/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
karburatorprobs.. LØST
Fra : Brian


Dato : 05-06-01 08:27

Ja nu ser det ud til at jeg har løst mit problem med at jeg kun kunne køre
på 2 cyl, og 3 cyl, osv. Da jeg havde karburatoren skilt ad, blev det hele
blæst igennem med trykluft. HMMMMMMMM det skal man passe lidt på med. Jeg
havde nemmerlig oxo blæst den der "Overløbs" ventil igennem. Det er vist nok
noget med at der sidder en lille membran og styrer overløbet.........Well
det gør der altså ikke mere. ups ups ups. De kan altså ikke holde til
trykluft.!!!!!!!!!!!!!!!!!!! For da jeg satte benzinslangen direkte på
karburatoren, startede kværnen med det samme, og mindsandten om den ikke oxo
kørte på alle 4 cylinder. hehehehehehe.

Så er spørgsmålet??? KAn man køre uden den der ventil. Og hvad mon sådan en
koster???.
Men jeg fik da skiftet tændhætter, ledninger fra tændspolerne, nye pakninger
ved Geararm ved tandhjul ved topdæksel, strammet knastkæden, nye kabler,
nytbagdæk, Nymalet, desværre ikke noget nyt instrumentering.
Hilsen Brian W.
" som simpelhen er så glad nu.Ligesom at få sin første mc.. "

--
**** W.A.F ****



 
 
Armand (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-06-01 11:12


Brian <brian.W@mail.stofanet.dk> skrev i en
news:3b1c8a37$0$1538$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Ja nu ser det ud til at jeg har løst mit problem med at jeg kun kunne
> køre på 2 cyl, og 3 cyl, osv. Da jeg havde karburatoren skilt ad, blev
det
> hele blæst igennem med trykluft. det skal man passe lidt på med. Jeg
> havde nemmerlig oxo blæst den der "Overløbs" ventil igennem. Det er
> vist nok noget med at der sidder en lille membran og styrer
overløbet.........
> ...da jeg satte benzinslangen direkte på karburatoren, startede
> kværnen med det samme, og kørte på alle 4 cylinder.
> Så er spørgsmålet??? KAn man køre uden den der ventil. Og hvad mon
> sådan en koster???.

Øhhehh?

"overløbsmembran", som man kan by-pass'e ved at sætte bensinslangen
direkte på??
Definér venligst grundigere!!

Vær beredt på at membraner koster!

Og så er trykluft forbudt på en ikke totalt adskilt karburator, netop af
samme grund som dine erfaringer er gjort

--
Armand.






Brian (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 06-06-01 18:03

defination!!!
Fra Tanken løber benzinen ned til karburatoren. Inden den løber ind i
karburatoren, skal den lige igennem overløbsventilen. Den lukker for
benzinen, så den ikke står og løber hvis man glemmer at lukke for benzinen.
Når karburatoren danner vakuum, åbner ventilen og benzinen løber frit.
VOILA!
Hvis man blæser sådan en ventil med trykluft...........BEWARE!!!.
Brian W.

" som rigtig får kørt de århusianske veje tører. "
--
**** W.A.F ****
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:9fibiu$uo9$3@news.cybercity.dk...
>
> Brian <brian.W@mail.stofanet.dk> skrev i en
> news:3b1c8a37$0$1538$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > Ja nu ser det ud til at jeg har løst mit problem med at jeg kun kunne
> > køre på 2 cyl, og 3 cyl, osv. Da jeg havde karburatoren skilt ad, blev
> det
> > hele blæst igennem med trykluft. det skal man passe lidt på med. Jeg
> > havde nemmerlig oxo blæst den der "Overløbs" ventil igennem. Det er
> > vist nok noget med at der sidder en lille membran og styrer
> overløbet.........
> > ...da jeg satte benzinslangen direkte på karburatoren, startede
> > kværnen med det samme, og kørte på alle 4 cylinder.
> > Så er spørgsmålet??? KAn man køre uden den der ventil. Og hvad mon
> > sådan en koster???.
>
> Øhhehh?
>
> "overløbsmembran", som man kan by-pass'e ved at sætte bensinslangen
> direkte på??
> Definér venligst grundigere!!
>
> Vær beredt på at membraner koster!
>
> Og så er trykluft forbudt på en ikke totalt adskilt karburator, netop af
> samme grund som dine erfaringer er gjort
>
> --
> Armand.
>
>
>
>
>



Søren L Hansen (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 06-06-01 19:53

"Brian" <brian.W@mail.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3b1e62da$0$1537$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> defination!!!
> Fra Tanken løber benzinen ned til karburatoren. Inden den løber ind i
> karburatoren, skal den lige igennem overløbsventilen. Den lukker for
> benzinen, så den ikke står og løber hvis man glemmer at lukke for
benzinen.
> Når karburatoren danner vakuum, åbner ventilen og benzinen løber frit.

nårh, altså det de fleste kalder benzinhanen




Armand (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-06-01 22:30

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:9fibiu$uo9$3@news.cybercity.dk...
Brian <brian.W@mail.stofanet.dk> skrev i en
news:3b1e62da$0$1537$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> > Øhhehh?
> > "overløbsmembran", som man kan by-pass'e ved at sætte bensinslangen
> > direkte på??....... Definér venligst grundigere!!
> definition!!!
> Fra Tanken løber benzinen ned til karburatoren. Inden den løber ind i
> karburatoren, skal den lige igennem overløbsventilen. Den lukker for
> benzinen, så den ikke står og løber hvis man glemmer at lukke for
benzinen.
> Når karburatoren danner vakuum, åbner ventilen og benzinen løber frit.
> VOILA!
> Hvis man blæser sådan en ventil med trykluft...........BEWARE!!!.

OK!

Må jeg som mekanik-freak lige sætte korrekte navne på:

Fra tanken løber bensinen til karburatorens SVØMMERHUS!
Bensin-niveauet i svømmerhuset reguleres af SVØMMEREN der styrer
SVØMMERVENTILEN!
Når motoren kører, opstår der et forbrug af bensin og niveauet i
svømmerhuset vil falde, hvoeved at svømmeren vil tillade at
svømmerventilen lukker mere bensin ind!
Altså ingen vacuum eller membraner hér!

Trykluft er altid farligt i lukkede systemer, som man ikke kender
forløbet/funktionen af; men netop svømmerventilen regner jeg ikke for at
kunne skades med trykluft :-/ I værste fald er det tynde blik hvormed
svømmeren træder på ventilen blevet bøjet således at funktionen (=
svømmerhusets niveau) er ændret - Med ændret karburering til følge!

Adskillese og justering ud fra højden af svømmeren over pakfladen når
vendt på hovedet er nok det der skal til for at få modellen til at køre
igen :-/

Forøvrigt: Var det ikke en Bol D'or af en slags?
Ifald kan din trykluft også/istedet have beskadiget de membraner(!), som
sidder siden-ind på karburatorhusene

--
Armand.





Arne Rohr Pedersen (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Arne Rohr Pedersen


Dato : 06-06-01 20:49


> havde nemmerlig oxo blæst den der "Overløbs" ventil igennem. Det er vist
nok
> noget med at der sidder en lille membran og styrer overløbet.........Well
> det gør der altså ikke mere. ups ups ups. De kan altså ikke holde til
> trykluft.!!!!!!!!!!!!!!!!!!! For da jeg satte benzinslangen direkte på
> karburatoren, startede kværnen med det samme, og mindsandten om den ikke
oxo
> kørte på alle 4 cylinder. hehehehehehe.
>
> Så er spørgsmålet??? KAn man køre uden den der ventil. Og hvad mon sådan
en
> koster???.


Den du kalder en "overløbsventil" er en vacum-styret benzinhane, og den kan
da godt undværes hvis dine nåleventiler altid er tætte eller du har en
manuel hane at lukke med. Ved beskadiget (utæt) membran løber der benzin fra
hanen gennem vacumslangen direkte ned i den ene indsugning og dette drukner
den pågældende cylinder. Hvis du luser benzinen udenom hanen skal du også
blokere vacumslangen da pågældende cylinder ellers kan suge luft samme vej,
med for mager blanding til følge (brændte ventiler!!)


--
Arne Rohr Pedersen
Honda ST 1100



Brian (07-06-2001)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 07-06-01 14:14



-- >
>
> Den du kalder en "overløbsventil" er en vacum-styret benzinhane, og den
kan
> da godt undværes hvis dine nåleventiler altid er tætte eller du har en
> manuel hane at lukke med. Ved beskadiget (utæt) membran løber der benzin
fra
> hanen gennem vacumslangen direkte ned i den ene indsugning og dette
drukner
> den pågældende cylinder. Hvis du luser benzinen udenom hanen skal du også
> blokere vacumslangen da pågældende cylinder ellers kan suge luft samme
vej,
> med for mager blanding til følge (brændte ventiler!!)
>
>
> --
> Arne Rohr Pedersen
> Honda ST 1100
>



Sådan Arne. Der var sku en forklaring der var til at forstå. BEtyder det
noget at vakuumslangen stadig sidder på vacuumhanen???, hvgis den ikke
bliver brugt. Skulle den bare holde vacuum på hanen eller hvad????

Brian W.

" som da vist oxo lige skal have hældt lidt olie på"



Arne Rohr Pedersen (07-06-2001)
Kommentar
Fra : Arne Rohr Pedersen


Dato : 07-06-01 22:03


"Brian" <brian.W@mail.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3b1f7ea3$0$1535$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>
>
> -- >
> >
> > Den du kalder en "overløbsventil" er en vacum-styret benzinhane, og den
> kan
> > da godt undværes hvis dine nåleventiler altid er tætte eller du har en
> > manuel hane at lukke med. Ved beskadiget (utæt) membran løber der benzin
> fra
> > hanen gennem vacumslangen direkte ned i den ene indsugning og dette
> drukner
> > den pågældende cylinder. Hvis du luser benzinen udenom hanen skal du
også
> > blokere vacumslangen da pågældende cylinder ellers kan suge luft samme
> vej,
> > med for mager blanding til følge (brændte ventiler!!)
> >
> >
> > --
> > Arne Rohr Pedersen
> > Honda ST 1100
> >
>
>
>
> Sådan Arne. Der var sku en forklaring der var til at forstå. BEtyder det
> noget at vakuumslangen stadig sidder på vacuumhanen???, hvgis den ikke
> bliver brugt. Skulle den bare holde vacuum på hanen eller hvad????
>
> Brian W.
>
> " som da vist oxo lige skal have hældt lidt olie på"
>
>
Hvis du som jeg tror har beskadiget membranen skal du blokere vacumslangen
da den ellers kan suge falsk luft gennem den utætte membran med mager
blanding på pågældende cylinder tilfølge.

--
Arne Rohr Pedersen
Honda ST 1100



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408697
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste