Klarlak skaller
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-08-05 15:59

Hejsa

Hvordan retter man nemmest op på en klarlak som er begyndt at skalle af?
Bilen er en bil (!) med en ganske almindelig metalliclakering, altså intet
fancy.

Det er et lille sted på bagsmækken som er problemstedet.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 05-08-05 16:13

Martin Johansen [6000] skrev:

> Hvordan retter man nemmest op på en klarlak som er begyndt at skalle af?
> Bilen er en bil (!) med en ganske almindelig metalliclakering, altså intet
> fancy.

Jeg gætter på at netop dette sted på bilen er blevet omlakeret!

At lakken skaller af skyldes oftest at der er anvendt silikoneholdige
produkter på den gamle lak og at autolakeren ikke har fået renset denne
silikone ordentlig af.

Netop afrensning af silikonerester er ofte en næsten umulig opgave, da
der skal meget lidt til for give problemer.

At rette op på problemet kræver faktisk at der påføres et nyt lag
klarlak og at området forinden er blevet rengjort for silikonerester.

Ovenstående burde være en rigtig god grund til at vælge
lakplejeprodukter uden silikone :)

Mvh
Claus

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-08-05 16:19

Claus Nygaard-Pedersen <nomail@nomail.dk> wrote in

> Jeg gætter på at netop dette sted på bilen er blevet omlakeret!

Nej, men hvis du gætter henad en varmepistol som knolden (læs: jeg) fik for
tæt på så har du ret :)

> At rette op på problemet kræver faktisk at der påføres et nyt lag
> klarlak og at området forinden er blevet rengjort for silikonerester.

Kanon. Det lyder nemt - med de rette midler og ekspertise. Hvem mon klarer
sådan noget uden at grine hele vejen til banken?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-08-05 18:13

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Kanon. Det lyder nemt - med de rette midler og ekspertise. Hvem mon klarer
> sådan noget uden at grine hele vejen til banken?

En autolakerer?, jeg ved ikke om det er et job for ChipsAway el
DentBusteres?. Om prisen er værd at grine af, det er relativt, men der er
sikkert nogen som får sig et "billigt grin" :).

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-08-05 22:09

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in

> En autolakerer?, jeg ved ikke om det er et job for ChipsAway el
> DentBusteres?.

Ja en autolakerer har jeg også fundet ud af i mellemtiden :)

Så skal jeg bare lige have fundet min farvekode så kan jeg få indfarvet
nogle ting samtidig med.

Men for satan jeg hader mig selv for det lige nu... grr det er bitter, men
så kan jeg lære det!

Fra : Brian

Dato : 05-08-05 22:23

Martin Johansen [6000] wrote:

> Men for satan jeg hader mig selv for det lige nu... grr det er
> bitter, men så kan jeg lære det!

Prøvede du at fjerne det gamle skilt og smide et "Aero" på istedet ?

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-08-05 22:41

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:42f3d8e0$0$18640$14726298
@news.sunsite.dk:

> Prøvede du at fjerne det gamle skilt og smide et "Aero" på istedet ?

Jeg sad kun og ventede på dig Brian :)))

Nej jeg går ind for emblemfrie biler, så jeg var såmend bare ved at fjerne
hvad der stod bagpå :)

Og jeg fik dem da fjernet - fik så bare lidt ekstra med :-/

Fra : Brian

Dato : 05-08-05 22:50

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg sad kun og ventede på dig Brian :)))

Jeg sad også og ventede 3 timer på dig i parken - men der kom
sgu ingen Martin

> Nej jeg går ind for emblemfrie biler, så jeg var såmend bare ved at
> fjerne hvad der stod bagpå :)
>
> Og jeg fik dem da fjernet - fik så bare lidt ekstra med :-/

Mine skilte er også pillet af - det gør det så meget sjovere at drøne
fra Grønthandler-racerne

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-08-05 22:56

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:42f3df10$0$18643$14726298
@news.sunsite.dk:

> Jeg sad også og ventede 3 timer på dig i parken - men der kom
> sgu ingen Martin

ROFL!

> Mine skilte er også pillet af - det gør det så meget sjovere at drøne
> fra Grønthandler-racerne

Ja nemlig ja :)

Den gamle ZX'er jeg havde der var der ingen der gad "trække" da jeg havde
de 2,0 skilte på. Efter de røg af troede alle de lige skulle sætte den
franskmand på plads... :)

Fra : Brian

Dato : 06-08-05 13:18

Martin Johansen [6000] wrote:

> Den gamle ZX'er jeg havde der var der ingen der gad "trække" da jeg
> havde de 2,0 skilte på. Efter de røg af troede alle de lige skulle
> sætte den franskmand på plads... :)

Så den ud på en måde så den inviterede til at blive sat på plads ?
Jeg må da indrømme at jeg ikke værdiger ZX'er mange blikke, men
det kan da godt være at de prøver at køre fra mig uden jeg ved af det

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-08-05 13:36

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:42f4aa9e$0$18638$14726298
@news.sunsite.dk:

> Så den ud på en måde så den inviterede til at blive sat på plads ?

Ganske almindelig velpoleret med små 15" alufælge og en ung knøs bag rattet
:)

> Jeg må da indrømme at jeg ikke værdiger ZX'er mange blikke, men
> det kan da godt være at de prøver at køre fra mig uden jeg ved af det

ROFL

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-08-05 08:12

> [...]

> hvad der stod bagpå :)
>
> Og jeg fik dem da fjernet - fik så bare lidt ekstra med :-/

For fremtiden skære du dem af med fiskesnøre, og nulre resterne af vha
terpentin, rensebenz. .

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-08-05 12:36

> For fremtiden skære du dem af med fiskesnøre, og nulre resterne af vha
> terpentin, rensebenz. .

Tak for tip med fiskesnøre!

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 08-08-05 14:30

Martin Johansen [6000] wrote:

> Nej jeg går ind for emblemfrie biler, så jeg var såmend bare ved at fjerne
> hvad der stod bagpå :)

Uha, jeg skal helt sikkert have skiltet tilbage, når jeg engang får
omlakeret den gamle. Det må være et af historiens længste
bagklap-emblemer - målt i antal ord/bogstaver på samme skilt:

"CX 25 GTi Turbo2", kun overgået af "CX 25 Prestige Turbo2" :)

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend