Service på Ford Focus
Fra : Jesper

Dato : 03-08-05 12:52

Hej,

Jeg har en Ford Focus fra 2000. Jeg er lidt i tvivl om, hvor vidt jeg
skal sende den til stort 120.000 km service eller blot tjekke
olie/bremser selv og så ellers køre videre...

Hvad laver man ved sådan et service? Kan man se en oversigt et eller
andet sted?

Med velig hilsen
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 13:29

"Jesper" <jesper@brejnings.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

>olie/bremser selv og så ellers køre videre...

>Hvad laver man ved sådan et service? Kan man se en oversigt et eller

Du bør låne Haynes bogen til din bil, på biblioteket, eller købe den. Den
beskriver meget godt hvad der skal laves, samt hvordan det gøres.
Hvis du vil holde dig ajour med de ting som bogen måske ikke har med af det
sidste nye viden, så sælges der på ebay og andre steder piratkopier af Ford
TIS cd'en som har servicebulletiner og andet teknisk materiale omkring din
bil.....de koster omkring 3 pund som piratkopier og kan ikke købes hos Ford.
Jeg tror dog der skal laves rimelig meget ved 120.000 Km eftersynet så det
kan helt sikkert betale sig at lave selv hvis man kan. Det ligger helt fast
at det ikke er nok kun at skifte olie og at man så bare kan køre
videre.....der er MEGET mere der skal kontrolleres og evt. udskiftes.
Jeg er rimelig sikker på at alle filtre skal skiftes, bremsevæske skiftes,
kølervæske skiftes, tændrør skiftes og en 30-40 ting der skal kontrolleres.
Men der er STORE besparelser ved at lave det selv, såfremt at man kan.

--
Tom

Fra : ChipMIK

Dato : 03-08-05 13:36

Jesper wrote:
> [...]
> olie/bremser selv og så ellers køre videre...
>
> Hvad laver man ved sådan et service? Kan man se en oversigt et eller

www.etis.ford.com her kan du se hvad der skal laves.

Min tandrem skal eks. først skiftes ved 240.000 ell. 10 år :)

ChipMIK

Fra : Thomas H.

Dato : 03-08-05 13:36

[...]

Tjaa jeg har såmænd haft Escorten hos Ford, enten Scaniadam eller Jacobil,
de har engang i mellem nogle tilbud på service som jeg plejer at være heldig
at ramle ind i : 995,- for et stort service inkl. reservedele, altså
filtre, pakninger osv. ...så gider jeg GODT nok ikke ligge og rode med det
i 3-4 timer, for der er godt nok mange ting der skal checkes, spændes osv.
på de store service.
"Problemet" er selvfølgelig at der næsten altid kommer noget ekstra på,
hjulcylindre f.eks., og bærearme skal jo også skiftes samtidig med
viskerblade på de Ford'er, men det kan man jo så vælge selv at lave, eller
køre til den nærmeste fusker.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-08-05 14:21

Jesper skriver:

> Hvad laver man ved sådan et service? Kan man se en oversigt et eller
> andet sted?

Står det ikke i servicebogen ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe