>> Hvis en Dremel er uduelig må en vinkelsliber kunne bruges istedet.
>> Bare sådan i mangel af kompressor, sandblæser samt et sted at udføre det.
>> Grunden til jeg tænkte på en Dremel, er at den er knap så stor en
>> grovæder som en vinkelsliber og man kan komme tættere på gummilister
>> e.t.c
Jeg er ret enig i at en dremmel ikke er god til det, med mindre du skærer
meget dybt.
Det er eneste mulighed for at få alle de sorte ormehuller væk.
>
> Hvis du har brug for at gå helt tæt på gummilisterne kan du være næsten
> 100% sikker på at kanten bag gummilisten også trænger til en tur. Faktisk
> er det næsten 100% sikkert at rusten er startet netop her og så har bredt
> sig ud hvor den bliver synlig.
>
> Skal sådan noget lavet ordentlig er det nok svært at undgå at afmontere
> gummilister og ruder.
Jeg kan i den forbindelse anbefale Biltemas punkt sandblæser, den koster
knap 140 kr. har fire forskellige mundstykker, den sviner ikke overhovdet
hvis du holder den tæt til karossen.
Alt sandet suges tilbage i posen. Sandblæsningssand fåes også i Biltema!
Det kræver selvfølgelig at du lige har adgang til en kompressor, de fleste
kender vist en der har en. Sandblæseren kommer i bund hvor der er rust.
Derefter kan du bruge Biltemas rustæder til at grunde med.
Og til sidste spartle og slibe om nødvendigt inde du maler.
NB! Det samme udstyr kan iøvrigt også fåes i Harald Snydeborg.
--
Claus.
www.vwfanatic.dk