Pletter i lakken efter tur syd på
Fra : Thomas

Dato : 04-08-05 10:45

Hej

Jeg er netop hjemvendt fra Italien, hvor vi havde bilen parkeret i længere
tid i temmelig støvede og varme omgivelser. Efter et ordentligt regnvejr på
vej hjem, sidder der nu nogle små brune pletter på overfladen af lakken. Det
ligner rust men kan fjernes med voks eller hårdhændet brug af vaskebørste.

Jeg er lidt ked at behandle lakken alt for hårdt - kan det evt. fjernes på
anden måde?

Bilen er en Passat 2004.

Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-08-05 10:50

"Thomas" <sasas@wewe.uk> wrote in

> ordentligt regnvejr på vej hjem, sidder der nu nogle små brune pletter
> på overfladen af lakken. Det ligner rust men kan fjernes med voks
> eller hårdhændet brug af vaskebørste.

Mine forældre havde det samme på deres Saab 900 fra 1996.

Jeg blev aldrig klog på hvad det var, men jeg fik det væk med lakrens og
efterfølgende polering.

Det er ikke kommet siden.

Jeg troede først det var massiv rust, men det var det heldigvis ikke.

Min teori er, at det er flyverust, fx. metalpartikler i luften (en som
sliber i metal i nærheden?) og dette så lægger sig på lakken og derved
ruster.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!

Fra : Thomas

Dato : 04-08-05 10:59

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in message

> Jeg blev aldrig klog på hvad det var, men jeg fik det væk med lakrens og
> efterfølgende polering.

Var det lakrens eller polering der fik det væk?
Jeg har lige prøvet med polering, og det kræver en del kræfter for at få alt
væk.

Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-08-05 11:06

> Var det lakrens eller polering der fik det væk?

Lakrensen tog det værste (det er sådan en fortynderagtig en fra Würth altså
uden slibeegenskaber)

Og poleringen tog så det sidste.

> Jeg har lige prøvet med polering, og det kræver en del kræfter for at
> få alt væk.

Ja det gør det. Det er ikke nok bare lige at smøre det på :)) Frem med
knofedtet og klø på :)

Hvis det er det samme du har så skal det nok komme væk.

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-05 16:52

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> "Thomas" <sasas@wewe.uk> wrote in

> Lakrensen tog det værste (det er sådan en fortynderagtig en fra Würth
> altså
> uden slibeegenskaber)

Gætter på det metal man polerer væk sætter
sig i kluden og skal nok 'raspe' nok i sig selv...

Er lakken vedligeholdt og vokset jævnligt,
så bør det være en smal sag at få væk..