Hvor køber man billigst originale VW reser~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 01-08-05 06:46

Min gode gamle Vento er ved at trænge til en kærlig hånd.

Hvis nogen har adresser på online butikker (gerne i EU) der forhandler
originale VW/Vento reservedele, så ville jeg blive glad hvis i kunne give
mig dem.

Alternativt kunne det også være et rigtigt værksted i Tyskland i nærheden
af Padborg...Der skal jeg alligevel ned på torsdag.

På forhånd mange tak

Venlig hilsen
Flemming

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-08-05 07:01

Flemming Joensson skriver:

> Hvis nogen har adresser på online butikker (gerne i EU) der forhandler
> originale VW/Vento reservedele, så ville jeg blive glad hvis i kunne give
> mig dem.

Det er svært at få originale reservedele udenom VW.
Polen måske ??

> Alternativt kunne det også være et rigtigt værksted i Tyskland i nærheden
> af Padborg...Der skal jeg alligevel ned på torsdag.

VW i Flensborg. De taler endda dansk.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jan Linnebjerg Peder~

Dato : 02-08-05 08:45

> Flemming Joensson skriver:
>
> Det er svært at få originale reservedele udenom VW.
> Polen måske ??
> Klaus

Hvis man har mulighed for at købe sine dele i Polen, er det efter min
erfaring langt det billigste. Jeg har heldigvis muligheden for at købe dele
i Polen, da jeg af og til i forbindelse med arbejdet drager dertil. Jeg kan
sparer fra 5% op til over 20% på nøjagtig de samme dele til min Corrado, som
herhjemme - de kommer endda fra samme "hovedlager" i Tyskland..

MVH Jan LP

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-05 09:04

> [...]
> Jeg kan sparer fra 5% op til over 20% på nøjagtig de samme dele til min
> Corrado, som herhjemme - de kommer endda fra samme "hovedlager" i

Det var ikke meget.

I Tyskland er prisen ca. det halve før moms lige med undtagelse af decideret
sliddele som er er blevet nedsat herhjemme med op til 25 %, men besparelsen
er som regel altid over 30 % i tyskland.

F.eks bagerste viskermotor til Polo 6N 968,- kr i DK, 729 i D.
Olie retur rør til G2 TD turbolader. 1199,- kr. i DK 645 i D.

Er man derudover medlem af clubgolf.dk får man fra 7-18 % (efter varegruppe)
oveni ved VW i Flensborg
Og de sender gerne til Danmark, fragt priserne er lokal takst da de sender
fra Åbenrå. Smart ikk?

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 02-08-05 19:51

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message
> VW i Flensborg
> Og de sender gerne til Danmark, fragt priserne er lokal takst da de sender
> fra Åbenrå. Smart ikk?

Det lyder gejl
sender de uden videre per efterkrav?
Da jeg købte ved peugeot i flensborg var der en fans hyr med de ikke ville
sende det til DK
Men besparelsen var 2000,- kr så det kunne nemt betale turen dernede og hjem
igen :)

--
/Dennis
Seat Leon 1.9 oliefyr

Fra : KASO

Dato : 01-08-05 17:44

"Flemming Joensson" <flemming@joensson.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis nogen har adresser på online butikker (gerne i EU) der forhandler
> originale VW/Vento reservedele, så ville jeg blive glad hvis i kunne give

Det kommer måske også an på, hvilke dele, det drejer sig om. Hovedparten af
en bil er leveret af underleverandører - og disse dele - f.eks. bremsedele,
lygter, udstødning etc. - kan ofte (men ikke altid) købes billigere med den
egentlige producents eget navn på kassen. Jeg har ikke kendskab til
"sammensætningen" af Vento - så du må nærlæse på delene - så kan du ofte
finde den originale producents navn (f.eks. Brembo på bremserne).

Fra : ejsmb

Dato : 17-08-05 20:54

> VW i Flensborg. De taler endda dansk.....
>

> Klaus

Hej med dig,

Har du et link/hjemmeside til dem?

Skal nemlig lige ha indkøbt lidt imorgen.

På forhånd tak.

Bo

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 17-08-05 21:18

"ejsmb" <ejsmb@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej med dig,

Har du et link/hjemmeside til dem?

Skal nemlig lige ha indkøbt lidt imorgen.

Meld dig ind i audiklub danmark, så får du yderligere 10%...

/Carsten