/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Biodiesel eller valgflæsk ?
Fra : Q


Dato : 02-08-05 07:47

Nu er de sku begyndt at snakke om at sænke afgiften på biologisk brændstof..
Om det bliver til noget er ikke til at sige, men man har vel lov at håbe..

http://politik.tv2.dk/article.php/2679819.html

Til info skal vi betale 248 øre/liter i afgift for den rapsolie vi hælder i
tanken... Til sammenligning betaler vi godt 278 øre/liter i afgift på alm.
diesel...
Forskellen er at rapsolien er fritaget for CO2-afgift, men det batter sku
ikke rigtigt hvis folk skal have en chance for at forrente en ændring i
bilens motor ( ombygningskittet koster godt 800 Euro + mont. til min Hiace)

Decideret biodiesel vil formentlig også blive omfattet af afgiftslempelsen..
Biodiesel er planteolie som er behandlet kemisk, så det har noget nær samme
egenskaber som alm. diesel og kan fyldes på bilen uden ombygning..

Vi kan da håbe på at der sker noget med dette, og det ikke bare er tom snak
fra politikernes side..

/peter



 
 
Claus (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Claus


Dato : 02-08-05 19:57


"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse
news:QDEHe.63128$Fe7.202893@news000.worldonline.dk...
| Nu er de sku begyndt at snakke om at sænke afgiften på biologisk
brændstof..
| Om det bliver til noget er ikke til at sige, men man har vel lov at håbe..
|

Ja, gad vide hvornår det kommer? Med de oliepriser der er nu må margenen for
hvornår det kan betale sig komme tættere og tættere på. Gad vide om det var
noget man skulle regne på?

Har lige været igennem Østrig. Her var biodiesel halv pris af diesel. Det
ville dælme være dejligt men nok ikke realistisk uden politisk hjælp.

Når så de folkevalgte ind imellem snakker om at købe CO2 kvoter i udlandet
løber det mig koldt ned af ryggen. Hvorfor, når man nu har muligheden for at
køre på et CO2 neutralt brændstof?

Just my two cents...

/Claus



Jørgen M. Rasmussen (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 02-08-05 20:20


"Claus" <4xc@SLETmidtfyn.net> skrev i en meddelelse

> Ja, gad vide hvornår det kommer?

Snart, EU har pålagt DK. at mindst 3% af forbruget skal være bio.brændsel
..Dvs. raps,alkohol etc.... .

Gad vide om det var
> noget man skulle regne på?
>
Men den afgifts-policy som DK. har, er det vist spildt arb. ;).

Hvorfor, når man nu har muligheden for at
> køre på et CO2 neutralt brændstof?
>
Fordi så kommer der ikke Kr. i kassen, men nu har de, som skrevet, fået
"vredet armen rundt"- gad vide hvor de vil finde de penge, som skal lukke
hullet i budgettet? ;)).



Bo Andersen (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Bo Andersen


Dato : 02-08-05 21:18

>> Ja, gad vide hvornår det kommer?
>
> Snart, EU har pålagt DK. at mindst 3% af forbruget skal være bio.brændsel
> .Dvs. raps,alkohol etc.... .
>
> Gad vide om det var
>> noget man skulle regne på?
>>
> Men den afgifts-policy som DK. har, er det vist spildt arb. ;).
>
> Hvorfor, når man nu har muligheden for at
>> køre på et CO2 neutralt brændstof?
>>
> Fordi så kommer der ikke Kr. i kassen, men nu har de, som skrevet, fået
> "vredet armen rundt"- gad vide hvor de vil finde de penge, som skal lukke
> hullet i budgettet? ;)).

Politikken i DK er at biobrændsel kører nogle kraftværker på, derved sparer
man de fordyrrende processor (pressning, raffinering af raps-olie, transport
frem og tilbage)
Så derved opretholder man EU kravet til biobrænsel og man kan fastholde
brændstofafgiften.
Men allerede nu kan do jo bare købe rapsolie og hælde på din bil og sige du
har
betalt afgift. (Alm. forkammer olie-brændere kan køre på 30-50% blanding
uden konvertering)
Mange gange er det endda billigere at hente den i Fakta/Netto.

-Bo-



Jørgen M. Rasmussen (03-08-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 03-08-05 04:38


"Bo Andersen" <qwertydotcom@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mange gange er det endda billigere at hente den i Fakta/Netto.
>
Ja det er barokt at først betales landmanden for at lade være med at dyrke
andet, og så sender man penge ud af landet for at indkøbe erstatnings
brændstof/ Co2 kvote.



Preben Riis Sørensen (03-08-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 03-08-05 15:15


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev
> Ja det er barokt at først betales landmanden for at lade være med at dyrke
> andet, og så sender man penge ud af landet for at indkøbe erstatnings
> brændstof/ Co2 kvote.

Nu skal du altså ikke komme her og blande sund fornuft og politik sammen!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Jørgen M. Rasmussen (03-08-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 03-08-05 17:14


"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Nu skal du altså ikke komme her og blande sund fornuft og politik sammen!
> --
Undskyld, BE-BE ;).



Bo Andersen (03-08-2005)
Kommentar
Fra : Bo Andersen


Dato : 03-08-05 20:50

>> Mange gange er det endda billigere at hente den i Fakta/Netto.
>>
> Ja det er barokt at først betales landmanden for at lade være med at dyrke
> andet, og så sender man penge ud af landet for at indkøbe erstatnings
> brændstof/ Co2 kvote.

Nej, nej han betales *også* for at dyrke rapsen, da det er non-food
og så kan man få tilskud......

-Bo-



Q (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Q


Dato : 02-08-05 23:08


"Claus" <4xc@SLETmidtfyn.net> skrev i en meddelelse
news:154b8$42efc236$3e3d863b$18804@news.arrownet.dk...
>
> Ja, gad vide hvornår det kommer? Med de oliepriser der er nu må margenen
for
> hvornår det kan betale sig komme tættere og tættere på. Gad vide om det
var
> noget man skulle regne på?

Rapsolien koster 5-7 kr/liter incl. afgift altefter hvor store mængder du
tager..
Dvs. du sparer da mindst 1,20 /liter lige nu, men til gengæld skal du
forrente en mindre ombygning af bilen, etablere en "tankstation" hjemme* og
regne med at købe mindst 1000 liter olie ad gangen før det kan svare sig..
Jeg regnede det ud for min bil, og kom frem til at det ville tage godt 3 år
at hive penge til ombygning mv. hjem, og det er IMO for lang tid..

* Tankstationen kan f.eks være en palletank og en elektrisk pumpe, så du kan
fylde på bilen hjemme..

> Har lige været igennem Østrig. Her var biodiesel halv pris af diesel. Det
> ville dælme være dejligt men nok ikke realistisk uden politisk hjælp.

Nu skal du huske at bruge de rigtige argumenter:

<hjemmestrikket uldtrøje og fodformede sandaler ON>

"Det ville dælme være dejligt hvis vi herhjemme blev skubbet mod et mere
miljøvenligt brændstof fordi det er billigere. Prisen spiller nu ikke den
store rolle, men når det nu alligevel koster 248 øre mindre pr. liter er der
da slet ikke nogen grund til at smadre vores økosystem"

<hjemmestrikket uldtrøje og fodformede sandaler OFF>

Jeg tror ikke dem i de fordformede sandaler inde på christiansborg vil kæmpe
vores sag hvis det bare er fordi vi vil have billigere brændstof..

På den anden side er det også de fodformede, som aktivt deltager i "bilerne
ud af byen" kampagner, opfører sig som militante cyklister osv.

> Når så de folkevalgte ind imellem snakker om at købe CO2 kvoter i udlandet
> løber det mig koldt ned af ryggen. Hvorfor, når man nu har muligheden for
at
> køre på et CO2 neutralt brændstof?

Der kan være noget med økonomi i det.... Det kan godt være at det koster
mindre at købe CO2 kvoter end det gør at "misse" afgiften på biologisk
brændsel..

/peter, som kører rundt med 10 kg palmekerneolie mixet med 60 liter diesel i
tanken ligenu..



Thunderbird [7100] (08-08-2005)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 08-08-05 17:51

On Tue, 2 Aug 2005 08:47:09 +0200, "Q" <Q@Q.Q> wrote:

>Nu er de sku begyndt at snakke om at sænke afgiften på biologisk brændstof..
>Om det bliver til noget er ikke til at sige, men man har vel lov at håbe..
>
>http://politik.tv2.dk/article.php/2679819.html
>
>Til info skal vi betale 248 øre/liter i afgift for den rapsolie vi hælder i
>tanken... Til sammenligning betaler vi godt 278 øre/liter i afgift på alm.
>diesel...
>Forskellen er at rapsolien er fritaget for CO2-afgift, men det batter sku
>ikke rigtigt hvis folk skal have en chance for at forrente en ændring i
>bilens motor ( ombygningskittet koster godt 800 Euro + mont. til min Hiace)
>
>Decideret biodiesel vil formentlig også blive omfattet af afgiftslempelsen..
>Biodiesel er planteolie som er behandlet kemisk, så det har noget nær samme
>egenskaber som alm. diesel og kan fyldes på bilen uden ombygning..

Biodiesel er nok afgiftspålagt, men kan man/vi det lavet sådan at vores
biler kan jkører på rå koldpresset rapsolie så burde det ikke være
afgifgtspålagt da det ikke er at sammenligne med et brændstof.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Q (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Q


Dato : 09-08-05 09:59


"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
news:ma3ff1l1627ohmtjv5ci7hfjm14i27iu9m@4ax.com...
> On Tue, 2 Aug 2005 08:47:09 +0200, "Q" <Q@Q.Q> wrote:
>
> >Decideret biodiesel vil formentlig også blive omfattet af
afgiftslempelsen..
> >Biodiesel er planteolie som er behandlet kemisk, så det har noget nær
samme
> >egenskaber som alm. diesel og kan fyldes på bilen uden ombygning..
>
> Biodiesel er nok afgiftspålagt, men kan man/vi det lavet sådan at vores
> biler kan jkører på rå koldpresset rapsolie så burde det ikke være
> afgifgtspålagt da det ikke er at sammenligne med et brændstof.

Du skal betale 248.5 øre + moms i afgift af den rapsolie du fylder på
bilen.. Pt slipper vi altså kun for CO2 afgift ved at køre på rapsolie, og
de 30 øre / liter er ikke helt nok til at der er økonomi i at tanke
rapsolie.. PT tror jeg faktisk det er billigere at tanke diesel søndag
aften, hvis man kan nøjes med det..

/peter



Thunderbird [7100] (10-08-2005)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 10-08-05 01:14

On Tue, 9 Aug 2005 10:59:11 +0200, "Q" <Q@Q.Q> wrote:

>
>"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
>news:ma3ff1l1627ohmtjv5ci7hfjm14i27iu9m@4ax.com...
>> On Tue, 2 Aug 2005 08:47:09 +0200, "Q" <Q@Q.Q> wrote:
>>
>> >Decideret biodiesel vil formentlig også blive omfattet af
>afgiftslempelsen..
>> >Biodiesel er planteolie som er behandlet kemisk, så det har noget nær
>samme
>> >egenskaber som alm. diesel og kan fyldes på bilen uden ombygning..
>>
>> Biodiesel er nok afgiftspålagt, men kan man/vi det lavet sådan at vores
>> biler kan jkører på rå koldpresset rapsolie så burde det ikke være
>> afgifgtspålagt da det ikke er at sammenligne med et brændstof.
>
>Du skal betale 248.5 øre + moms i afgift af den rapsolie du fylder på
>bilen.. Pt slipper vi altså kun for CO2 afgift ved at køre på rapsolie, og
>de 30 øre / liter er ikke helt nok til at der er økonomi i at tanke
>rapsolie.. PT tror jeg faktisk det er billigere at tanke diesel søndag
>aften, hvis man kan nøjes med det..

hmm, kan bare ikke passe at de kan ligge afgift på ren, rå rapsolie som
slet ikke er blevet forædlet med additiver. Og det er netop det at
folkecentret er ude efter. At den skal kunne bruges rent uden additiver.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Q (10-08-2005)
Kommentar
Fra : Q


Dato : 10-08-05 01:40


"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
news:6ghif115t7kbpu6bh9q8cteo87irmdhdsh@4ax.com...

>
> hmm, kan bare ikke passe at de kan ligge afgift på ren, rå rapsolie som
> slet ikke er blevet forædlet med additiver. Og det er netop det at
> folkecentret er ude efter. At den skal kunne bruges rent uden additiver.

Ikke destomindre får du samme melding fra Told/skat som jeg lige har givet
dig... Folkecentret siger det samme..... Det giver ikke mening, men sådan er
det altså... Der er selvfølgelig rig mulighed for at fuske med det, men du
risikerer bare at told/skat gætter sig til hvor meget rapsolie du har brændt
af og fastsætter en afgift og bøde ud fra det beløb..

/peter



Thunderbird [7100] (10-08-2005)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 10-08-05 23:59

On Wed, 10 Aug 2005 02:40:28 +0200, "Q" <Q@Q.Q> wrote:

>
>"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
>news:6ghif115t7kbpu6bh9q8cteo87irmdhdsh@4ax.com...
>
>>
>> hmm, kan bare ikke passe at de kan ligge afgift på ren, rå rapsolie som
>> slet ikke er blevet forædlet med additiver. Og det er netop det at
>> folkecentret er ude efter. At den skal kunne bruges rent uden additiver.
>
>Ikke destomindre får du samme melding fra Told/skat som jeg lige har givet
>dig... Folkecentret siger det samme..... Det giver ikke mening, men sådan er
>det altså... Der er selvfølgelig rig mulighed for at fuske med det, men du
>risikerer bare at told/skat gætter sig til hvor meget rapsolie du har brændt
>af og fastsætter en afgift og bøde ud fra det beløb..

Det jeg skrev er så mere eller minder ren afskrift fra Folkecentres side
af :S
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Christian B. Andrese~ (23-08-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 23-08-05 11:49


"Q" <Q@Q.Q> wrote in message
news:QDEHe.63128$Fe7.202893@news000.worldonline.dk...
> Nu er de sku begyndt at snakke om at sænke afgiften på biologisk
brændstof..
> Om det bliver til noget er ikke til at sige, men man har vel lov at håbe..
>
> http://politik.tv2.dk/article.php/2679819.html
>
> Til info skal vi betale 248 øre/liter i afgift for den rapsolie vi hælder
i
> tanken... Til sammenligning betaler vi godt 278 øre/liter i afgift på alm.
> diesel...
> Forskellen er at rapsolien er fritaget for CO2-afgift, men det batter sku
> ikke rigtigt hvis folk skal have en chance for at forrente en ændring i
> bilens motor ( ombygningskittet koster godt 800 Euro + mont. til min
Hiace)
>
> Decideret biodiesel vil formentlig også blive omfattet af
afgiftslempelsen..
> Biodiesel er planteolie som er behandlet kemisk, så det har noget nær
samme
> egenskaber som alm. diesel og kan fyldes på bilen uden ombygning..
>
> Vi kan da håbe på at der sker noget med dette, og det ikke bare er tom
snak
> fra politikernes side..

Så skal jeg have lave forpagtningsaftalen på vores 4 Ha om fra vårbyg til
raps


--
mvh / regards Cruise music: http://yee-haw.dk
Christian
(som d. 12/7-2005 blev far til endnu en lille pige,
3650 g og 54 cm)



Klaus D. Mikkelsen (23-08-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-08-05 12:03

"Christian B. Andresen" skriver:
>
> Så skal jeg have lave forpagtningsaftalen på vores 4 Ha om fra vårbyg til
> raps


ROFL

Få nu gemt noget energi fra din gamle "vindrose" i stedet...

> (som d. 12/7-2005 blev far til endnu en lille pige,
> 3650 g og 54 cm)

Så barsel + ferie har holdt dig væk fra news så længe......

Tillykke

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Christian B. Andrese~ (23-08-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 23-08-05 13:43


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:430B0275.C0038213@du.kan.finde.den...
> "Christian B. Andresen" skriver:
> >
> > Så skal jeg have lave forpagtningsaftalen på vores 4 Ha om fra vårbyg
til
> > raps
>
>
> ROFL
>
> Få nu gemt noget energi fra din gamle "vindrose" i stedet...

Nej, den skal væk.
Vil du have den ?

> > (som d. 12/7-2005 blev far til endnu en lille pige,
> > 3650 g og 54 cm)
>
> Så barsel + ferie har holdt dig væk fra news så længe......

5 uger )

> Tillykke

Mange tak.


--
mvh / regards Cruise music: http://yee-haw.dk
Christian
(som d. 12/7-2005 blev far til endnu en lille pige,
3650 g og 54 cm)



Klaus D. Mikkelsen (23-08-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-08-05 13:52

"Christian B. Andresen" skriver:
>
> Nej, den skal væk.'

Hvorfor ?

> Vil du have den ?

Det bliver vældigt upopulært i Hammel midtby, så ellers tak.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Christian B. Andrese~ (23-08-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 23-08-05 14:10


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:430B1BDA.8592975D@du.kan.finde.den...
> "Christian B. Andresen" skriver:
> >
> > Nej, den skal væk.'
>
> Hvorfor ?

Som det vist er dig bekendt virker den jo ikke, så den skal laves i
generatoren.
Desuden laver den nogle trælse lyde når den krøjer under kraftig vind.
Derudover er der jo årlig service, så det holder ikke.
Og vi vil ikke have at den falder ned.

> > Vil du have den ?
>
> Det bliver vældigt upopulært i Hammel midtby, så ellers tak.

OK, du slipper.


--
mvh / regards Cruise music: http://yee-haw.dk
Christian
(som d. 12/7-2005 blev far til endnu en lille pige,
3650 g og 54 cm)



Klaus D. Mikkelsen (23-08-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-08-05 14:18

"Christian B. Andresen" skriver:
>
> Som det vist er dig bekendt virker den jo ikke, så den skal laves i
> generatoren.

Okay, du mangler adgang til billige stumper......

> Desuden laver den nogle trælse lyde når den krøjer under kraftig vind.

LOL


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Christian B. Andrese~ (23-08-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 23-08-05 14:25


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:430B21F6.D8A3257@du.kan.finde.den...
> "Christian B. Andresen" skriver:
> >
> > Som det vist er dig bekendt virker den jo ikke, så den skal laves i
> > generatoren.
>
> Okay, du mangler adgang til billige stumper......

Det er nu nok ikke problemet, mere billig arbejdskraft. Jeg kan ikke lave
det hele selv.

> > Desuden laver den nogle trælse lyde når den krøjer under kraftig vind.
>
> LOL

En uheldig egenskab ved en vindmølle ikke ?


--
mvh / regards Cruise music: http://yee-haw.dk
Christian
(som d. 12/7-2005 blev far til endnu en lille pige,
3650 g og 54 cm)



Klaus D. Mikkelsen (23-08-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-08-05 15:13

"Christian B. Andresen" skriver:
>
> En uheldig egenskab ved en vindmølle ikke ?

Faktisk - nej kun når der er fejl på den...



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Christian B. Andrese~ (24-08-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 24-08-05 07:44


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:430B2ED8.9E326C2A@du.kan.finde.den...
> "Christian B. Andresen" skriver:
> >
> > En uheldig egenskab ved en vindmølle ikke ?
>
> Faktisk - nej kun når der er fejl på den...

Det tyder det på.


--
mvh / regards Cruise music: http://yee-haw.dk
Christian
(som d. 12/7-2005 blev far til endnu en lille pige,
3650 g og 54 cm)



Non-Desperado (24-08-2005)
Kommentar
Fra : Non-Desperado


Dato : 24-08-05 08:31

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev:

>(som d. 12/7-2005 blev far til endnu en lille pige,
> 3650 g og 54 cm)

Tillykke, men hun er lille nu, men når hun er udvokset....

Jeg havde netop de samme fødselsdata og jeg er 1,90 m og vejer
100+ kg.......

Men måske er der forskel på kønnene. (Det må vi da håbe *G*)

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.
Jo mindre vi ved, desto mindre glemmer vi.
Jo mindre vi glemmer, desto mere ved vi...

Christian B. Andrese~ (24-08-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 24-08-05 09:03


"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
wrote in message news:4h5og1tdm84maolcb80v7d9sithum0l9qj@4ax.com...
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev:
>
> >(som d. 12/7-2005 blev far til endnu en lille pige,
> > 3650 g og 54 cm)
>
> Tillykke, men hun er lille nu, men når hun er udvokset....

Så skal jeg have taget et jagttegn inden. Vi har 2 piger.

> Jeg havde netop de samme fødselsdata og jeg er 1,90 m og vejer
> 100+ kg.......

OK

> Men måske er der forskel på kønnene. (Det må vi da håbe *G*)

Jow lidt


--
mvh / regards Cruise music: http://yee-haw.dk
Christian
(som d. 12/7-2005 blev far til endnu en lille pige,
3650 g og 54 cm)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste