Halvdød Ford Transit
Fra : Jimboo

Dato : 05-08-05 20:06

Hej

Da jeg kom hjem fra arbejde igår, parkerede jeg min Transit TD,er fra 1997
som sædvanlig. Da jeg skulle af sted i morges kunne den ikke starte,
starteren kørte bare rundt med motoren, derudover intet. Har en fornemmelse
af at det er tandremmen, da den starter så småt med dieselstart i
indsugningen, nogen der har andre ideer om hvad der er gået galt.

Kurt

Fra : Finn

Dato : 05-08-05 21:26

har prøvet at tandremmen på vores Peugeot 806 2,1D var hoppet et par tænder,
kørte fint da vi stillede den, næsten umulig at starte - men det
lykkedes...damn der stank af diesel...
da den kom på værksted kunne de konstatere at den på en eller anden måde var
hoppet en tand eller 2 over....

Finn

Fra : Jimboo

Dato : 06-08-05 22:02

"Finn" <finn@kkmateriel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lykkedes...damn der stank af diesel...
> da den kom på værksted kunne de konstatere at den på en eller anden måde

Tja, har nu fået den skilt ad, det er ikke tandremmen, det er ikke
forpumpen, dieselpumpen er under 1/2 år, så jeg hælder mest til noget med
elektronikken, men nu må vi se.

Kurt

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-08-05 22:04

Hej!

Jimboo wrote:

> Tja, har nu fået den skilt ad, det er ikke tandremmen, det er ikke
> forpumpen, dieselpumpen er under 1/2 år, så jeg hælder mest til noget med
> elektronikken, men nu må vi se.

Du kunne evt. undersøge sikringsboksen og se om den er ok. Escorter af samme
årgang havde ihvertfald problemer... Om det er dit problem kan jeg dog ikke sige
med sikkerhed.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jimboo

Dato : 07-08-05 06:26

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse > Du kunne
evt. undersøge sikringsboksen og se om den er ok. Escorter af samme
> årgang havde ihvertfald problemer... Om det er dit problem kan jeg dog
> [...]

Ja, det er med i overvejelserne, så det er igang med alt det elektroniske
idag, så nu må vi jo se, det er ikke ligefrem dieselbiler jeg har mest
forstand på, så tak for alle de råd der kommer.

Kurt