DAB Radio problemer
Fra : JimR

Dato : 02-08-05 11:31

Jeg har installeret en Blaupunkt Woodstock 53 DAB Radio i bilen med original
Blaupunkt antenne monteret korrekt i forruden.

Ca. hver 32. sekund siger den BIP og mister signalet kortvarigt, det er til
at blive idiot af at høre på. Der er ingen problemer på FM Radio eller CD.

Er der nogen der har en idé til hvad det kan skyldes?

JimR

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-05 11:57

> [...]
> at blive idiot af at høre på. Der er ingen problemer på FM Radio eller CD.
>
> Er der nogen der har en idé til hvad det kan skyldes?

JEPS, det ved jeg tryk på traff knappen nede i højre hjørne, det er
trafikmelding den ikke kan finde og bipper derfor, man bliver sindsyg indtil
man lige finder ud af det hehe..

Mvh
Morten **DAB 54 med tag DAB antenne**

Fra : JimR

Dato : 02-08-05 12:18

Ahhh, mange tak !

Nu var jeg lige så glad for at kunne høre ROCK i timevis uden de forbistrede
reklamer.

JimR

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-05 12:21

> Ahhh, mange tak !
>
> Nu var jeg lige så glad for at kunne høre ROCK i timevis uden de
forbistrede
> reklamer.

hehe det var så lidt
Tror at vi alle til at starte med stillede det spørgsmål, man blev jo
vanvittig af de bib )

Mvh
Morten

Fra : Flemming

Dato : 02-08-05 18:18

Juel wrote:

> hehe det var så lidt
> Tror at vi alle til at starte med stillede det spørgsmål, man blev jo
> vanvittig af de bib )

hehe, jeg ringede ind til support og han viste pudsigt nok, lige hvad det
var jeg snakkede om.. *LOL*

Mvh. Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-05 23:32

> hehe, jeg ringede ind til support og han viste pudsigt nok, lige hvad det
> var jeg snakkede om.. *LOL*

hehe ja det forstår man jo ikke hehehe

Fra : Henrik B.

Dato : 08-08-05 14:05

"Juel" <xsnabelastarchild.dk> skrev i en meddelelse

> hehe ja det forstår man jo ikke hehehe

Endnu én af tåbelighederne ved Blaupunkt'erne.

Fra : Brian Skaarup

Dato : 02-08-05 12:03

JimR wrote:

> Ca. hver 32. sekund siger den BIP og mister signalet kortvarigt, det er til
> at blive idiot af at høre på. Der er ingen problemer på FM Radio eller CD.
>
> Er der nogen der har en idé til hvad det kan skyldes?
Det er fordi der ikke sendes traffic information på DAB kanalerne (som
der går på FM) og dette advarer radioen så om på denne måde. Tryk på
traffic knappen så holder det op

Fra : Henrik B.

Dato : 08-08-05 14:06

"Brian Skaarup" <bs@nocannedmeat.edbgruppen.dk> skrev i en meddelelse

> Det er fordi der ikke sendes traffic information på DAB kanalerne (som der
> går på FM) og dette advarer radioen så om på denne måde. Tryk på traffic
> knappen så holder det op

Ja, og så skal man lige huske at trykke traffic "på" igen, når man skifter
til en kanal med trafikmeldinger. Hvis man altså vil have noget som helst ud
af den smarte funktion.