Vedr Primera DCi (Att: Blandt andet Landbe~
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 31-07-05 17:49

Hej folkens

Min onkel har skiftet sin "total til grin" Primera 1,8 (årgang 2004) ud med
en tilsvarende Primera 1,9 DCi med 122 hk/270 Nm. (Årgang 2005)

Bilen (der har køreegenskaber som for 10 år siden, kabine-lækkerhed som for
10 år siden, brændstoføkonomi ved kraftig belastning som for 20 år siden) er
selvsagt ikke blevet bedre af den grund - men motoren er jo naturligvis en
HELT anden, nu hvor der er skiftet til Renaults commonrail dieselmotor med
tilhørende 6-trins-gearkasse.

Han siger, at han har prøvet at få den chiptunet, men at "computeren"
flipper i bilen - og computeren styrer jo som bekendt det poppede display
(med et smart bak-kamera, indrømmet) i midten er bilen.

Er der nogen, der kender til en boks, der beviseligt kører perfekt sammen
med netop Primera DCi...?

Landberg..??

P.S.: Min onkel er en meget rolig mand på over 50 - han kører aldrig
"vildt", men ville da sætte pris på en tunet dieselmotors afdæmpede power.

/Jan W Nielsen

Fra : Brian Skaarup

Dato : 31-07-05 19:09

Jan W Nielsen wrote:
der nogen, der kender til en boks, der beviseligt kører perfekt sammen
> med netop Primera DCi...?
Hvad med at få den OBD tunet - så er der ingen boks der kan lave uorden;
kun den originale styreboks med et nyt program.
autotel.dk skriver at den går
fra 120 PS til 150 PS og
fra 270 Nm til 340 N

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-05 22:42

> Hvad med at få den OBD tunet - så er der ingen boks der kan lave uorden;
> kun den originale styreboks med et nyt program.

...men bilen er fabriksny - og det ville være synd for garantien..

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.167.65.73)

Fra : test

Dato : 31-07-05 20:40

> [...]
>
> P.S.: Min onkel er en meget rolig mand på over 50 - han kører aldrig
> "vildt", men ville da sætte pris på en tunet dieselmotors afdæmpede power.

Mon ikke det er et forkert "map" der har været smidt i ECU (motorstyringen)

Så længe det er common-rail kan det tunes med boks! ;)

ChipMIK

Fra : Thomas Landberg

Dato : 01-08-05 07:58

> [...]
>
> P.S.: Min onkel er en meget rolig mand på over 50 - han kører aldrig
> "vildt", men ville da sætte pris på en tunet dieselmotors afdæmpede power.

Tror bare han har haft monteret en boks af typen der monteres på
trykføleren. Sådan fungerer de fleste bokse, men min erfaring siger mig, at
jo nyere en bil er, jo dårligere fungerer den med sådan en boks. Prøv at
høre ham hvor mange stik boksen blev leveret med. Min leverandør går mere og
mere over til boksene som forlænger dysernes åbningstider og boksen til
Renault/Nissan fungerer også efter dette princip. Jeg har heller aldrig
oplevet problemer med en DCi-motor og den type boks.

--

MVH

Thomas Landberg
Seat Toledo III 1.9TDi/Seat Altea 2.0 16V TDi DSG
www.bokstuning.dk