Jubii, bilen er lige synet
Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 13:41

Så fik jeg lige bilen synet.

Den gik dog ikke igennem uden bemærkninger.
- Fugt i tåbelygter foran.....han anbefalede at jeg lige tog pærene ud og
varmede dem op med en hårtørrer
- Håndbremse strammes......Kablet har åbenbart strukket sig så meget, fordi
der er nye tromler og bakker på og den bremsede PERFEKT
- Nærlys for lavt på højre side......hmmm kunne ikke nå at lave det bedre da
jeg jo lige skulle have H7 pærer i igen og det hele justeres i min skæve
indkørsel. Men lyset i venstra side var ok og jeg har endda kun jus. på
øjemål.

Katalysatoren fungerede stadig upåklagelig efter 300.000 Km.

Han var selv tidl. Ford mekaniker så det første han bemærkede var det
dobbelte udstødning, men sagde ellers at det var helt ok.

Så fik jeg ellers en masse tips til hvor jeg skulle passe på at den ikke
rustede.

Tja og så at jeg skulle have nye fordæk på inden for de næste 1.000 Km.
Det har jeg så også lige fået. Første gange at jeg ikke engang kan huske
hvad det var for et dækmærke jeg har købt.......gosh jeg er ved at blive
gammel

Synet tog 13 min. og jeg blev lettet for 400 Kr + 1600 til 2 dæk. Det er
dyrt at holde ferie

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-08-05 14:23

Tom skriver:

> Så fik jeg lige bilen synet.

Tillykke.

> Den gik dog ikke igennem uden bemærkninger.
> - Fugt i tåbelygter foran.....han anbefalede at jeg lige tog pærene ud og
> varmede dem op med en hårtørrer

Flink fyr....

> [...]
> jeg jo lige skulle have H7 pærer i igen og det hele justeres i min skæve
> indkørsel. Men lyset i venstra side var ok og jeg har endda kun jus. på

Åh nej, endnu en med fuskerpærer ?

> Katalysatoren fungerede stadig upåklagelig efter 300.000 Km.

Havde du ikke regnet med det ?

> Så fik jeg ellers en masse tips til hvor jeg skulle passe på at den ikke
> rustede.

Flink fyr.

Det er sku service at være til syn (det er min opfattelse) når de er
så snakkesagelige og viser interesse for ens bil.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 14:28

> Tom skriver:

> Tillykke.

> Flink fyr....

jow

> Åh nej, endnu en med fuskerpærer ?

Nej da, NU er den med lovlige H7 pærer. Føj en gul farve de har.

> Havde du ikke regnet med det ?

Det er altid spændende når den har så mange Km på bagen. Synsmanden sagde at
den endda lå på samme niveau som andre biler af samme årgang har og at Ford
Danmark har fået en særlig tilladelse til at forurene mere med mondeo her i
danmark. Men at min slet ikke var i nærheden af dette niveau.

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-08-05 14:34

Tom skriver:

> Nej da, NU er den med lovlige H7 pærer. Føj en gul farve de har.

Fårdlys

> [...]
> Danmark har fået en særlig tilladelse til at forurene mere med mondeo her i

Føj

> Men at min slet ikke var i nærheden af dette niveau.

Hvor gammel er den (alder )?

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 14:43

> Tom skriver:

> Fårdlys

Philips 30+

> Føj

Tja Ford har nok ikke kunne få forureningen længere ned og har derfor fået
dispensation på deres typegodkendelse

> Hvor gammel er den (alder )?

1997, så det er 3. gang jeg har været til syn med den.

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-08-05 15:09

Tom skriver:

> 1997, så det er 3. gang jeg har været til syn med den.

Okay, på alder med den golf jeg solgte i foråret. Var til sysn sidste
efterår, der skulle justeres bagbremser og ikke andet. Den blev kørt
ind til syn, uden videre forberedelse (service var 3/4 å siden).

Fra : NS

Dato : 03-08-05 15:27

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> efterår, der skulle justeres bagbremser og ikke andet. Den blev kørt
> ind til syn, uden videre forberedelse (service var 3/4 å siden).

Jeg har da været til syn med en BX fra 1988. Den gik i gennem uden nogen
form for anmærkninger. Så franske biler er åbenbart bedre en tyske...

NS

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-08-05 15:29

NS skriver:

> Jeg har da været til syn med en BX fra 1988. Den gik i gennem uden nogen
> form for anmærkninger. Så franske biler er åbenbart bedre en tyske...

Havde den været på værksted (i gruset) inden ?

Fra : NS

Dato : 03-08-05 19:57

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> NS skriver:

> Havde den været på værksted (i gruset) inden ?
>
> Klaus

Et år tidligere havde jeg skiftet sporestængerne og skiverne bagpå...
ellers ikke noget. Altså almindelige sliddele.

NS

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-08-05 20:50

NS skriver:

> Et år tidligere havde jeg skiftet sporestængerne og skiverne bagpå...
> ellers ikke noget. Altså almindelige sliddele.

Dejligt...

Hvorfor solgte du den ?

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 16:19

"NS" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har da været til syn med en BX fra 1988. Den gik i gennem uden nogen
> form for anmærkninger. Så franske biler er åbenbart bedre en tyske...

Hvor mange Km har den BX gået?

--
Tom

Fra : NS

Dato : 03-08-05 19:58

Tom wrote:

> Hvor mange Km har den BX gået?

Den er så solgt nu, men da jeg solgte den havde den gået ca. 310.000 km.
Det var en 1,9 TRS.

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 15:52

> [...]
> efterår, der skulle justeres bagbremser og ikke andet. Den blev kørt
> ind til syn, uden videre forberedelse (service var 3/4 å siden).

Den Ford jeg kører i strøg også lige igennem,
pånær forureningsniveuet som var for højt,
og så nogle gummislanger til forbremserne som
vendte forkert.
Slangerne blev vendt u/b så da forureningen
faldt fra 5-7 % til ca. 3.4 var den iorden, UDEN
at frekventere et værksted forinden.

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 16:18

> [...]
> efterår, der skulle justeres bagbremser og ikke andet. Den blev kørt
> ind til syn, uden videre forberedelse (service var 3/4 å siden).

Tja jeg er heller ikke stolt af det denne gang, men jeg har faktisk sprunget
ganske let hen over det med service i et godt stykke tid på min. Jeg fik et
mindre chok da der slet ikke var mere olie på pinden og jeg kunne hælde ca.
1½-2 liter i
Så olie er den begyndt at bruge omend det ikke er meget over en 20.000 Km.
Har ikke haft tid til bil, da jeg laver en større husrenovering.....men
alligevel svineri at jeg ikke har gidet kigge efter olie. Det kommer heller
ikke til at ske igen

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-08-05 18:02

Hej!

Tom wrote:
> [...]
> mindre chok da der slet ikke var mere olie på pinden og jeg kunne hælde ca.

Har du undersøgt/skiftet olietrykssensoren i motorblokken? Den har det med at
blive utæt på Zetec-maskinerne...

Sidder på motorblokken op mod torpedopladen og kan kun tilgås fra bunden af
bilen. Koster kun 100,- hos Scaniadam.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 19:24

> Hej!

> Har du undersøgt/skiftet olietrykssensoren i motorblokken? Den har det med
> at blive utæt på Zetec-maskinerne...

Motoren har ikke en dråbe skidt eller olie, så jeg tror det skyldes alm
slidtage. Måske nogle olietyve der kunne tåle en udskiftning om et par
hundrede tusinde Km.

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-08-05 19:26

Hej!

Tom wrote:

> Motoren har ikke en dråbe skidt eller olie, så jeg tror det skyldes alm
> slidtage. Måske nogle olietyve der kunne tåle en udskiftning om et par
> hundrede tusinde Km.

Tja, spørgsmålet er om det nemt kan ses. Men du kan jo prøve at føle efter næste
gang du er under bilen :)

En af mine venners Mondeo begyndte at bruge ret så meget olie lige pludseligt og
det stoppede prompte efter vi skiftede trykmåleren.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 19:30

> [...]
>
> En af mine venners Mondeo begyndte at bruge ret så meget olie lige
> pludseligt og det stoppede prompte efter vi skiftede trykmåleren.

jeg vil kigge efter om et par mdr. når jeg skal igang med den 4. store
undervognbehandling på 5 år.

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-08-05 21:51

Hej!

Tom wrote:
> jeg vil kigge efter om et par mdr. når jeg skal igang med den 4. store
> undervognbehandling på 5 år.

Så vil jeg krydse fingre og håbe du ikke kører den tør inden da. Check olien ofte :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 22:00

> [...]
>
> Motoren har ikke en dråbe skidt eller olie, så jeg tror det skyldes alm
> slidtage. Måske nogle olietyve der kunne tåle en udskiftning om et par

Troede da der var en olielampe i sån' 'deo ?
Sierra'ens lyste jo eet sekundt da jeg drejede
skarpt en dag, og efterflg. så, oliestanden kunne
være betydelig højere.

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 23:59

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> Troede da der var en olielampe i sån' 'deo ?

Det er der også, men den lyser først når der ikke er mere olie tilbage og 2½
liter er jo stadig nok til at smøre det hele

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 15:49

> Så fik jeg lige bilen synet.

Tillykke.
Hvad med hammeren ?
Hvor mange steder gik den igennem.

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 16:21

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> Tillykke.
> Hvad med hammeren ?
> Hvor mange steder gik den igennem.

Han brugte den slet ikke. Det er stadig ganske tydeligt at det rust som
bilen har er ganske lidt i skærmkanten det ene sted og lidt ved bagklappen
når man kigger godt efter. Jeg har jo fået lavet alt rust når det kommer

--
Tom