mystiske indvendige "stenslag"
Fra : kb

Dato : 06-08-05 17:17

Hej

Jeg har netop opdaget noget mystisk med min min mazda 626 fra 88
Der er kommet en del ca 30 små sorte pletter indvendig på ruden i rudens
øverste højre hjørne og så cirka 20 cm ned. Efter at have skravet det
sorte af, er det nu ligesom små stenslag.

Er der en her i gruppen der har en forklaring på dette fænomen?

Er der er sikkerheds mæssig risiko ved at køre med det?

Og er det noget de vil se ondt på ved syn?

på forhånd tak

Klaus

Fra : Michael Hansen

Dato : 06-08-05 17:29

Det skulle vel ikke være gnister fra fx en vinkelsliber! Hvad synsmanden
siger til det, ved jeg dog ikke.

Michael

Fra : kb

Dato : 06-08-05 18:05

Michael Hansen wrote:
> Det skulle vel ikke være gnister fra fx en vinkelsliber! Hvad synsmanden
> siger til det, ved jeg dog ikke.
>
> Michael

Nej det er ikke gnister. Da jeg ikke arbejder med vinkelsliber og slet
ikke inde i bilen Det ligner mere små fastbrændte dyr, men de kan
vel næppe ødelægge ruden

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 06-08-05 18:56

kb skrev:

> Nej det er ikke gnister. Da jeg ikke arbejder med vinkelsliber og slet
> ikke inde i bilen Det ligner mere små fastbrændte dyr, men de kan
> vel næppe ødelægge ruden

Har du haft bilen siden 1988 så du kan sige dig 100% fri for, at der er
arbejdet med vinkelsliber dér.....?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://soren.fischer.as

Fra : Spangkuk

Dato : 06-08-05 19:12

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as.invalid> skrev i

> Har du haft bilen siden 1988 så du kan sige dig 100% fri for, at der er
> arbejdet med vinkelsliber dér.....?

HVIS du kan argumentere for, at der ikke er arbejdet med vinkesliber
i bilen siden 1988, så gætter jeg på, at ruden er ved at gå op i
limningen. En autorude består af 5 lag.

Men jeg tror ikke på det. Jeg hælder til vinkelsliber-teorien.

Spang

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-08-05 08:18

"Spangkuk" <øæøæååæøæ@æøæåæø.dk> skrev i en meddelelse

> HVIS du kan argumentere for, at der ikke er arbejdet med vinkesliber
> i bilen siden 1988, så gætter jeg på, at ruden er ved at gå op i
> limningen. En autorude består af 5 lag.

Så plejer de at blive mælkehvide på et areal.

> Men jeg tror ikke på det. Jeg hælder til vinkelsliber-teorien.

Også jeg.

Fra : Mogens

Dato : 06-08-05 18:55

"kb" <udvikleren@newmail.dk> wrote in message

> Nej det er ikke gnister. Da jeg ikke arbejder med vinkelsliber og slet
> ikke inde i bilen

Har du da ejet bilen siden '88 ?

Fra : Karsten Nilsson

Dato : 06-08-05 19:21

Kan det være muligt at du har kørt gennem noget tjære i forbindelse med vej
arbejde, hvor din blæse har været tændt.

Karsten

Fra : kb

Dato : 06-08-05 20:18

Karsten Nilsson wrote:
> Kan det være muligt at du har kørt gennem noget tjære i forbindelse med vej
> arbejde, hvor din blæse har været tændt.
>
> Karsten
> "kb" <udvikleren@newmail.dk> skrev i en meddelelse

Hej

Jeg har kun haft bilen et halvt år, men disse slag var der ikke ved købet.
Jeg kan meget vel være kørt iggem noget tjære, kan det komme igennem
indsugningen?

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-08-05 20:26

"kb" <udvikleren@newmail.dk> skrev
> Jeg har kun haft bilen et halvt år, men disse slag var der ikke ved købet.
> Jeg kan meget vel være kørt iggem noget tjære, kan det komme igennem
> indsugningen?

Usandsynligt. Tjære har forresten heller ikke for vane at brænde huller i
glas.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : kb

Dato : 07-08-05 09:38

Preben Riis Sørensen wrote:
> "kb" <udvikleren@newmail.dk> skrev

> Usandsynligt. Tjære har forresten heller ikke for vane at brænde huller i
> [...]
Vinkelsliber har jeg ikke brugt, og de mange "stenslag" er kommet inden
for ca 14 dage.

Når man siger at man ikke må have stenslag inden for synsfeltet, hvilket
område taler vi så om? her tænker jeg når bilen skal til syn