> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:9fibiu$uo9$3@news.cybercity.dk...
Brian <brian.W@mail.stofanet.dk> skrev i en
news:3b1e62da$0$1537$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > Øhhehh?
> > "overløbsmembran", som man kan by-pass'e ved at sætte bensinslangen
> > direkte på??....... Definér venligst grundigere!!
> definition!!!
> Fra Tanken løber benzinen ned til karburatoren. Inden den løber ind i
> karburatoren, skal den lige igennem overløbsventilen. Den lukker for
> benzinen, så den ikke står og løber hvis man glemmer at lukke for
benzinen.
> Når karburatoren danner vakuum, åbner ventilen og benzinen løber frit.
> VOILA!
> Hvis man blæser sådan en ventil med trykluft...........BEWARE!!!.
OK!
Må jeg som mekanik-freak lige sætte korrekte navne på:
Fra tanken løber bensinen til karburatorens SVØMMERHUS!
Bensin-niveauet i svømmerhuset reguleres af SVØMMEREN der styrer
SVØMMERVENTILEN!
Når motoren kører, opstår der et forbrug af bensin og niveauet i
svømmerhuset vil falde, hvoeved at svømmeren vil tillade at
svømmerventilen lukker mere bensin ind!
Altså ingen vacuum eller membraner hér!
Trykluft er altid farligt i lukkede systemer, som man ikke kender
forløbet/funktionen af; men netop svømmerventilen regner jeg ikke for at
kunne skades med trykluft :-/ I værste fald er det tynde blik hvormed
svømmeren træder på ventilen blevet bøjet således at funktionen (=
svømmerhusets niveau) er ændret - Med ændret karburering til følge!
Adskillese og justering ud fra højden af svømmeren over pakfladen når
vendt på hovedet er nok det der skal til for at få modellen til at køre
igen :-/
Forøvrigt: Var det ikke en Bol D'or af en slags?
Ifald kan din trykluft også/istedet have beskadiget de membraner(!), som
sidder siden-ind på karburatorhusene
--
Armand.