Mellemacc. på alm. familliebiler ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 31-07-05 20:16

Er der nogen steder på nettet, hvor man kan se mellemaccelerationer for alm.
biler ?
Jeg er mest interesseret i at finde oplysninger om en Mazda 626 1,8 GE fra
'92 (helt standard) og helst i disciplinen 50 - 90 km/t.
Nogen der kan hjælpe med det ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - ingen Formel 1 videoer

Fra : Karsten Andersen

Dato : 31-07-05 22:02

Sun, 31 Jul 2005 21:16:15 +0200, skrev Per Beer Hansen, på 12 linier,
i <Xr9He.3$ZJ1.0@news.get2net.dk>, :

> [...]
>Jeg er mest interesseret i at finde oplysninger om en Mazda 626 1,8 GE fra
>'92 (helt standard) og helst i disciplinen 50 - 90 km/t.

sådan en bedstemor bil bruger vel en weekend

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-08-05 09:01

> Jeg er mest interesseret i at finde oplysninger om en Mazda 626 1,8 GE fra
> '92 (helt standard) og helst i disciplinen 50 - 90 km/t.
> Nogen der kan hjælpe med det ?

I hvilket gear..?

Jeg tror ikke, man finder den acceleration-tid noget sted - sådan liiige....

Måske er det letteste simpelthen selv at måle den - men vær opmærksom på, at
selv den mindste stigning eller det mindste fald har stor betydning for
tiden.

/Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-08-05 17:55

Jan W Nielsen wrote:

> I hvilket gear..?

I 5. gear, men også gerne i 3. og 4.

> Jeg tror ikke, man finder den acceleration-tid noget sted - sådan
> liiige....

Næh, jeg har ellers forsøgt at lede

> Måske er det letteste simpelthen selv at måle den - men vær opmærksom
> på, at selv den mindste stigning eller det mindste fald har stor
> betydning for tiden.

Det skal bare være på en helt plan vej.
Og det skulle gerne være en nogenlunde officiel opgivelse.

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 09:23

> [...]
> Jeg er mest interesseret i at finde oplysninger om en Mazda 626 1,8 GE fra
> '92 (helt standard) og helst i disciplinen 50 - 90 km/t.

hehe, nu er mazda 626 om muligt endnu mere lam end mondeo

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-08-05 09:45

> hehe, nu er mazda 626 om muligt endnu mere lam end mondeo

Den er amok-langsom.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 10:04

> Den er amok-langsom.

Jeg tror såmænd den er lige så 'hurtig' som resten i klassen.
Folk gearer jo ned en mass nå de skal overhale,
fordi de ikke kommer nogle vejne ellers..,o)

Men ja, nogle tider for alm. biler 60-100 ku'
da være interessant.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 01-08-05 14:55

> Den er amok-langsom.

Ja. I forhold til langt dyrere biler, som Audi, BMW mv.
Men som alm. familiebil klarer den sig udemærket sammen med de andre i dette
segment. Eksempelvis så flader den først ud ved 130 km/t i tredie gear. Der
er der mange KN-filter tunede, som må opgive eller lige præcis hænge på.

Michael

Fra : Brian

Dato : 01-08-05 16:18

Michael Kirkegaard wrote:

> [...]
> Men som alm. familiebil klarer den sig udemærket sammen med de andre
> i dette segment. Eksempelvis så flader den først ud ved 130 km/t i

Min stopper da først ved 178 i 3. gear

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-08-05 21:30

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:42ee3d3f$0$18645$14726298
@news.sunsite.dk:

> Min stopper da først ved 178 i 3. gear

Samme her sådan ca. Mener det er et eller andet sted mellem 170 og 180 :)

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Brian

Dato : 01-08-05 22:47

Martin Johansen [6000] wrote:

> Samme her sådan ca. Mener det er et eller andet sted mellem 170 og
> 180 :)

Hmmm... nå!
Men min lyder IKKE som en kortsluttet støvsuger, når den ligger i
det område

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-08-05 23:03

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:42ee9879$0$18645$14726298
@news.sunsite.dk:

> Hmmm... nå!

Ja du er ikke den eneste med en højtydende bil :)

> Men min lyder IKKE som en kortsluttet støvsuger, når den ligger i
> det område

Det gør min heller ikke - du kan knapt høre den som den spinner ude foran

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Brian

Dato : 01-08-05 23:07

Martin Johansen [6000] wrote:

> Ja du er ikke den eneste med en højtydende bil :)

Nææ... men.... jeg har bare plader på min!

> Det gør min heller ikke - du kan knapt høre den som den spinner ude
> foran

Lyder kedeligt - den skal da sige noget, når den får kniven

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-08-05 23:53

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:42ee9d1b$0$18648$14726298
@news.sunsite.dk:

> Nææ... men.... jeg har bare plader på min!

ROFL - det har jeg IKKE og dermed vejer min mindre end din... eller...
noget?

> Lyder kedeligt - den skal da sige noget, når den får kniven

Det gør den da også, men den lyder alt andet end anstrengt - faktisk er det
en af de 4cyl. standardmotorer (som er til at betale for penge) som lyder
bedst IMHO.

Den kan lide det - så længe den er driftsvarm = varm olie.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Brian

Dato : 02-08-05 16:02

Martin Johansen [6000] wrote:

> ROFL - det har jeg IKKE og dermed vejer min mindre end din... eller...
> noget?

Jeg tvivler - men hvis det kan gøre dig glad

> Det gør den da også, men den lyder alt andet end anstrengt - faktisk
> er det en af de 4cyl. standardmotorer (som er til at betale for
> penge) som lyder bedst IMHO.

Det er klart du synes det - du er nyforelsket i din bil

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-08-05 21:29

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:42ef8b00$0$18637$14726298
@news.sunsite.dk:

> Jeg tvivler - men hvis det kan gøre dig glad

Alt ved den bil kan gøre mig glad :) Hvorfor? Jeg er snart ENDELIG fri for
at skulle køre på scooter

> Det er klart du synes det - du er nyforelsket i din bil

Ihh hvor du elsker at stikke til mig - LOL :)

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-08-05 17:57

Jan W Nielsen wrote:

> Den er amok-langsom.

I forhold til hvad ?
Jeg synes nu ikke den er specielt langsom i sin klasse.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-08-05 17:56

Tom wrote:

> hehe, nu er mazda 626 om muligt endnu mere lam end mondeo

Arh, det synes jeg nu ikke, den har jo også 115 hk som Mondeo 1,8.
Jeg synes de ligger temmeligt tæt op ad hinanden.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 01-08-05 21:33

> Arh, det synes jeg nu ikke, den har jo også 115 hk som Mondeo 1,8.
> Jeg synes de ligger temmeligt tæt op ad hinanden.

> [...]
Nej der er nok ikke meget at finde på en 92'er på nettet, men jeg skal sige
til hvis jeg finder noget her hjemme (Jeg skal snart rydde op i nogle
bilblade). Jeg har kigget i Bil Revyerne fra omkring 1992 og kan ikke finde
en 626 1,8 med 115 hk, men derfor kan den jo godt findes alligevel. I Bil
Revyen 1991 og 1992 er der slet ikke en 1,8 men kun 2,0 med 90 hk og 2,2 med
115 hk samt en 2,0-16 med 140 hk, i 1993 er der 1,8 men så har den 105 hk og
ikke 115 hk. Kigger man på 626 1,8 90 hk 1999 på autoweek.nl ser den ikke ud
til at gi' piskesmældsskader nå den bliver fyret af, men udveksling, vægt og
hk kan selvfølgelig gøre stor forskel til den model du leder efter. De
steder der lige faldt mig ind at kigge var der ikke biler i den alder,
autoweek.nl automotorsport.se og bilnorge.no/pdf/

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-08-05 10:26

> Jeg har kigget i Bil Revyerne fra omkring 1992 og kan ikke finde
> en 626 1,8 med 115 hk, men derfor kan den jo godt findes alligevel.

Det tror jeg nu ikke..

> I Bil
> Revyen 1991 og 1992 er der slet ikke en 1,8 men kun 2,0 med 90 hk og 2,2
> med
> 115 hk samt en 2,0-16 med 140 hk,

Jep - men der var også en 1,8 med 90 hk. Det var en videreudvikling af den
gamle 1,6 med 80 hk. Mazda 626 1800 LX CC kunne køre 172 km/t på toppen.

(Og så var der jo også Mazdas 1,8´ere med 103, 128, 133, 166 og 185 hk - men
de lå ikke i 626´eren)

> i 1993 er der 1,8 men så har den 105 hk og
> ikke 115 hk.

Jep - 1,8 16V´eren kom i den nye model.

/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 02-08-05 11:08

> Det tror jeg nu ikke..
>

> /Jan W Nielsen

Det er muligt, jeg ville dog ikke afvise det. Bil Revyen er jo produceret
noget før det år den gælder, så importøren kan jo ha' ændret mening mht. til
udbudet af modeller.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-08-05 16:02

> [...]
> noget før det år den gælder, så importøren kan jo ha' ændret mening mht.

Min far havde på et tidspunkt sådan en 1,8 LX - og som bil-freak på 16 år,
ville jeg ville have vidst, hvis der fandtes en anden 1,8´er..

/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 02-08-05 16:57

> Min far havde på et tidspunkt sådan en 1,8 LX - og som bil-freak på 16 år,
> ville jeg ville have vidst, hvis der fandtes en anden 1,8´er..
>

> /Jan W Nielsen

Naturligvis, det kan jo ikke være anderledes

Med venlig hilsen Kim

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 02-08-05 18:16

> Min far havde på et tidspunkt sådan en 1,8 LX - og som bil-freak på 16 år,
> ville jeg ville have vidst, hvis der fandtes en anden 1,8´er..

Nå jo, men man kan jo ikke vide det hele....
Min havde 115 HK....
målt.

Michael

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-08-05 19:41

> Nå jo, men man kan jo ikke vide det hele....
> Min havde 115 HK....
> målt.

Var det én, der havde 90 hk ifølge fabrikken - for så må der da have været
monteret en turbo eller lignende..

/Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-08-05 15:50

Jan W Nielsen wrote:

> Jep - 1,8 16V´eren kom i den nye model.

Det er en 1,8 16V og det er den "nye" model (GE).
Jeg havde bare fået fortalt at den har 115 hk, men det kan da sagtens være
at den kun har 105.

Fra : ChipMIK

Dato : 01-08-05 10:39

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
> Jeg er mest interesseret i at finde oplysninger om en Mazda 626 1,8 GE fra
> '92 (helt standard) og helst i disciplinen 50 - 90 km/t.

Min bruger 8.2 sekund fra 50-100 i 4. :)

ChipMIK

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 01-08-05 14:51

"Mazda 626 1,8 GE fra

> Min bruger 8.2 sekund fra 50-100 i 4. :)

Hvad så i 3'eren?
Min GE'er (nu solgt) kom rigtigt godt afsted i tredie gear og fuld plade.
Min var en GLX med 115 HK (nej, ikke 2.0)

Michael

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-08-05 17:59

ChipMIK wrote:

> Min bruger 8.2 sekund fra 50-100 i 4. :)

OK tak for det, det kan måske bruges lidt
Jeg ville nu helst have tiden fra 50-90 i 5. gear, men det er der nok ikke
nogen der har

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 01-08-05 20:32

Per Beer Hansen skrev:

> Jeg ville nu helst have tiden fra 50-90 i 5. gear, men det er der nok ikke
> nogen der har

Måske det er fordi Mazda'en er så højgearet i 5. at det kun har
videnskabelig interesse at tale om acceleration fra 50km/t ;)

Mvh
Claus

Fra : Karsten Andersen

Dato : 02-08-05 17:46

Mon, 01 Aug 2005 10:39:11 +0100, skrev ChipMIK, på 10 linier, i
<42ededbd$0$77230$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, :

>Min bruger 8.2 sekund fra 50-100 i 4. :)

Mazda 626 1,8?
Det kunne min gamle diesel sgu ikke engang.

--
MVH Karsten
Horsens