Enkelt Visker???
Fra : Mikkel R. Pamperin

Dato : 04-08-05 19:06

Hvor finder man en side hvor man kan købe "Enkelt Visker" til bilen....
Altså sådan at man bygger vinduesvisker systemet om så man kun har en visker
i forruden?

/Mikkel R. Pamperin

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-08-05 19:44

Hej!

Mikkel R. Pamperin wrote:

> Hvor finder man en side hvor man kan købe "Enkelt Visker" til bilen....
> Altså sådan at man bygger vinduesvisker systemet om så man kun har en visker
> i forruden?

Kunne du ikke tilpasse en enkeltvisker fra en Mercedes W124? De ser ret seje ud
IMHO - bladet "dykker" lidt midt på ruden for at kunne give lidt ekstra i siden :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mikkel R. Pamperin

Dato : 04-08-05 20:27

Jo det kunne selvfølgelig være det ville kunne lade sig gøre.. Troede bare
man kunne købe et "kit" der var beregnet til sådanne ting... Viskeren skal
sidde i midten af ruden når den ikke bliver brugt, det gør den da ikke på en
Mercedes?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-08-05 20:40

Hej!

Mikkel R. Pamperin wrote:

> [...]
> sidde i midten af ruden når den ikke bliver brugt, det gør den da ikke på en

Come on, vil du virkeligt leve med viskeren i _midten_ af ruden når den ikke
bruges? Det må da være frygteligt irriterende med nedsat udsyn osv.?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Brian

Dato : 04-08-05 20:42

Kim Voss Schrader wrote:

> Come on, vil du virkeligt leve med viskeren i _midten_ af ruden når
> den ikke bruges? Det må da være frygteligt irriterende med nedsat
> udsyn osv.?

Det mener synsmanden nok også....

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-08-05 23:32

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in

> Come on, vil du virkeligt leve med viskeren i _midten_ af ruden når
> den ikke bruges?

Det ser fedt ud så hvorfor ikke?

> Det må da være frygteligt irriterende med nedsat
> udsyn osv.?

Intet bliver nedsat :)

Har selv kørt sådan i over et år ca og man generes absolut ikke af det.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-08-05 06:33

Martin Johansen [6000] skrev:

> Intet bliver nedsat :)

Luftmodstanden?
Hans

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-08-05 16:08

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote in news:42f2f9fc$1$158
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Luftmodstanden?

Nej for den går jo ligepludselig på langs af bladet istedet for tværs :)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-08-05 17:37

Martin Johansen [6000] skrev:

> "Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote in news:42f2f9fc$1$158
> $edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Nej for den går jo ligepludselig på langs af bladet istedet for tværs
> :)

Netop min pointe!?
Hans

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-08-05 22:07

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote in news:42f395a3$0$185
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Netop min pointe!?

Så er vi enige :)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-08-05 22:23

Martin Johansen [6000] skrev:

> "Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote in news:42f395a3$0$185
> $edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Så er vi enige :)

Forhåbentlig
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-08-05 06:26

Kim Voss Schrader skrev:

> Come on, vil du virkeligt leve med viskeren i _midten_ af ruden når
> den ikke bruges? Det må da være frygteligt irriterende med nedsat
> udsyn osv.?

Sig "DTM"
Hans

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 07:00

"Hans Paulin (6310)" skriver:

> Sig "DTM"

De kan sku da heller ikke se noget. Se hvor tit de kører sammen.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-08-05 07:22

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> De kan sku da heller ikke se noget. Se hvor tit de kører sammen.....

Hæ hæ
Hans

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 05-08-05 06:42

> [...]
>
> Come on, vil du virkeligt leve med viskeren i _midten_ af ruden når den
> ikke bruges? Det må da være frygteligt irriterende med nedsat udsyn osv.?

Nej, jeg gad godt nok heller ikke ha' skidtet siddende dér !

Bilen bliver jo ligefrem heller ikke kønnere af det

Mvh.
Brian S Jensen - BMW 525i 24v....med viskerne gemt godt af vejen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-08-05 16:11

"Brian S. Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote in

> Nej, jeg gad godt nok heller ikke ha' skidtet siddende dér !
>
> Bilen bliver jo ligefrem heller ikke kønnere af det

Nu er det heller ikke ligefrem alle biler som er "født" til at se godt ud
med det :)

> Mvh.
> Brian S Jensen - BMW 525i 24v....med viskerne gemt godt af vejen

Hvilket ikke er en af dem - min egen heller ej.

Men Fiat Uno, Citroën ZX osv der ser det cool nok ud. Igen smag og behag.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-08-05 20:43

"Mikkel R. Pamperin" skriver:

> Jo det kunne selvfølgelig være det ville kunne lade sig gøre.. Troede bare
> man kunne købe et "kit" der var beregnet til sådanne ting...

Det kan man sikkert også...

> Viskeren skal
> sidde i midten af ruden når den ikke bliver brugt, det gør den da ikke på en
> Mercedes?

Hvorfor tror du ?

Den hindrer dit udsyn......

(kan du komme gennem syn med en enkeltvisker på din bil ??)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-08-05 23:33

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Den hindrer dit udsyn......

Nopes.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 05:23

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Nopes.

Jo sku da.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-08-05 16:09

> Jo sku da.

Så prøv det og fortæl mig ærligt hvis du bliver generet og dit udsyn
nedsættes.

Holder du stadig på det så vil jeg mene du er for stædig og bare _vil_
vinde diskutionen :)

I så fald er du også voldsomt generet af dit bakspejl samt A-stolper. Har
du afmonteret dem? :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 16:15

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Så prøv det og fortæl mig ærligt hvis du bliver generet og dit udsyn
> nedsættes.

Jeg har prøvet det og jo, mit udsyn generedes af det.

> I så fald er du også voldsomt generet af dit bakspejl samt A-stolper. Har
> du afmonteret dem? :)

Mit bakspjl er tit til gene, men flere gange til gavn, så det beholder
jeg. A stolperne kan jeg ikek leve uden, ellers får jeg forruden over
tæerne.

Klaus (med viskere _under_ rudekant og motorhjælm)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-08-05 16:21

> Jeg har prøvet det og jo, mit udsyn generedes af det.

OK.

> Mit bakspjl er tit til gene, men flere gange til gavn, så det beholder
> jeg.

Vil da mene en centermonteret visker er mere til gavn en gene også?

> A stolperne kan jeg ikek leve uden, ellers får jeg forruden over
> tæerne.

Hmm sidder dine pedaler langt bagude? LOL

> Klaus (med viskere _under_ rudekant og motorhjælm)

Samme her på min nuværende bil og der bliver de - ikke pga. udsyn men pga.
bilen er født sådan.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 16:22

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Vil da mene en centermonteret visker er mere til gavn en gene også?

Nej, men et spejl under forrudekanten der vipper op ser noget underligt
ud.....

> Hmm sidder dine pedaler langt bagude? LOL

Nej, det kommer lige efter ruden er blæst ind og ramt mig i panden, så
glider den ned over tæerne...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-08-05 16:29

> Nej, det kommer lige efter ruden er blæst ind og ramt mig i panden, så
> glider den ned over tæerne...

Ahh på den måde

Fra : Mikkel R. Pamperin

Dato : 04-08-05 21:27

Okey havde ikke lige tænkt på hvad synsmanden ville sige, så dropper det
bare...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-08-05 16:11

"Mikkel R. Pamperin" <Mikkel@MPEntreprise.Dk> wrote in

> Okey havde ikke lige tænkt på hvad synsmanden ville sige, så dropper
> det bare...

Synsmanden skal da bare blande sig helt udenom :))

Alternativt justerer du viskeren til at lægge sig ned når du kører til syn
- tager ikke ret lang tid afhængig af model.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-08-05 18:01

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Synsmanden skal da bare blande sig helt udenom :))

Men det gør han ikke ;))).

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-08-05 22:07

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in news:42f39a62$0
$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Men det gør han ikke ;))).

Det kan han komme til :))

(og nej jeg ved godt de ikke er til at danse med)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-08-05 06:42

"Mikkel R. Pamperin" <Mikkel@MPEntreprise.Dk> skrev i en meddelelse

> Jo det kunne selvfølgelig være det ville kunne lade sig gøre.. Troede bare
> man kunne købe et "kit" der var beregnet til sådanne ting...

Det er et hel.... mas at få den godkendt, gjort lovlig, for viskeren skal
passe til ruden, så et tilstrækkeligt areal bliver "tørret af", samtidig med
at udsynet ikke generes. Nogle få har modificeret deres VW's, så det kan
lade sig gøre, god fornøjelse.

Fra : John Sahl

Dato : 04-08-05 20:45

Mikkel R. Pamperin wrote:
> Hvor finder man en side hvor man kan købe "Enkelt Visker" til
> bilen.... Altså sådan at man bygger vinduesvisker systemet om så man
> kun har en visker i forruden?

Hvad bil er det til? For der findes kits til ombygningen til nogen
biler...

Ellers bare køb en Uno, der er det standard

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Brizz

Dato : 04-08-05 23:57

John Sahl wrote:
> Ellers bare køb en Uno, der er det standard

Ja der skal man bare sidde så skråt på sædet før at den "står i midten"

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 05:24

Brizz skriver:

> Ja der skal man bare sidde så skråt på sædet før at den "står i midten"

Ind til man har løsnet møtrikken, sat armen på plads og spænd igen...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-08-05 15:37

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brizz skriver:

> Ind til man har løsnet møtrikken, sat armen på plads og spænd igen...

Ja og så ellers håbe på at det ikke bliver regnvejr

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - ingen Formel 1 videoer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 16:15

Per Beer Hansen skriver:

> Ja og så ellers håbe på at det ikke bliver regnvejr

Nej, den er god nok, det virker fint....

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-08-05 16:25

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Per Beer Hansen skriver:

> Nej, den er god nok, det virker fint....

Ja ja, når bare det ikke regner

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 16:51

Per Beer Hansen skriver:

> Ja ja, når bare det ikke regner

Forklar, spændte jeg ikke møtrikken igen ?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-08-05 18:18

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Per Beer Hansen skriver:

> Forklar, spændte jeg ikke møtrikken igen ?

Jo det gjorde du, men viskeren vil jo (teoretisk) fortsætte halvt ned over
torpedo og fronthjælm inden den skifter retning tilbage igen.
Realistsik tror jeg bare at den vil sætte sig fast.
Viskerens "virkeområde" (ca. 180 grader på sådan en Uno) bliver jo ikke
mindre af, at du rykker viskerarmen på strålerne, den vil jo gerne stadig
lave en halvcirkel.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 22:04

Per Beer Hansen skriver:

> Jo det gjorde du, men viskeren vil jo (teoretisk) fortsætte halvt ned over
> torpedo og fronthjælm inden den skifter retning tilbage igen.

Neop

> Realistsik tror jeg bare at den vil sætte sig fast.

Nope

> Viskerens "virkeområde" (ca. 180 grader på sådan en Uno) bliver jo ikke
> mindre af, at du rykker viskerarmen på strålerne, den vil jo gerne stadig
> lave en halvcirkel.

Det er ikke viskerarmen der skal flyttes men mellemarmen mellem motor og
visker (under torpedopladen).

Løsnes i toppen af motoren og viskerarm drejes op til lodret og der
spændes igen i toppen af motoren.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-08-05 16:59

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Det er ikke viskerarmen der skal flyttes men mellemarmen mellem motor
> og visker (under torpedopladen).
>
> Løsnes i toppen af motoren og viskerarm drejes op til lodret og der
> spændes igen i toppen af motoren.

Hele debatten gik jo på viskerarm og jeg gik derfor ud fra at det var den vi
talte om, men der tog jeg så fejl

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 05-08-05 02:23

John Sahl wrote:
> Ellers bare køb en Uno, der er det standard

Eller Citroen BX eller CX :)

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-08-05 06:32

Mikkel R. Pamperin skrev:

> Hvor finder man en side hvor man kan købe "Enkelt Visker" til
> bilen.... Altså sådan at man bygger vinduesvisker systemet om så man
> kun har en visker i forruden?

Til min gamle Kadett har jeg tit set reklamer i et tyske blad - "Opel Scene"
e.l.
Hans

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-08-05 07:24

> Hvor finder man en side hvor man kan købe "Enkelt Visker" til bilen....
> Altså sådan at man bygger vinduesvisker systemet om så man kun har en
visker
> i forruden?

Hvor truckeragtigt...

/Jan W Nielsen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-08-05 09:28

Jan W Nielsen wrote:
> Hvor truckeragtigt...

Truckeragtigt?

Så skulle der da være tre i stedet for to.

--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,

Fra : Non-Desperado

Dato : 05-08-05 16:00

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev:

>Truckeragtigt?
>
>Så skulle der da være tre i stedet for to.

Han mente nok gaffeltruckeragtigt... *G*

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-08-05 19:31

Non-Desperado wrote:
> Han mente nok gaffeltruckeragtigt... *G*

Der sidder den jo over ruden. Det er da vist ikke særlig smart hvis man
har tænkt sig at der skal lidt fart på?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-08-05 15:39

Mikkel R. Pamperin wrote:
> Hvor finder man en side hvor man kan købe "Enkelt Visker" til
> bilen.... Altså sådan at man bygger vinduesvisker systemet om så man
> kun har en visker i forruden?

Her kan du måske finde noget du kan bruge:
http://www.duw.de/shop/(yeyzwx45qu25amnv3ses0b55)/listview.aspx?folder=9

Fra : Mikkel R. Pamperin

Dato : 05-08-05 19:19

Hmm... Er en Peugeot 307 jeg skal bruge det til... Kan ikke lige pt finde en
til den