MB C-klasse på gule plader?
Fra : Steen F.

Dato : 01-08-05 18:54

Nogen af jer der kan give en forklaring på, hvorfor C-klassen ikke kan fås
på gule plader? Det kan da næppe være pga. baggagerummets størrelse. MB
Danmark skriver til mig, at det kun er M-klassen der fås på gule plader.
Jeg ved at man tidligere kunne få W124 (den forrige E-klasse) på gule
plader.

MVH Steen

Fra : Mogens

Dato : 01-08-05 18:55

On Mon, 1 Aug 2005 19:54:11 +0200, "Steen F."
<steen.kolding@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>Danmark skriver til mig, at det kun er M-klassen der fås på gule plader.
>Jeg ved at man tidligere kunne få W124 (den forrige E-klasse) på gule

For meget personvognlignende vogn - må de ikke være idag....

Mvh
Mogens

Fra : Steen F.

Dato : 01-08-05 19:08

Mogens wrote:
> For meget personvognlignende vogn - må de ikke være idag....

Og forskellen i udseende på en Skoda Fabia st.car og en MB C st.car?
Førstnævnte fås på gulde plader.

MVH Steen

Fra : Mogens

Dato : 01-08-05 19:15

On Mon, 1 Aug 2005 20:07:58 +0200, "Steen F."
<steen.kolding@stofanet.dk> wrote:

>Og forskellen i udseende på en Skoda Fabia st.car og en MB C st.car?

Jeg er ikke ansat "derinde", men de har den holdning...

Mvh
Mogens

Fra : Brian

Dato : 01-08-05 19:30

Mogens wrote:

> Jeg er ikke ansat "derinde", men de har den holdning...

Er det Mercedes der har den holdning ?

/Brian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-08-05 19:56

Brian wrote:

> Er det Mercedes der har den holdning ?

Sikkert Trold&Skvat

Fra : Steen F.

Dato : 01-08-05 20:46

Mogens wrote:
> For meget personvognlignende vogn - må de ikke være idag....

Jeg var ikke klar over den regel. Hvis man ikke var dansker, ville man jo
bryde ud i et hysterisk grine-anfald. Sikke regler!

MVH Steen

Fra : Mogens

Dato : 01-08-05 20:55

On Mon, 1 Aug 2005 21:46:12 +0200, "Steen F."
<steen.kolding@stofanet.dk> wrote:

>Jeg var ikke klar over den regel. Hvis man ikke var dansker, ville man jo
>bryde ud i et hysterisk grine-anfald. Sikke regler!

Vi har for en månedstid eller to siden søgt afgiften på en BMW 540i
Touring (st. car), der skulle registreres på gule plader. Bilen vejer
over 2 ton, hvorfor den 1. forhåndsvurdering var med 30% afgift.

Efter et par dage kom der en rettelse med posten - afgiften var nu
forhøjet til en væsentlige højere niveau, grundet de
personvognlignende tilstande...

Vi blev på den måde advaret, hvilket en anden "importør" ikke gjorde.
Han importerede en BMW 525 TDS (til reg. på gule plader) på baggrund
af den lave forhåndsvurdering. Idag kæmper han en kamp med T&S, fordi
de har ændret "strategien" i mellemtiden.

For nogen tid siden var jeg med Alfa klubben til træf på KTI. Dér
mødte jeg en NY-bagt ejer/importør af en Lancia Delta 2,0 HF Integrale
turbo - på gule plader. Den anden reg. i DK! -> den 1. var fra gamle
dage, mens denne netop var blevet indført, ombygget og registreret.

Der er ingen sammenhæng i T&S arbejde og afgørelser. Ingen...

Mvh
Mogens

Fra : alexbo

Dato : 01-08-05 19:27

"Steen F." skrev

> Nogen af jer der kan give en forklaring på, hvorfor C-klassen ikke kan fås
> på gule plader?

Mercedes burde vide hvorfor de ikke laver den som varevogn,
selv vil man nok få svært ved at få godkendt en ombygning, dels den lave
højde dels udseendet i sig selv.

mvh
Alex Christensen