Privat Leasing ....kan det betale sig
Fra : Christian

Dato : 01-08-05 17:00

Hej,
Jeg har et stort kørselsbehov og vil have sikkerhed for der ikke kommer
uventede regninger. Indtil videre har jeg gjort det ved at køre Toyota
og skille mig af med bilen når de 100.000 km var nået (18 md). Med en
Yaris var det en meget billgi løsning, men nu har jeg ønske om at rykke
et hak op og vælge en Corolla. Sådan en koster jo noget mere og jeg
regner med afskrivninger omkring 4.500,- kr på måned eller knap 1 kr pr
km. Hertil skal så lægges omkostninger til optagelse af lån, renter samt
service. Alt ialt lander jeg altså ca på 5.500 pr måned hvis vi ser på
afskrivninger, service og renter.

Nu blev jeg opmærksom på at privat leasing kunne være en interessant
mulighed....har i nogle erfaringer med hvorvidt der kan være økonomi i
en sådan aftale og om der er stor forskel på priserne?

Christian

Fra : HKN

Dato : 01-08-05 17:18

"Christian" <none@none.dk> wrote in message
> [...]
en
> sådan aftale og om der er stor forskel på priserne?

Hvorfor ikke bare forsikre dig mod den slags?

-Henrik

It has removed 104 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Henning

Dato : 01-08-05 21:36

>en
>
>Hvorfor ikke bare forsikre dig mod den slags?

Hvordan forsikre sig?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-08-05 22:08

Henning skriver:

> Hvordan forsikre sig?

Serviceaftale.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : jk

Dato : 02-08-05 18:38

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Henning skriver:

> Serviceaftale.

Blir' det ikke en lidt dyr serviceaftale med lidt over 66.000 km/året ?

/JK

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-08-05 19:55

jk skriver:

> Blir' det ikke en lidt dyr serviceaftale med lidt over 66.000 km/året ?

Ikke nødvendigvis, snak med forhandleren.

Fra : Mogens

Dato : 02-08-05 20:36

On Tue, 02 Aug 2005 20:54:32 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Ikke nødvendigvis, snak med forhandleren.

Man kan faktisk beregne det on-line hér: www.citroen.dk under Service
og efterfølgende Service & Tryghedsaftale. En service aftale for
Berlingo gældende i 36 måneder med et maksimalt forbrug på 195000 km
vil koste 1490 kr pr måned....

Mvh
Mogens

Fra : ChipMIK

Dato : 02-08-05 21:51

Mogens wrote:

> [...]
> og efterfølgende Service & Tryghedsaftale. En service aftale for
> Berlingo gældende i 36 måneder med et maksimalt forbrug på 195000 km

Sindssygt dyrt

ChipMIK

Fra : jk

Dato : 03-08-05 16:19

"ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev i en meddelelse
> Sindssygt dyrt
>
> ChipMIK

jeg syns' godt nok også det er lidt pebret !

/JK

Fra : jk

Dato : 01-08-05 21:39

> [...]
> mulighed....har i nogle erfaringer med hvorvidt der kan være økonomi i en
> sådan aftale og om der er stor forskel på priserne?

Jeg havde også fået blod på tanden og kontaktede en Toyota forhandler - suk
!! - det her er KUN for firmaer, eller for
personer som ikke kan låne penge - der er INGEN fidus i privat leasing
(desværre) - gud hjælpe mig om man ikke også skulle betale 20% (så vidt jeg
husker) af bilens nypris (som du IKKE får igen) - jeg regnede ud, at jeg
snildt kunne købe og have en tilsvarende bil, blot ved at købe den på normal
vis.

/JK