Fiat Ducato 2,8 fra 2002
Fra : WHaP

Dato : 05-08-05 01:39

Hej

købte en ducato fra 2002 i dec, men har næsten ikke haft andet end problemer
med bilen/varevogn. ikke mere end 1 uge efter jeg havde haft vognen begyndte
den at hakke i 3 gear hvorefter forhandleren måtte monterer en ny i på hans
regning til knap 8000

nå men efter dette blev vognen sendt til
service (ved ca 120.000km) for at få et tjek og for at se på hvad jeg
egenlig havde købt fik jeg en regning på et alt for højt beløb ,der blev
udskiftet: bræmseskiver+ kloser, løs ledning i airbag , bære kuler,olie
filter,olie, brænstofilter og jeg skal komme efter dig (dog ikke tandram da
den blev skiftet ved forhandler)

men havde undre mig over hvorfor den kom med et kæmpe knald når man kørte
over et lille hul i vejen eller andet, men tænkte at de ville de jo nok
tjekke ved Fiat.

når men efter at have fået et kæmpe chok over prisen på min regning ja
prisen lå på de 8k, men så tænker man at alt vel er 100% de næste pr år og
jeg kan køre fejlfrit (køre ret meget i bilen)

men ca 2 mrd efter larmer bilen stadig og får en makker til at se på bilen
hvorefter han fortæller mig at begge mine stødæmpere bag er stået af ( de er
dog skiftet SELV)
Syntes den klugger og siger mange mærkelig lyde når jeg drejer ?
Har fiat utorlige mange fejl ? hvad har i oplevet?
Syntes Ducato´en er meget lav foran kan det passe de tidligere ejere har
sæket den ? (kan de sænkes?) eller er fiat normalt lave foan?
er der ikke nogen der har lavet en liste over de meste kendte fejl hos dette
mærke så jeg kan få kikket på disse fejl, nægter at tage ind til fiat og få
samme beløb.

skal siges bilen nu skal snart skal service igen .

WHaP

Fra : Q

Dato : 05-08-05 16:25

"WHaP" <spam1@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
begyndte
> den at hakke i 3 gear hvorefter forhandleren måtte monterer en ny i på

Hvad skiftede forhandleren ?

> [...]
> udskiftet: bræmseskiver+ kloser, løs ledning i airbag , bære kuler,olie
> filter,olie, brænstofilter og jeg skal komme efter dig (dog ikke tandram

Olie, Oliefilter, Bremseskiver, Bremseklodser, brændstoffilter og bærekugler
er sliddele som du kan forvente skal skiftes på etellerandet tidspunkt..
Løse ledninger kan diskuteres om det skyldes slid / vibration eller ej, men
den slags er ikke overraskende

> [...]
> prisen lå på de 8k, men så tænker man at alt vel er 100% de næste pr år og
> jeg kan køre fejlfrit (køre ret meget i bilen)

8000,-... Hmmm... Lyder egentlig ikke så vildt..

Prøver lige at regne sammen for min hiace ( du kan ikke sammenligne priser
med personvogne )

bremsebakker ( sæt ) : 229,-
bremseklodser ( sæt ) : 239,-
bremseskiver ( sæt ): 798,-
brændstoffilter: 98,-
Oliefilter: 89,-
Olie ( 6.5 liter mærkevare 5W40 ): 600,-
bærekugler, sæt 540,- ( de har ikke bærekugler til min model, så jeg fandt
en pris på en ældre model )..

Ialt stumper hos Thansen ( dvs. uoriginale stumper ) for godt 2600,- Gang
prisen med 2 hvis du køber originale stumper ..

Jeg opdagede først bagefter at de også havde stumper til Fiat, men priserne
er ca. de samme..

Tidsforbrug:
bremser: 2 timer
brændstoffilter, olie, oliefilter: 1 time
bærekugler: 2 timer..
fejlfinding på airbag: 0,5 - 5 timer altefter hvor meget han var nødt til at
skille ad..

Mekanikeren skal jo også leve, så der betaler du formentlig 3-500 kr/time
hos en uautoriseret og det dobbelte på et autoriseret værksted

> [...]
> Syntes den klugger og siger mange mærkelig lyde når jeg drejer ?
> Har fiat utorlige mange fejl ? hvad har i oplevet?

Har snakket med en del ducatoejere som nævner generelt ringe kvalitet, men
på den anden side er de jo relativt billige og kører rimeligt godt..

> Syntes Ducato´en er meget lav foran kan det passe de tidligere ejere har
> sæket den ? (kan de sænkes?) eller er fiat normalt lave foan?

Hvis de tidligere ejere har sat stivere fjedre i bag på har du forklaringen
der.... Det gør man fra tid til anden med varevogne der kører med tung
last..

www.mandagsbil.dk og www.bilsyn.dk --> selvbetjening-->Top10

/peter