Robert Andersen

Dato : 06-08-05 20:27

Har lagt et par billeder i dk.binaer.motor af en Ford Sierra jeg så forleden
(knipset med mobilen, så opløsningen er kun VGA)
Det ligner en almindelig sierra der er blevet parret med en autocamper...
mystisk slæde

- hvordan mon sådan en fætter klarer en dobbelt undvigemanøvre ?

/Robert

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-05 21:40

"Robert Andersen" <rowand@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mystisk slæde
>
> - hvordan mon sådan en fætter klarer en dobbelt undvigemanøvre ?

ca. som en A-klasse, En tidlig nyere Corolla eller en Logan ...

Fra : Robert Andersen

Dato : 06-08-05 22:05

> ca. som en A-klasse, En tidlig nyere Corolla eller en Logan ...

Det minder mig om et statsligt "firma" jeg var ansat i. Vi havde nogle man8
lastbiler, som var blevet påmonteret noget meget tungt udstyr på taget. Det
er 100% sikkert at de vælter ved en dobbelt undvige med over 5 km/t, hvordan
løser man så det ?
- med et klistermærke i kabinen hvor der stod "svingning skal foregå ved lav
fart"....

/Robert

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-08-05 23:10

Robert Andersen wrote:
> [...]
> løser man så det ?
> - med et klistermærke i kabinen hvor der stod "svingning skal foregå ved lav

MAN 8? Var det ikke den der lignede en forvokset LT?

Kørte sådan en engang. Og selv uden last var det en "gyngehest"

--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,

Fra : Robert Andersen

Dato : 07-08-05 09:53

> MAN 8? Var det ikke den der lignede en forvokset LT?
>
> Kørte sådan en engang. Og selv uden last var det en "gyngehest"

http://www.armyvehicles.dk/man8136.htm

sjov lille lastbil i terræn i øvrigt

/Robert

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-05 08:09

| MAN 8? Var det ikke den der lignede en forvokset LT?

Bliver også kaldt "Øglen" fordi den er grim som ind i H.... ;).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-08-05 09:23

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Bliver også kaldt "Øglen" fordi den er grim som ind i H.... ;).

Gælder det så kun militærudgaven, eller også den civile?

Det var den civile jeg kørte i.
(Hos Cirkus Milli kørte vi i Diamond.
(http://www.armyvehicles.dk/diamond968.htm))

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-05 10:35

| Gælder det så kun militærudgaven, eller også den civile?

Det er vist mili-"slang" :).

| (Hos Cirkus Milli kørte vi i Diamond.
| (http://www.armyvehicles.dk/diamond968.htm))

Den er najs..., "gider du ikk lukke døren, det trækker" :))) :
Engine: Hercules RXC 6-cylinder, 8.668 cm3 (529 cubic inches) displacement,
liquid cooled, carburetor.
Horsepower: 106 at 2.300 rpm.
Fuel type: Petrol.
Fuel capacity: 225 liter (50 gallons).
Range: 215 km (134 miles).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-08-05 12:16

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Det er vist mili-"slang" :).

Hos gik de blot under navnet "Gammel Diamond".

> Den er najs..., "gider du ikk lukke døren, det trækker" :))) :

Det sjove kommer når man skal køre i den i en snestorm på tværs.

Der skal man være to til at køre den. Den ene betjener rat og pedaler,
holder venstre hånd op ved siden af ansigtet for at kunne se noget og
læner sig lidt til venstre så man kan se forbi forruden. Den anden
skifter gear.

> Engine: Hercules RXC 6-cylinder, 8.668 cm3 (529 cubic inches) displacement,
> [...]
Og max. 65 km/t.

Men der var ikke mange huller de ikke kunne køre igennem.

Dog fandt min makker ud af det usmarte i at bakke mens man er ved at
hive en anden ind med spillet. Gearkassen flækkede på langs.

Han var så så heldig at han havde fået den anden fri, så han kunne
trække ham hjem til lejeren.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-08-05 22:38

"Robert Andersen" <rowand@get2net.dk> wrote in

> Har lagt et par billeder i dk.binaer.motor af en Ford Sierra jeg så
> forleden (knipset med mobilen, så opløsningen er kun VGA)

Kan du lokkes til at smide dem på en hjemmeside istedet for?

Binære grupper er godt nok noget fanden har skabt

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!

Fra : Henrik B.

Dato : 08-08-05 11:31

> [...]
> forleden (knipset med mobilen, så opløsningen er kun VGA)
> Det ligner en almindelig sierra der er blevet parret med en autocamper...

En sådan "anordning" kan også fåes til saab 99/900.