Volvo v70 2,4 T ... chip
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 02-08-05 18:45

hvor meget kan der rives ud af sådan en fætter med chip og evt. udstødning ?

og hvor i Kbh. gøres det ?

--
Johnny [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Morgan Jones

Dato : 02-08-05 19:13

http://www.bsrab.se/

Er STEDET. Find nogen der monterer deres grej. Elelrs smut en tur til
Sverige. ;)

Mvh Morgan :)

Fra : Mogens

Dato : 02-08-05 19:25

On Tue, 2 Aug 2005 20:12:51 +0200, "Morgan Jones" <morgan@jones.dk>
wrote:

>www.bsrab.se Er STEDET.

Det er Bjørn næppe enig (Volvo T6). Han svarer nok ikke idag, da han
er i Holland. Jég har gode erfaringer med dette firma:
www.samsteffansson.se - som Volvo i Dk har arbejdet sammen med.

Mvh
Mogens

Fra : Morgan Jones

Dato : 02-08-05 19:50

>Han svarer nok ikke idag, da han
> er i Holland.

Det forklarer hvorfor han ikke svarer på mine mails.

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 02-08-05 19:04

fandt dette sted : http://www.turbo-teknik.dk/Chipliste/volvo.html

,em 2,4T er ikke på listen ???

Fra : Niels Bengaard

Dato : 02-08-05 21:00

> [...]
> ¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
> slet FJERNDETTE i mailadr. for direkte mail

Jeg ville satse på
http://web.atechmotor.com/webshop/categories.asp?cID=60&c=25434

Havde jeg råd og ikke automatgear kunne jeg få denne til en Volvo 850.
Steg 7 400hk/570Nm
Renovering motor inkl verdi vevstakar, autotech kolvar, Mod block, 3" avgas
inkl racekat, Byte turbo, Alu intercooler, Sportkoppling, Spridare, Lmm,
Bränslepump, Mappning, Övr mtrl
139.995,00 kr

Niels

Fra : Torben E

Dato : 03-08-05 16:24

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Renovering motor inkl verdi vevstakar, autotech kolvar, Mod block, 3"
> avgas inkl racekat, Byte turbo, Alu intercooler, Sportkoppling, Spridare,

Så er den nu billigere at køre saab

Stage 6 - 400 Hp, 540 Nm Saab 9000 2.3T Aero 225 Hk 94-98

Price: 5 924.87 EUR (excl. VAT) (Stage 6 excl. mounting)

Torben E

Fra : Niels Bengaard

Dato : 03-08-05 17:20

> Så er den nu billigere at køre saab
> Stage 6 - 400 Hp, 540 Nm Saab 9000 2.3T Aero 225 Hk 94-98
> Price: 5 924.87 EUR (excl. VAT) (Stage 6 excl. mounting)
>
> Torben E

Man får hvad man betaler for er min erfaring. Hvad indeholder det sæt du
refererer til af udstyr og arbejde?
Autotechs trimmede Volvo 850 modeller er mig bekendt hurtigst i forhjulstræk
med turbo i Sverige, 10,91 og 226 kmh. Ret mig hvis jeg tager fejl, tiderne
forbedres jo løbende.

Ved mildere tuninger tilbyder eks. BSR samme effekt med færre ændringer end
Autotech på mange produkter, så kan man undre sig over hvordan det kan lade
sig gøre, men effekten er der nok kun kortvarigt og holdbarheden derefter.
Effekttal er taknemmelige at arbejde med.

Niels

Fra : Torben E

Dato : 03-08-05 20:36

> Man får hvad man betaler for er min erfaring. Hvad indeholder det sæt du
> refererer til af udstyr og arbejde?

Nok til at det holder spøg til side så er prisforskellen pga. saaben
ikke
skal have krumtap /pejlstænger /stempler skiftet for at klare 400 hk,
forøvrigt skal de heller ikke skiftes for 500 hk sættet til under 10 000
euro.

Du kan se specs på maptun´s hjemmeside.
www.maptun.com

> Autotechs trimmede Volvo 850 modeller er mig bekendt hurtigst i
> forhjulstræk med turbo i Sverige, 10,91 og 226 kmh. Ret mig hvis jeg tager
> fejl, tiderne forbedres jo løbende.

Det gør du, sidste år var hurtigste FWD en 93ng med 10.88, i år kørte
den 10.71 ved første arrangement, og det var med en brækket
hånd på gearskiftet.

Det er de.

Torben E

Fra : jakob

Dato : 04-08-05 10:39

> [...]
forhjulstræk
> med turbo i Sverige, 10,91 og 226 kmh. Ret mig hvis jeg tager fejl,

Nordictuning, der tuner saab, har slået ovenstående med et par
hundrededele... 10.88 s
http://ftp.nordictuning.com/src/movies/saab_93_25t_gt-04_spon.wmv

http://www.nordictuning.se/se/9-3_25t_gt_concept-nordic.htm

Mvh Jakob

Fra : Niels Bengaard

Dato : 04-08-05 16:13

> forhjulstræk
> tiderne
>>

> Nordictuning, der tuner saab, har slået ovenstående med et par
> [...]

Er det mig der tager fejl, eller kører den ikke i samme klasse, som den
Volvo jeg hentyder til?
Volvoen kører i forhjulstræk med turbo for "standardbiler" som er
indregistreret og kører med E godkendte dæk osv. Den Saab ser mere ud som en
dragster på slicks.

Volvoen kører normalt mod PA Johannsons Saab, og han er mig bekendt ikke
kommet under 11 sek endnu.

Niels

Fra : Torben E

Dato : 04-08-05 22:14

> [...]
> Volvoen kører i forhjulstræk med turbo for "standardbiler" som er
> indregistreret og kører med E godkendte dæk osv. Den Saab ser mere ud som

Der bliver jeg dig et svar skyldig, jeg mener den kører i
klassen "Max street" , men jeg vil næsten garantere dig for
at volvoen ikke kørte på mønstrede dæk.

Torben E

Fra : Niels Bengaard

Dato : 04-08-05 22:26

> Der bliver jeg dig et svar skyldig, jeg mener den kører i
> klassen "Max street" , men jeg vil næsten garantere dig for
> at volvoen ikke kørte på mønstrede dæk.
>
> Torben E

I den klasse Volvoen er med i skal dækkene være E godkendte og altså
godkendte til gadebrug, så lidt mønster er der. Samme regler gælder ved DHB.
Man kan jo købe slicks med mønster idag hvis man vil, men de er jo lidt
halvdyre.

Men ok, der er tæt løb mellem Volvo og Saab i de forskellige klasser. Det er
måske ikke så meget et spørgsmål om 500 eller 550 hk længere, men hvem der
kan lave den bedste start.

Niels

Fra : Henrik B.

Dato : 08-08-05 14:04

> [...]

> DHB.
> Man kan jo købe slicks med mønster idag hvis man vil, men de er jo lidt

Saab'en kører på gadeslick's = også E-godkendte.