Store og små Corollaer!?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-08-05 14:49

Siden Amazon, Rekord og VW 1200 har jeg ikke fulgt så godt med på
bilmarkedet og der er derfor en ting der undrer mig:

I trafikken ser jeg Corollaer på størrelse med både Poloer og (næsten)
Carinaer - er det sådan at man de forskellige årgange kunne vælge en Corolla
i S, M, L og XL osv.?
Hans

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-08-05 15:31

"Hans Paulin (6310)" skriver:

> Siden Amazon, Rekord og VW 1200 har jeg ikke fulgt så godt med på
> bilmarkedet

Jeg havde luret at du var en halvældre fyr, men så meget

> I trafikken ser jeg Corollaer på størrelse med både Poloer og (næsten)
> Carinaer - er det sådan at man de forskellige årgange kunne vælge en Corolla
> i S, M, L og XL osv.?

I mange årgange har du kunnet vælge Corolla "med og uden røv". Du ved
som en golf bliver til en jetta/vento/bora.

Så er corollaen vel i sin 10. udgave for tiden (eller sådan noget) og de
er vokset for hver modelfornyelse. Vupti er en Corolla blevet til en
carine med årene (som en polo er blevet til en golf i størrelse)

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-08-05 15:43

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Jeg havde luret at du var en halvældre fyr, men så meget

> I mange årgange har du kunnet vælge Corolla "med og uden røv". Du ved
> som en golf bliver til en jetta/vento/bora.

Jepz!

> Så er corollaen vel i sin 10. udgave for tiden (eller sådan noget) og
> de er vokset for hver modelfornyelse. Vupti er en Corolla blevet til
> en carine med årene (som en polo er blevet til en golf i størrelse)

Okay - så er det ikke hélt så galt!
Hans

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-08-05 21:17

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Så er corollaen vel i sin 10. udgave for tiden (eller sådan noget) og
> de er vokset for hver modelfornyelse. Vupti er en Corolla blevet til
> en carine med årene (som en polo er blevet til en golf i størrelse)

Hvorfor gør "man" egentlig det?

Var det ikke bedre at bibeholde de originale størrelser, eller overser jeg
et vigtigt punkt her?

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-08-05 22:57

Martin Johansen [6000] skrev:

> Hvorfor gør "man" egentlig det?
>
> Var det ikke bedre at bibeholde de originale størrelser, eller
> overser jeg et vigtigt punkt her?

Større biler = større indtægt - se bare hvordan CocaCola (og andet slik
m.m.) er vokset - fra 0,25 l. til 1,5 l.

Derudover er det vel lavstatus at nedgradere fra Corolla til Starlet - eller
fra Golf til Polo - naboerne ku jo få mistanke om at éns økonomiske status
er blevet forringet
Hans

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-08-05 23:06

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote in

> Større biler = større indtægt - se bare hvordan CocaCola (og andet
> slik m.m.) er vokset - fra 0,25 l. til 1,5 l.

Hvis jeg vil have en større bil så køber jeg storebroren - det behøver
bilmodellen jo ikke vokse for.

Forstår det stadig ikke :)

Hvis jeg kører Polo og mangler plads, så køber jeg en Golf. Polo'en behøver
da ikke vokse.

> Derudover er det vel lavstatus at nedgradere fra Corolla til Starlet -
> eller fra Golf til Polo - naboerne ku jo få mistanke om at éns
> økonomiske status er blevet forringet

Uha ja :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-08-05 23:31

Martin Johansen [6000] wrote:
> [...]
> Forstår det stadig ikke :)
> Hvis jeg kører Polo og mangler plads, så køber jeg en Golf. Polo'en behøver

Jeg tror det skal forståes omvendt.

Man laver modellen lidt størrere, og dyrere (og grimmere ), hver
gang der kommer et modelskift, i sikker forvisning om at det er
modelstørrelsen og ikke prisen der er afgørende for om folk " taber
ansigt" overfor naboerne. Og sikkert for at flå flere penge ud af folk. :-/

--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-08-05 00:31

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in

> [...]
> modelstørrelsen og ikke prisen der er afgørende for om folk " taber
> ansigt" overfor naboerne. Og sikkert for at flå flere penge ud af

Men hvis det er størrelsen så køber man da en større model - det burde ikke
få en til at tabe ansigt.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-08-05 03:13

Martin Johansen [6000] wrote:
> Men hvis det er størrelsen så køber man da en større model - det burde ikke
> få en til at tabe ansigt.

Nogen har jo nok nok at gøre med at følge med prisstigningerne på den
model de nu har.

Men man kunne jo så løse problemet ved at skifte til et amdet mærke.

Fra : Lars Jensen

Dato : 04-08-05 14:49

Finn Guldmann wrote:
> Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg tror det skal forståes omvendt.
>
> Man laver modellen lidt størrere, og dyrere (og grimmere )

Jeg synes nu ikke at Mazda 6 f.eks. er blevet grimmere end den 626 den
afløser :)

Lars B

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-08-05 01:27

Lars Jensen wrote:
> Jeg synes nu ikke at Mazda 6 f.eks. er blevet grimmere end den 626 den
> afløser :)

Jeg syntes nu ellers at den følger trend'en godt nok.

Fra : Lars Jensen

Dato : 05-08-05 15:04

Finn Guldmann wrote:

> Jeg syntes nu ellers at den følger trend'en godt nok.

Du synes den er grimmere end de tidligere modeller? Tak for kaffe :)

Lars B

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-08-05 19:11

Lars Jensen wrote:
> Du synes den er grimmere end de tidligere modeller? Tak for kaffe :)

Ja, og det gælder andre bilmærker også.

F.eks. Passat. Indtil omkring '90 var det en "kasse i bukket plade". Så
kom de med en model som jeg syntes var rimelig flot.

Men seneste model syntes jeg er for meget buer.

(1) http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=723900005&page=1
(2)
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=665000082&page=7
(3)
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=226800536&page=75

(A)
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=494600287&page=1
(Da den kom frem blev den kaldet "fræk" med den forende (Der står sådan
en ude i indkørsel))
(B)
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=249300754&page=16
(Her er den blevet lidt mere rund, men jeg kan ikke lide bagenden.)
(C)
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=143001071&page=53
(Her har de så fået bagenden gjort lidt mere spiselig)
(D)
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=127700068&page=5
(Men her har de bevæget sig ud i exstremerne (IMHO))

Fra : Lars Jensen

Dato : 05-08-05 20:19

Finn Guldmann wrote:

> Ja, og det gælder andre bilmærker også.
>
> F.eks. Passat. Indtil omkring '90 var det en "kasse i bukket plade". Så
> kom de med en model som jeg syntes var rimelig flot.
>
> Men seneste model syntes jeg er for meget buer.

- snip biler på bilbasen-

Uhh, vi bliver nok ikke enige! Jeg er vild med bagenden på 6'eren.

Jeg kan godt se at det er et problem hvis man ikke er til alle de nye
dejlige "buer", men helst vil have skarpe kanter.

Selv kan jeg godt lide det ;)

Lars B

Mazda 6, 2.3 Sport

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-08-05 22:21

Lars Jensen wrote:
> Uhh, vi bliver nok ikke enige! Jeg er vild med bagenden på 6'eren.

Sikkert ikke. Det er jo det her med smag og behag.

> Jeg kan godt se at det er et problem hvis man ikke er til alle de nye
> dejlige "buer", men helst vil have skarpe kanter.

Jeg vil nu ikke sige at jeg er til skarpe kanter.

Men når den smørklump de har designet efter har stået for længe i ovnen
syntes jeg det kan være godt.

En karakteristik kunne være; Et djævelsk grin af for, og det store grin
af bag.

> Selv kan jeg godt lide det ;)

Ellers havde du jo nok heller ikke haft en selv.

Fra : Lars Jensen

Dato : 06-08-05 18:19

Finn Guldmann wrote:

> Sikkert ikke. Det er jo det her med smag og behag.

> Jeg vil nu ikke sige at jeg er til skarpe kanter.

Sådan forstod jeg dine links :)

> Men når den smørklump de har designet efter har stået for længe i ovnen
> syntes jeg det kan være godt.
>
> En karakteristik kunne være; Et djævelsk grin af for, og det store grin
> af bag.

Jeg ved godt hvad du mener.

Jeg er heller ikke "kun" til de runde former. En bil som den nye Celica
kan jeg godt lide, og den er blevet mindre rund...

> Ellers havde du jo nok heller ikke haft en selv.

Deri har du ret :)

Lars B

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-08-05 22:47

Lars Jensen wrote:
> Sådan forstod jeg dine links :)

Nej nej. Ikke skarpe kanter. Men heller ikke "for længe i ovnen".

> Jeg ved godt hvad du mener.
> Jeg er heller ikke "kun" til de runde former. En bil som den nye Celica
> kan jeg godt lide, og den er blevet mindre rund...

Den forende (forklap) passer ikke mig.
Og så syntes jeg ikke det udseende, i øvrigt, passer til 1,8 l. Men når
spec. så siger 192 hypper rimer det lidt bedre.

Fra : Lars Jensen

Dato : 07-08-05 16:56

Finn Guldmann wrote:

> Den forende (forklap) passer ikke mig.

Uha, jeg er vild med den :)

> Og så syntes jeg ikke det udseende, i øvrigt, passer til 1,8 l. Men når
> spec. så siger 192 hypper rimer det lidt bedre.

Jeg er enig.

Udtrykket passer ikke sammen med en bovlam 1,8 motor med 143 Hk.

Lars B

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-08-05 05:18

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Hvorfor gør "man" egentlig det?

Fordi man skal tilbyde lidt mere plads i den nye model..... ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-08-05 09:00

> Fordi man skal tilbyde lidt mere plads i den nye model..... ?

Vil jeg have mere plads end Poloen kan tilbyde mig så køber jeg en Golf :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-08-05 09:12

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Vil jeg have mere plads end Poloen kan tilbyde mig så køber jeg en Golf :)

Jak, men har du en polo (det har du ikke, du må "nøjes" med en SÅB
tilbyder en ny model lidt mere plads (til en lidt højere pris) og
liiidt mere luksus i en bil i "samme størrelse".

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-08-05 10:11

> Jak, men har du en polo (det har du ikke, du må "nøjes" med en SÅB
> tilbyder en ny model lidt mere plads (til en lidt højere pris) og
> liiidt mere luksus i en bil i "samme størrelse".

Jeg må være mærkelig - jeg kan ikke se fidusen for mit vedkomne.

Men det må jo virke, siden de gør det de forskellige producenter :)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-08-05 10:23

Martin Johansen [6000] skrev:

> Jeg må være mærkelig - jeg kan ikke se fidusen for mit vedkomne.

Der er heller ikke tale om at fabrikanterne gør det for *din* skyld - sig
"selvisk"

> Men det må jo virke, siden de gør det de forskellige producenter :)

100% - lige som spam:

Hvor mange % af modtagerne af spam var det nu der købte de tilbudte
produkter
Hans

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-08-05 10:48

> Der er heller ikke tale om at fabrikanterne gør det for *din* skyld -
> sig "selvisk"

Nej nej det er klart :)

> 100% - lige som spam:
>
> Hvor mange % af modtagerne af spam var det nu der købte de tilbudte
> produkter

1% ? Og det er mange penge ud af måske 5millioner mails.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-08-05 12:59

Martin Johansen [6000] skrev:

> Nej nej det er klart :)

> 1% ? Og det er mange penge ud af måske 5millioner mails.

Jeps
Hans

Fra : C. Caspersen

Dato : 03-08-05 17:24

> I trafikken ser jeg Corollaer på størrelse med både Poloer og (næsten)
> Carinaer - er det sådan at man de forskellige årgange kunne vælge en
Corolla
> i S, M, L og XL osv.?

En overgang lignede Toyota Starlet til forveksling en Corolla, der var
krympet i vask.

/Caspersen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-08-05 18:29

C. Caspersen skrev:

> En overgang lignede Toyota Starlet til forveksling en Corolla, der var
> krympet i vask.

Dét kan måske osse ha snydt mig

Som gammel VW-mand ærgrer det mig osse at Toyota slog VW's rekord med "Flest
producerede biler af samme model" via Corollaen, der ikke er så trofast mod
sit oprindelige ophav som Käferen
Hans

Fra : Basil

Dato : 03-08-05 21:29

Hans Paulin (6310) wrote:
> [...]
>
> I trafikken ser jeg Corollaer på størrelse med både Poloer og (næsten)
> Carinaer - er det sådan at man de forskellige årgange kunne vælge en

Nutidens Corolla er i hvert fald en hel del større end mine gamle hhv. KE20
og KE36 modeller.
Jeg tror det er noget med at følge med sit publikum, altså at vokse sig lidt
større, så når familien skal skifte bil og have en der er lidt større, så
kan de bare vælge den med samme navn, så er den i vinkel.
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-05 07:56

On Wed, 3 Aug 2005 15:49:07 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

> [...]
>Carinaer - er det sådan at man de forskellige årgange kunne vælge en Corolla

Cirkuset med Corollaer i flere størrelser begyndte vel omkring 85, da
man tog den model, der hed Tercel (mellemting mellem Corolla og
Starlet) og kaldte den Corolla. Så havde man pludselig en 3-dørs og en
lidt større 4- og 5-dørs model.
I dag har man så igen to størrelser, hvor de ene kaldes Verso. Men det
kunne være skægt at sætte en 85'er Corolla 2-box (den lille model)
overfor en 05'er Verso - der er forskel. For sjov kunne man jo
sammenligne med en Rekord/Granada/Volvo 240 fra midtfirserne.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-08-05 08:04

Ivan Madsen skrev:

snip

> [...]
> overfor en 05'er Verso - der er forskel. For sjov kunne man jo
> sammenligne med en Rekord/Granada/Volvo 240 fra midtfirserne.

Tydeligst så jeg det på mine forældres Passat af en af de 1. årgange - dén
havde ikke meget med Passat af i dag at gøre
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-08-05 08:07

Ivan Madsen skrev:

> [...]
> man tog den model, der hed Tercel (mellemting mellem Corolla og
> Starlet) og kaldte den Corolla. Så havde man pludselig en 3-dørs og en

Jeg lå netop bag en ældre 3-dørs hér forleden - det var dét der udløste
spørgsmålet

(Jeg har nemlig ofte set Corollaer der var så tæt på størrelsen af min
hustrus Carina E at jeg kom i tvivl )
Hans

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 08-08-05 15:51

> [...]
> lidt større 4- og 5-dørs model.
> I dag har man så igen to størrelser, hvor de ene kaldes Verso. Men det

Det sjove er så, at den kommende Corolla (2006/7) efter min opfattelse
kommer til at ligne den nuværende Corolla Verso mere end den nuværende
Corolla. (Ifølge illustration i det nyeste Motor)

Jacob